چاپ کد خبر: 64198
23 مرداد 1400

این مرد دغل باز آبروی دختر جوان دارابی را به باد داد

متهم 3

به گزارش اول فارس، سرهنگ “حشمت سلیمانی”  در تشریح این خبر بیان کرد: خانمی جوان به پلیس فتا مراجعه و بیان کرد شخصی با دسترسی به تصاویر خصوصی من و انتشار آن در فضای مجازی باعث هتک حیثیت اینجانب شده است که پرونده اولیه تشکیل و در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهارات اولیه بیان داشت که با توجه به خرابی تلفن همراه خود به تعمیرکار موبایل در شهرستان داراب مراجعه و با توجه به شناختی که از وی داشته به او اعتماد کردم و تلفن همراه را جهت تعمیر به وی سپردم.

رئیس پلیس فتا استان تصریح کرد: در بررسی‌های فنی مشخص شد متهم بعد از تعمیر گوشی این خانم اقدام به کپی کردن تصاویر و فیلم‌های خصوصی وی کرده و آن را در فضای مجازی منتشر کرده است.

سرهنگ “سلیمانی” با اشاره به اینکه کارشناسان با اقدامات تخصصی موفق شدند متهم را شناسایی و آن را دستگیر کنند، گفت: این مجرم سایبری بعد از مواجهه شدن با ادله و مستندات پلیس به بزه ارتکابی خود اعتراف کرد.

این مقام سایبری به مجرمان فضای مجازی هشدار داد: دسترسی به حساب و اطلاعات کاربران جرمی مطلق بوده و برابر قانون جرایم رایانه ای “هرکس به طور غیرمجاز به داده ها یا سامانه‌های مخابرانی که بوسیله تدابیر امنیتی حفاظت شده است دسترسی یابد” به حبس از ۹۱ روز تا یک سال و یا جزای نقدی از ۵ میلیون ریال تا ۲۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

رئیس پلیس فتا استان فارس به هموطنان توصیه کرد: قبل از مراجعه به تعمیرکاران موبایل، تمامی عکس‌های شخصی و خانوادگی خود و اطلاعات مهم را انتقال یا حذف کرده و برای تلفن همراه خود رمز عبور مناسب انتخاب کنند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار