چاپ کد خبر: 30902
7 تیر 1399

بازداشت رمال کلاهبردار میلیاردی در شیراز

فردی که با رمالی از یک زن در شیراز کلاهبرداری کرده بود دستش رو شد و به دام پلیس افتاد.

فال گیری، کلاهبرداری خیابانی
رئیس پلیس فتا استان از دستگیری فالگیر و رمال فضای مجازی در شیراز خبر داد و گفت: متهم با سوء استفاده از احساسات شاکی، مبلغ یک میلیارد ریال از طعمه خود کلاهبرداری کرده بود.

به  گزارش اول فارس، سرهنگ “حشمت سلیمانی”در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر کلاهبرداری یک رمال و فالگیر از وی در یکی از شبکه‌های اجتماعی، پیگیری پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

دستگیری کلاهبردار میلیاردی به شیوه فالگیری و رمالی در شیراز
این مقام مسئول افزود: شاکی در بازجویی اولیه عنوان داشت در زندگی شخصی‌ام دچار مشکل و ناراحتی زیادی بودم و به همین خاطر دنبال راهی برای از بین بردن اتفاقات شوم زندگی‌ام شدم تا اینکه در یکی از شبکه‌های اجتماعی به یک صفحه دعانویسی و فالگیری برخورد کردم.

وی ادامه داد: شاکی در ادامه اظهاراتش اذعان داشت در این خصوص ارتباط من با مدیر صفحه فالگیری آغاز و در محیط گفتگو (Direct)، مشکلات عدیده زندگی شخصی خود را برای وی بازگو کردم که در طول ۲ ماه و طی چند مرحله اقدام به واریز مبلغ یک میلیارد ریال به حساب آن کردم و بعد از گذشت چند وقت دیگر جواب پیام هایم را نمی‌داد و به مرور زمان متوجه شدم که وی با این ترفند از من کلاهبرداری کرده است.

سرهنگ “سلیمانی” بیان داشت: موضوع در رصد کاراگاهان پلیس قرار گرفت و ماموران در تحقیقات و تجسس های خود توانستند متهم را شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضائی، آن را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند.

سرهنگ “سلیمانی” عنوان داشت: متهم در بازجویی اولیه ضمن اقرار به کلاهبرداری یک میلیارد ریالی از شاکی، انگیزه خود را کسب درآمد از افراد دارای مشکل خانوادگی اعلام کرد.

بازداشت رمال کلاهبردار در شیراز
این مقام انتظامی با بیان اینکه رمالی، دعانویسی و فالگیری یک نوع اقدام متقلبانه برای تحصیل مال است، گفت: بی‌گمان برخی از مردم برای رفع مشکلات خود به جای مراجعه به متخصصان، به رمال‌ها رجوع می‌کنند که این امر پیامد‌های ناگواری را به دنبال دارد و افراد کلاهبردار در فضای مجازی با متوسل شدن به ابزارهای خرافی و سوء استفاده از اعتقادات شهروندان، به دنبال اخاذی و کسب منافع مالی هستند که می‌طلبد شهروندان هیچگاه برای رفع مشکلات خود نباید به اینگونه موارد در فضای مجازی اعتماد کنند.

این مقام مسئول به همشهریان توصیه کرد: در صورت برخورد با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir (بخش گزارش‌های مردمی) یا با شماره تلفن ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰۵ اعلام کنند.

به کانال اول فارس در واتساپ بپیوندید

%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار