چاپ کد خبر: 5966
8 فروردین 1398
مدیرکل هواشناسی استان فارس:

بارش در فارس امسال ۲۲۹ درصد افزایش داشته است/سپیدان ،ممسنی و سد درود زن رکوردار بارش در فارس

1900866

به گزارش اول فارس ،مسعود ده ملایی روز پنجشنبه  با اشاره به اینکه سال زراعی از ابتدای مهر هر سال تا پایان شهریور سال بعد محاسبه می شود،افزود: مقایسه بارندگی های امسال از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون که ۳۱۱.۲ میلیمتر بوده با میانگین بلند مدت بارندگی این استان که ۲۴۲ میلیمتر است نیز نشان از رشد ۲۹ درصدی میزان بارندگی در سال زراعی جاری دارد.

وی ادامه داد: بیشترین میزان بارش های این استان از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون به ترتیب در ایستگاه های هواشناسی اردکان با بیش از ۸۲۶ میلیمتر ،ممسنی با ۶۳۴ میلیمتر و سد درودزن با بیش از ۵۳۰ میلیمتر بارندگی به ثبت رسیده است.
مدیرکل هواشناسی استان فارس اظهار داشت: کمترین میزان بارش های این استان از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون به ترتیب در ایستگاه های هواشناسی آباده با ۱۷۰.۲ میلیمتر،ایزدخواست با ۱۸۰ میلیمتر و نی ریز با ۱۸۸.۷ میلیمتر ثبت شده است.
**۴۸ ساعت آینده هوای فارس آفتابی است
رئیس اداره پیش بینی و صدور پیش آگهی های جوی و اقلیمی اداره کل هواشناسی استان فارس نیز گفت: امروز پنجشنبه و روزهای آینده (جمعه و شنبه) مورد خاصی در فارس از نظر پدیده های جوی نیست و آسمان این استان صاف و تا قسمتی ابری خواهد بود.
فرید اسماعیل زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: احتمال ورود سامانه جدید از اواخر روز شنبه و اوایل یکشنبه هفته آینده از سمت غرب استان فارس وجود دارد.
وی ادامه داد: پیش بینی می شود اوج بارش‌های سامانه ای که هفته آینده به این استان وارد می شود در روز دوشنبه باشد.
رئیس اداره پیش بینی و صدور پیش آگهی های جوی و اقلیمی اداره کل هواشناسی استان فارس اضافه کرد: اطلاعات دقیق تر و اطلاعیه های لازم در خصوص سامانه بارشی که هفته آینده به فارس وارد می شود در روزهای آینده منتشر خواهد شد.منبع:ایرنا”

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار