چاپ کد خبر: 50708
24 فروردین 1400

جزئیات اعتماد دردسر ساز دختر جوان به تعمیرکار موبایل در استان فارس

دستگیر شد

به گزارش اول فارس، سرهنگ “حشمت سلیمانی” بیان کرد: برابر شکوائیه خانمی جوان مبنی بر دسترسی غیرمجاز به اکانت اینستاگرامش و انتشار تصاویر خصوصی وی، پرونده اولیه تشکیل و موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

به گزارش اول فارس وی افزود: شاکی در اظهارات خود بیان داشت با توجه به خرابی تلفن همراه خود به تعمیرکار موبایل مراجعه  و با توجه به شناختی که از وی داشته به او اعتماد و تلفن همراه خود را جهت تعمیر به آن سپردم.

رئیس پلیس فتا استان فارس تصریح کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد متهم بعد از تعمیر گوشی این خانم اقدام به ورود و دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری وی و انتشار تصاویر خصوصی شاکی در شبکه اجتماعی کرده است.

سرهنگ “سلیمانی” بیان داشت: با اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط کارشناسان این پلیس، متهم شناسایی و دستگیر و از وی در خصوص موضوع شکایت تحقیق شد که پس از مواجهه با ادله جرم به بزه ارتکابی خود اعتراف کرد.

این مقام سایبری به مجرمان فضای مجازی هشدار داد: دسترسی به حساب و اطلاعات کاربران جرمی مطلق بوده و برابر قانون جرایم رایانه ای “هرکس به طور غیرمجاز به داده ها یا سامانه‌های مخابرانی که بوسیله تدابیر امنیتی حفاظت شده است دسترسی یابد” به حبس از ۹۱ روز تا یک سال و یا جزای نقدی از ۵ تا ۲۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

رئیس پلیس فتا استان فارس به شهروندان توصیه کرد: هنگامی که می‌خواهید به تعمیرکاری مراجعه کنید قبل از آن تمامی عکس‌های شخصی و خانوادگی خود و همچنین اطلاعات مهم را حذف کرده و برای تمامی برنامه های داخل سیستم رایانه و تلفن همراه خود، رمز عبور مناسب انتخاب کنید. آ

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار