چاپ کد خبر: 66051
10 شهریور 1400

این گیاه قند خون را تا ۷۰ درصد کاهش می دهد

به گزارش اول فارس ، گیاه آلوئه‌ورا Aloe vera قادر است آنزیم‌های موجود در پانکراس را فعال و در افرادی که دچار دیابت و هیپوگلیسمی هستند، به تعادل و تنظیم قند خون کمک کند. این گیاه می‌تواند تا ۷۰ درصد قند خون را کاهش دهد، از این رو گیاهی مؤثر در درمان بیماری دیابت محسوب می‌شود.

آلوئه‌ورا دارای نقش پیشگیری‌کننده از بیماری دیابت نیز بوده و افرادی که شیرینی زیادی استفاده می‌کنند، قبل از ورود به مرحله دیابت قطعی، با استفاده از این گیاه می‌توانند از بروز بیماری جلوگیری کنند. گیاه آلوئه‌ورا همانطور که در کاهش قند خون مؤثر است، به دلیل دارا بودن ویتامین و کلاژن، بهترین نرم‌کننده پوست پا در بیماران دیابتی به شمار می‌رود.

آلوئه ورا 1

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی، آلوئه‌ورا می‌تواند به شکل‌های گوناگون مانند عرقیات، خشک‌شده و یا حتی به صورت پماد، قرص و شربت عرضه شود.

 آلوئه‌ورا  با “نام علمی: Aloe vera” که در ایران با نام‌های شَب‌یار، صَبر یا صبر زرد یا شاخ بزی شناخته می‌شود، گیاهی از سردهٔ سِگِل‌ها، راسته مارچوبه‌سانان و خانواده سریشیان است. آلوئه‌ورا معمولاً با نام آلوئه نیز شناخته می‌شود. این گیاه از دیرباز به‌عنوان گیاه زینتی و گیاه داروئی کشت می‌شده‌است و می‌توان از آن به‌عنوان گیاه آپارتمانی و در گلدان نیز نگهداری کرد.

آلوئه ورا در بسیاری از محصولات غذایی و آرایشی و بهداشتی از جمله نوشیدنی‌ها، لوسیون‌های پوست، پمادها و کرم‌ها مورد استفاده است.

از ژل آلوئه‌ورا نیز برای ترمیم سوختگی‌های سطحی پوست استفاده می‌شود. با این وجود، تاکنون شواهد قطعی در رابطه با تأثیرات مثبت درمانی و بی‌خطر بودن مصرف خوراکی آلوئه‌ورا ارائه نشده‌است.

وات 1

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار