چاپ کد خبر: 38898
6 آذر 1399

بارش‌ شدید باران برخی مناطق استان فارس را فرا می گیرد

مدیرکل هواشناسی فارس از ورود سامانه بارشی جدید در  استان فارس از اواخر روز پنچ‌شنبه ۶ آذر به این استان خبر داد.

اول فارس |پیش بینی آب وهوای استان فارس : مهرداد قطره‌سامانیبا اعلام این خبر گفت بیان کرد: بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، مسیل‌ها و جاری شدن روان آب و سیلاب، آب گرفتگی معابر عمومی و لغزندگی جاده‌ها در برخی مناطق از مخاطرات احتمالی ناشی از این سامانه جدید بارشی است که پیش‌بینی می‌شود از پنجشنبه وارد فارس شود.

قطره‌سامانی توضیح داد: فعالیت این سامانه که اواخر پنج‌شنبه ششم آذرماه وارد فارس می‌شود، تا روز دوشنبه ۱۰ آذر ماه تداوم دارد و پس از آن به تدریج از آسمان استان خارج می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان فارس گفت: بارش باران، گاهی رعد و برق در پاره‌ای نقاط با تگرگ، وزش باد شدید موقتی و بارش برف در ارتفاعات ناشی از این سامانه پیش‌بینی شده است.

او گفت: این سامانه روز پنج‌شنبه ششم آذر در نواحی شمال غربی با بارش ۵ میلی‌متری، روز جمعه هفتم آذر در نواحی شمال و غرب استان فارس به ویژه شمال غربی با بارش ۵ تا ۲۵ میلی‌متری، روز شنبه هشتم آذر در نیمه شمالی و بخش‌هایی از مرکز و غرب استان با بارش ۳۵ تا ۶۵ میلی‌متری، روز یکشنبه نهم آذر در نیمه شمالی و بخش‌هایی از مرکز و غرب استان با بارش ۳۵ تا ۶۵ میلی‌متری و روز دوشنبه دهم آذر با شدت کناری در نیمه شمالی و بخش‌های از مرکز و غرب استان با بارش حداکثر ۱۰ میلی‌متری فعال خواهد بود.

اطلاعیه هواشناسی استان فارس

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: با دنبال اعلام اداره‌کل هواشناسی مبنی بر احتمال بارش‌های شدید، پیش بینی لازم برای مقابله و مدیریت بحران احتمالی در سطح استان فارس انجام شده است.

به گزارش اول فارس ، رحیم آزادی  پیرامون بارش‌های هشدار داده شده در سطح استان فارس اظهار داشت: اداره کل هواشناسی استان فارس از احتمال بارش‌های شدیدی در سطح استان فارس خبر داده است.

وی ادامه داد: ما همچون همیشه با هماهنگی سایر دستگاه ها و ارگان ها، پیش بینی لازم را برای مقابله و مدیریت بحران احتمالی در سطح استان فارس انجام داده ایم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس تصریح کرد: همه نهادها، ادارات، ارگان ها از جمله فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، شهرداری‌ها، دستگاه‌های امدادی و خدماتی را پای کار آورده و همه موارد از قبل برنامه ریزی شده است.

وی گفت: اگر هرگونه مشکلی در سطح استان پیش بیاید، آمادگی کامل برای انجام اقدامات اولیه و مقابله را داریم.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی فارس گفت : ابتدا افزایش ابر از سمت شمال غرب استان فارس شروع می‌شود.

همچنین محسن علیمردانی در اینخصوص اظهار داشت: جمعه در شیراز بارندگی و در روز شنبه شدت بیشتری از بارش بارندگی  پیش بینی شده است همچنین در روز یکشنبه، بارش باران مانند روز قبل شدت خواهد داشت.

وی افزود: نیمه شمالی  استان فارس به تدریج ابری می‌شود و بارش باران را شاهد خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی فارس گفت : شنبه بارش باران شدت بیشتری خواهد داشت و بارش مداوم تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت.

علیمردانی بیان کرد : بارش حداکثری فارس مربوط به شمال غرب استان؛ نورآباد، رستم، سپیدان  می‌باشد.

وی ادامه داد : سامانه بارشی هر چه به نیمه های استان حرکت کند کمتر خواهد شد به حدی که قسمت‌های جنوبی را بارش کم یا بارشی بسیار کم در حد صفر شاهد خواهیم بود همچنین بارش ها در شمال استان زیاد است اما سیل خیز نیست.

علیمردانی خاطرنشان کرد : به علت رودخانه هایی که در شمال استان وجود دارد بارش زیاد در این منطقه  است اما سیل خیز نیست زیرا رودخانه‌ها آب ها را جمع می‌کنند.

