چاپ کد خبر: 1644
16 آبان 1397

بارش برف محور سی سخت به پادنا را مسدود کرد

.

n83091665 72645528

مدیرکل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: جاده فرعی سی سخت به پادنا در سمیرم معروف به گردنه بیژن به سبب بارش برف سنگین و شرایط جوی نامساعد مسدود شده است.به گزارش اول فارس ،علی خوان پایه روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این جاده تا اطلاع ثانوی مسدود بوده و هم اینک محور جایگزین آن سی سخت- پاتاوه- سمیرم است.
طول این جاده در محدوده استان کهگیلویه و بویراحمد حدود ۱۵ کیلومتر است.
وی افزود: درگردنه بیژن حدود ۶۰ سانتیمتر برف باریده که سبب مسدود شدن جاده شده است.
بازگشایی این محور به بهبود شرایط جوی مناسب موکول می شود که به محض مساعد شدن آب و هوا این محور توسط راهداران در کمترین زمان ممکن بازگشایی می شود.
گردنه بیژن، منطقه‌ای سخت گذر در مسیر بین استانی روستای نورآباد از توابع پادنای سمیرم تا شهر سی سخت است که در ایام سردِ سال، ارتفاع برف در آن به چند متر می رسد.
مدیرکل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:۲۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و تجهیزات برف روب برای بازگشایی جاده‌های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد فراهم شده است.
۲۰۰ نفر نیروی راهداری در ۲۳ راهدارخانه ثابت و سیار مستقر و مشغول خدمات رسانی به مردم و مسافران در محورهای ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد هستند.
شهرستان دنا با مرکزیت شهر سی سخت با جمعیتی افزون بر ۴۶ هزار نفر یکی از مناطق سردسیری و از شهرستان‌های هشت گانه استان کهگیلویه و بویراحمد است.
از هشت شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد شهرستان‌های بویراحمد و دنا در منطقه سردسیری و بقیه در منطقه گرمسیری قرار دارد.
افزون بر ۶ هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
این استان دارای ۴۵ گردنه و یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر جاده برفگیر است.
خوان پایه عنوان کرد: همچنین محور ارتباطی گچساران-پازنان-دیلم به علت شدت بارش باران سنگین و تخریب یکی از پل های جاده تا اطلاع ثانوی مسدود و محور گچساران-بهبهان-دیلم بعنوان محور جایگزین اعلام می شود.
خوان پایه تصریح کرد: مسئولیت بازگشایی این محور با شرکت نفت بوده که هم اینک بر اساس اطلاعات دریافتی شرکت نفت اقدام به اعزام ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز جهت رفع مشکل انسداد این محور کرده است.
خوان پایه افزود: به جز ۲ محور محور ارتباطی گچساران-پازنان-دیلم و محور فرعی سی سخت به پادنا در تمامی محور هادر کهگیلویه و بویراحمد تردد به صورت روان است.
مدیرکل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: در اغلب محور های ارتباطی استان باران می بارد و تنها در محور های یاسوج اقلید،سی سخت- پادنا و پاتاوه به زیلایی بارش برف گزارش شده است.
طبق گزارش هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد تا ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه امروز سه شنبه در دهدشت۷۳٫۸میلی متر، لیکک ۴۷میلی متر، دوگنبدان ۴۵٫۸ میلی متر، سی سخت ۴۰٫۲ میلی متر، یاسوج ۳۶٫۹میلی متر و ایستگاه امامزاده جعفر ۳۱٫۵ میلی متر بارندگی ثبت شده است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار