چاپ کد خبر: 63069
13 مرداد 1400

مردان بزرگ قشقایی که درآتش سوزی هایقر آسمانی شدند+عکس

آتش‌سوزی در جنگل‌های تنگه هایقر فیروزآباد فارس باعث جانباختگانچهار نفر از اعضای یک خانواده شد. اسامی و عکس جانباختگان این حادثه هولناک زیست محیطی عبارتند از:

2664438 783

برخی منابع رسمی تعداد جان باختگان این حادثه ره سه نفر ذکر کرده اند این در حالی است که عکس بالا در شبکه های اجتماعی همچنان دست بدست شده وحاکی از آمار ۴ نفر قربانیان این حادثه میباشد.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اعلام کرد: در حادثه آتش سوزی تنگ هایقر فیروزآباد سه تن جان باختند و دو نفر مصدوم شدند.

دکتر «محمدجواد مرادیان» در این خصوص گفت: در پی وقوع آتش سوزی سد هایقر واقع در شهرستان فیروزآباد استان فارس، نیروهای امدادی به همراه سه دستگاه آمبولانس اورژانس به رغم سخت گذر بودن منطقه، به محل موردنظر اعزام شدند.

او افزود: این منطقه به دلایل نامعلوم دچار آتش سوزی شده و به علت وزش باد، آتش شعله‌ور و سطح وسیعی از ارتفاعات و مراتع را در برگرفت.

دکتر مرادیان اضافه کرد: متاسفانه «ناصر بهزادی»، «حامد بهزادی» و «رضا بهزادی» در این حادثه دچار سوختگی و در سر صحنه جان باختند.

این مقام مسوول در دانشگاه با اشاره به مسمومیت یک نفر دیگر از این حادثه و اعزام آن به بیمارستان فیروزآباد، ادامه داد: در این حادثه ناگوار «جهانبخش بهزادی» نیز با سوختگی ۵۴ درصد از ناحیه کمر و هر دو دست، دچار مصدومیت شده و به سرعت توسط تکنسین‌ های اورژانس به بیمارستان سوانح سوختگی و ترمیمی امیرالمومنین(ع) شیراز منتقل و بستری شد.

در این ارتباط فرماندار شهرستان فیروزآباد  ضمن تسلیت به خانواده و بازماندگان گفت: در حال برنامه‌ریزی هستیم که روز پنجشنبه ۱۴ مردادماه مراسم تشییع پیکر این شهدای راه خدمت را با شکوه خاصی برگزار کنیم.

تنگه هایقِر فیروزآباد فارس به لحاظ تاریخی، یکی از نمادهای مقاومت استان فارس در برابر بیگانگان است و اینگونه بار دیگر، صحنه رشادت و دلاورمردی عشایر قشقایی شد.
این تنگه در روستای رودبال واقع در فاصله ۳۵ کیلومتری فیروزآباد فارس قرار دارد که به نام گرند کانیون ایران شهرت دارد، ارتفاع این تنگه ۴۵۰ متر است و حدود هشت تا ۱۴ کیلومتر طول دارد و در عمق آن نیز رودخانه قره آقاج از میان آن عبور می کند.

اول فارس “درگذشت قهرمانانه غیورمردان عشایر فیروزآباد فارس را به خانواده بزرگوار  ،بستگان و همشهریان  تسلیت عرض می نماید.

وات 1

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس سه شنبه , ۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹

تنگه هایقر در ۲۵کیلومتری فیروزاباد و مشرف برروستای امامزاده واقع شده است نه روستای رودبال

کیان پنجشنبه , ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۹

بنویس عشایر قشقائی

آخرین اخبار