بر اساس این گزارش ، معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز، از آماده باش این مجموعه برای مواجهه با بارش‌های پیش‌بینی شده شامگاه آخر هفته در این کلانشهر خبر داد.

محمدرضا محمدحسن پور به شهروندان اطمینان داد که شهرداری طی یکسال گذشته تمهیدات لازم برای پیشگیری از خسارات احتمالی ناشی از بارش‌ها اندیشیده است.

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیرازبا اشاره به وجود بیش از٢٠٠ نقطه آبگیر در سطح این کلانشهر، افزود: این نقاط طی سالیان زیادی شکل گرفته و خوشبختانه امروز بیش از ٩٨ درصد از این نقاط رفع شده و مابقی در دست اجراست و طی سه هفته آینده تمام نقاط آبگیر که در زمان بارندگی ایجاد مشکل می‌کنند، برطرف خواهد شد.

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز با بیان اینکه لایروبی رودخانه‌ها، مسیل‌ها، کانال روباز و روبسته توسط مجموعه شهرداران مناطق انجام شده است، از اتمام لوله گذاری برای دفع آب‌های سطح و لایروبی‌های جداول خبر داد.

محمدحسن‌پور خاطرنشان کرد: از آنجا که طبق اعلام سازمان هواشناسی از امشب پنج‌شنبه ۶ آذرماه شاهد باران خواهیم بود، لذا با تقسیم کار انجام شده نیروی انسانی و معاونین، سازمان‌ها و تجهیزات لجستیک در حالت آماده باش تا روز یکشنبه ۹ آذرماه قرار دارند.

عضو کانال واتساپ اول فارس شوید

واتساپ

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس جمعه , ۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰

خداوندا ببار باران رحمت که اب از چاه کشیدن داره زحمت

ناشناس جمعه , ۷ آذر ۱۳۹۹ - ۹:۴۱

خداوند بزرگ راشکر واز اطلاع رسانی سازمان هواشناسی ممنون اما خواهشا از کلمات شمال غرب جنوب شرق صرف نظر کنید هرشهری اگه باران داره اسم همان نقطه را بگید

ناشناس جمعه , ۷ آذر ۱۳۹۹ - ۸:۲۰

درود به شما
سپاس از اطلاع رسانی خوبتان
اما
بهتر است به جای استفاده از کلمات غرب و شمال غرب و جنوب غربی و فلا ن وفلان که برای اکثر عموم گنگ و نامفهوم است
نام شهرستانهای استان برده شود
سپاس مجدد

عمو کیو جمعه , ۷ آذر ۱۳۹۹ - ۳:۰۲

سپاس فراوان یزدان با این همه نعمت بی منتش خدا را شکر…..

ناشناس جمعه , ۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲:۴۵

خدارا شکر بزن باران

ناشناس جمعه , ۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲:۳۷

خدا بزرگ ومهربان است

ماهان مسلم جمعه , ۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲:۳۵

خدایا شکرت باران رحمتت را برما نازل بفرما

سعید جمعه , ۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰:۵۷

آره سیل بند بزنید تا آب که خوب جمع شد، بازش کنید رو ملت، مثل پارسال، عجب آماده هستید،

مسعود پنجشنبه , ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۷

خداراشکر می‌گوییم که رحمتش رابرای ایران ما که باران است می‌فرستد ولی یه عده ای از
ملت این مرزگون به هم نوعی خود و طبیعت رحم نمی‌کنند وخدارا نمی‌شناسند

مسعود پنجشنبه , ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۶

خداراشکر می‌گوییم که رحمتش رابرای ایران ما که باران است می‌فرستد ولی یه عده ای ازملت این مرزگون به هم نوعی خود و طبیعت رحم نمی‌کنند وخدارا نمی‌شناسند

ارین پنجشنبه , ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۲

بارک اله ودرود بر ابرهای بارش زا

حمید کاپیتان پنجشنبه , ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۶

سپاس یزدان پاک را که در این بی ابی خشکسالی حواسش به ما باغ داران جهرمی هست

الهه پنجشنبه , ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۸

خداروشکر….

حافظ پنجشنبه , ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۴

خدا است که هیچگاه بندگانش رافراموش نمی‌کنند بدون هیچگونه انتظاری، خدایاسپاس گذار هستیم ازباران رحمتت

علی پنجشنبه , ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۶

خوب

ناشناس پنجشنبه , ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۷

خدارا ازنعمت ورحمتش سپاسگزاریم وشکر

آخرین اخبار