چاپ کد خبر: 86988
28 خرداد 1401

این گیاهان حشرات را از منزل شما فراری می‌دهند+عکس

با نگهداری برخی گیاهان در خانه، علاوه بر حفظ سلامتی، راه ورود حشرات بسته می‌شود.

به گزارش اول فارس؛بهار و تابستان فصل لذت بردن از فضای تازه باغچه و تراس منزل است. اما تنها ما نیستیم که از این آب و هوا لذت می‌بریم، بلکه حشرات و آفات نیز در این فصول از خانه های خود بیرون می‌آیند و ناخواسته مزاحم ما می‌شوند.

سموم شیمیایی بسیاری برای از بین بردن پشه و حشرات وجود دارد اما استفاده از آنها زمانبر است و ممکن است عوارض زیادی برای سلامت ما داشته باشند.

یکی از راههای طبیعی برای دفع حشرات باغچه و از بین بردن پشه در منزل، گیاهان هستند که کاشتن آنها در باغچه و یا نگهداری از آنها در منزل آفات را به طور طبیعی دور می‌کند. اما چه گیاهانی از این ویژگی برخوردارند ؟! در این مقاله با ما همراه باشید تا با چند گیاه دور کننده حشرات آشنا شوید.

پس از شر این حشرات موذی به این گیاهان پناه ببرید.
گل‌ها و گیاهان نه تنها هوا را تمیز می‌کنند و  باعث افزایش روحیه شما می‌شوند، بلکه می‌تواند برای دور کردن حشرات و پشه‌ها جایگزین مواد شیمیایی شوند.

مریم گلی

مریم گلی

گفته می‌شود گیاه مریم گلی برای خلاص شدن از شر مورچه‌ها، مگس‌ها و پشه‌ها شهرت دارد، اما هیچ تحقیقات علمی برای تایید این گفته جز در مورد پشه‌ها انجام نگرفته است. البته که مریم گلی یک گیاه دارویی نیز است. تحقیقات نشان داده است که داشتن یک گلدان مریم گلی در محیط زندگی می‌تواند شما را تا ۳۲ درصد در برابر هجوم پشه‌ها محافظت کند. بنابراین می‌توانید این گیاه را در گوشه‌ای آشپزخانه خود قرار دهید تا هم از خواص خوراکی آن بهره‌ببرید و هم از شر حشرات خلاص شوید.

گل داوودی
نعنا: رایحه قدرتمند نعنا باعث دفع حشرات و به خصوص مورچه‌ها می‌شود. در واقع شما می‌توانید در محل ورود مورچه‌ها نعنا بریزید تا آن‌ها از خانه شما دور شوند.

رزماری

رزماری:

گیاه دارویی تند و تیز رزماری به دلیل عطر و بوی خاص و تند آن، می‌تواند در دور نگهداشتن پشه‌ها موثر باشد. جدا از گیاه آن، روغن رزماری نیز در میان دیگر روغن‌های گیاهی، بیشترین تأثیر را در دفع پشه‌ها دارد. گفته می‌شود که حتی ممکن است بازدارنده حشرات دیگر مانند شته‌ها و کنه‌ها نیز باشد. فقط توجه داشته باشید که این نتایج همه بر پایه روغن رزماری صورت گرفته است

نعناع گربه ای
نعنای گربه ای: گربه‌ها عاشق این گیاه هستند، اما پشه‌ها از آن متنفرند. نوعی ماده شیمیایی در بازدم این گیاه وجود داشته که باعث دفع حشرات می‌شود.
برگاموت: این گیاه که از دسته نعناسانان بوده و به نعناترنجی هم معروف است حشراتی مانند زنبور را به خود جذب می‌کند، اما ریشه‌های ان در دفع آفات زیر زمینی بسیار مؤثر است.

اسطو خودوس

لاوندر یا اسطوخودوس: این گیاه ماده‌ای به نام لینالول تولید می‌کند که دافع حشرات مختلفی از جمله سوسک و مگس است. علاوه بر نگهداری از گلدان این گیاه، می‌توانید آن را درون آب ریخته و به مکان‌های مختلف اسپری کنید.

علف سیترونلا

علف سیترونلا
سیترونلا یک ماده طبیعی برای ساخت اسپری های دافع آفات و حشره کش ها است. از گذشته تا کنون در بسیاری از مزارع و باغ ها از شمع، روغن و بخور روغن سیترونلا استفاده می‌کردند و از این طریق حشرات را دور می‌کردند. اما استفاده از چمن سیترونلا فواید بسیار زیادی دارد و عطر و طعم آن دافع آفات  حشرات است. همچنین با کاشتن این چمن بلند در اطراف باغ خود می‌توانید از عطر خوش آن نیز لذت ببرید. با کاشتن این چمن در زیر پنجره ها و یا نزدیک درب ورودی می‌توانید از ورود حشرات به داخل خانه نیز جلوگیری کنید.

علف لیمو

علف لیمو
چمن لیمو از خانواده گیاه Cymbopogon است و حاوی روغن سیترونلا است اما نباید با علف سیترونلا اشتباه گرفته شود. این چمن در گرما رشد می‌کند و تنها در یک فصل بلند می‌شود. این چمن زیبا و خوش عطر دافع آفات است و می‌توانید از آن در داخل آپارتمان نیز استفاده کنید و همزمان از عطر آن نیز لذت ببرید.

گل همیشه بهار

گل همیشه بهار
گل همیشه بهار دارای رایحه ای قوی است که پشه ها، شپش های گیاهی، شته ها و خرگوش ها را دفع می‌کند. این گل زیبا مدت هاست که توسط کشاورزان استفاده می‌شود تا از خورده شدن محصولات میوه و سبزیجات آنها توسط آفات جلوگیری کند. این گل زیبا به نور نیاز دارد و در کنار گلهای دیگر منظره دلچسبی ایجاد می‌کند.

گل اطلسی Petunias

گل اطلسی
گلهای زیبا و روشن اطلسی می‌تواند بهترین محافظ برای باغ شما باشد. این گل زیبا انواع شته ها، کرم های گوجه فرنگی، آفات کدو حلوایی و انواع سوسک ها را دفع می‌کند. شیره‌ی آنها دارای رایحه ای است که حشرات را دفع می‌کند اما سبب جذب حلزون ها می‌شود ! این گلهای زیبا می‌تواند در باغ شما به زیبایی خودنمایی کند و علاوه بر دفع حشرات با گلهای خاص و رنگارنگ فضایی دلنشین برای شما خلق کند. آفتاب کامل و آبیاری هفتگی از نکات نگهداری برای شکوفا شدن گلهای اطلسی است.

گل داودی Chrysanthemums

گل داودی
گل داوودی در دسته گل ها و سبد گلها به عنوان یک گل زیبای تزیینی استفاده می‌شود و تنوع بسیار زیادی دارد. این گل زیبا می‌تواند به شما کمک کند تا خروس، مورچه، سوسک، کنه و شپش ها را از خانه و باغچه خود دور نگه دارید. عصاره گل داوودی متشکل از Pyrethrum است، این ماده سبب کشتن بسیاری از حشرات می‌شود و درمحصولات خانگی حشره کش و شامپو مخصوص سگ ها استفاده می‌شود.

حتما نظرتان را در باره این مطلب برای ما بنویسید


حتما بخوانید:

فال حافظ امروز ۲۹ خرداد با تفسیر زیبا و دقیق


برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

مهدی شنبه , ۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳

سلام :بسیار عالی بود

آخرین اخبار