چاپ کد خبر: 39712
18 آذر 1399

ماجرای جالب بازداشت مالک ۳۲ هکتار از اراضی کشاورزی شهر صدرا

حوادث 1

به گزارش گروه حوادث اول فارس  ، آنچه می خوانید گوشه ای حوادث و رخدادهای انتظامی استان فارس در ۲۴ ساعت گذشته است که به اطلاع شما رسانده می شود:

مردی ۵۴ ساله با بیش از ۳ هزار میلیارد ریال سود جویی روانه دادسرا شد.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: مردی ۵۴ ساله سودجو که در شهر “صدرا” ۳۲ هکتار از اراضی کشاورزی به مبلغ ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال را تغییر کاربری غیرمجاز داده بود به مرجع قضائی معرفی شد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” با اعلام این خبر بیان کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان فارس با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند شخصی به هویت معلوم زمین‌های کشاورزی متعلق به خود را در شهر “صدرا” تفکیک و به صورت قطعه بندی شده و با تغییر کاربری غیرمجاز، آنها را به فروش می‌رساند.

وی افزود: موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت و ماموران انتظامی ضمن هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند.

فرمانده انتظامی استان فارس، اظهار داشت: ماموران موفق شدند در این خصوص مالک ۳۲ هکتار از اراضی کشاورزی که به صورت غیر قانونی اقدام به تغییر کاربری و فروش زمین‌ها در قالب باغ شهری کرده بود را شناسایی و به مقر انتظامی انتقال دهند.

سردار “حبیبی” با اشاره به اینکه متهم علاوه بر تغییر کاربری زمین‌های مربوطه، ۵ هکتار از اراضی ملی را نیز به زمین‌های خود الحاق و تصرف کرده بود، گفت: برابر نظر کارشناسان ارزش زمین های مذکور(در مجموع ۳۲ هکتار)، ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است. 

 این مقام ارشد انتظامی از شهروندان خواست هرگونه اخبار در خصوص ساخت و ساز غیر مجاز و تغییر کاربری در اراضی را به مرکز فوریت‌‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

بی‌ام‌و ۲۵ میلیاردی قاچاق در “نی‌ریز” توقیف شد

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس  از توقیف یک دستگاه سواری بی‌ام‌و قاچاق به ارزش ۲۵ میلیارد ریال در شهرستان “نی‌ریز” خبر داد.

سردار “یوسف ملک‌زاده” با اعلام این خبر، بیان کرد: ماموران انتظامی ایست و بازرسی “قطرویه” نی‌ریز هنگام گشت زنی در محورهای مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به یک سواری بی‌ام‌و مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در استعلام اولیه از اصالت خودرو متوجه شدند که پلاک نصب شده بر روی آن متعلق به یک سواری بی‌ام‌و دیگر است.

جانشین فرمانده انتظامی استان، عنوان داشت: راننده در بازجویی اولیه اقرار کرد که خودرو را از شهرستان بندرعباس در قبال ۵۰ میلیون ریال وجه نقد تحویل گرفتم و قصد انتقال آن را به شیراز داشتم.

سردار “ملک‌زاده” با بیان اینکه کارشناسان ارزش خودرو قاچاق را ۲۵ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، خاطر نشان کرد: راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد. 

کشف آلات موسیقی ۱۵ میلیاردی قاچاق

فرمانده انتظامی “کازرون” از کشف ۹ هزار و ۸۳۷ عدد انواع آلات موسیقی قاچاق به ارزش ۱۵ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” با اعلام این خبر، بیان کرد: ماموران انتظامی “کازرون” با اقدامات فنی و تخصصی از دپو آلات موسیقی قاچاق در منزلی خالی از سکنه در یکی از محلات این شهرستان مطلع شدند و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند در بازرسی از آن مکان، ۸۲ دستگاه ساز ویولون، ۸ دستگاه فلوت، ۳۰ عدد چانه گیر ویولون، ۱۴۶ عدد ساز دهنی، ۱۴۰ عدد دسته پریکاشن، ۱۳۰ عدد دستگاه تنظیم گیتار، ۲۰۰ عدد بالشتک گیتار، ۱۰۰ عدد دخل، ۳ عدد ساز شیپوری، ۲۰۰ عدد آرش ویولون، ۱۶ عدد سه پایه نمایش استاد، ۱۰ عدد تنبک، یک هزار و ۶۰ عدد صابون تنظیف (کلفن)، ۵ هزار و ۸۰۰ رشته سیم گیتار، یک هزار و ۸۰۰ عدد پیچ تنظیم گیتار(سیم گیر)، ۱۰۰ عدد شانه گیر گیتار و ۱۲ عدد  طبل دو قلو خارجی و قاچاق کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با اشاره به اینکه ارزش کالاهای قاچاق کشف شده برابر نظر کارشناسان، ۱۵ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: تلاش جهت دستگیری متهم با جدیت ادامه دارد.

پلمب انبار احتکار یک میلیاردی  روغن در”شیراز”

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان از کشف ۹ هزار و ۶۴۲ بطری روغن خوراکی احتکار به ارزش یک میلیارد ریال در بازرسی از یک انبار در شیراز خبر داد.

سرهنگ “ابراهیم یگانه” با اعلام این خبر، اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی با اقدامات فنی و تخصصی از احتکار مقدار زیادی روغن خوراکی در یک انبار در شیراز مطلع شدند و پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن انبار موفق شدند ۹ هزار و ۶۴۲ بطری یک لیتری روغن خوراکی احتکار را کشف کنند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه، خاطر نشان کرد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

کشف ۲۰ فقره انواع سرقت در”ارسنجان”

فرمانده انتظامی “ارسنجان” از دستگیری  ۶ سارق حرفه‌ای و کشف ۲۰ فقره انواع سرقت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش اول فارس، سرهنگ “محمد علی فرهادی” در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پیشگیری از جرم، دستگیری سارقان در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان ارسنجان قرار گرفت.

وی بیان داشت: ماموران پلیس با هماهنگی مقام قضائی و انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی، طی ۳ روز گذشته موفق شدند ۶ سارق حرفه‌ای را شناسایی و در عملیاتی هدفمند آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

سرهنگ “فرهادی” تصریح کرد: متهمان در بازجویی‌های تخصصی پلیس، به ۲۰ فقره انواع سرقت از قبیل محتویات و قطعات خودرو، اماکن خصوصی، ادوات کشاورزی و موتورسیکلت اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان با اشاره به معرفی متهمان به مرجع قضائی، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیر قانونی توسط افراد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

کشف بیش از ۲۰ کیلو حشیش در”آباده”

فرمانده انتظامی “آباده” از کشف ۲۰ کیلو و ۵۰۰ گرم حشیش در بازرسی از سواری پراید خبر داد.

سرهنگ “سیدابوالفضل مسعودی” با اعلام این خبر، بیان کرد: ماموران کلانتری “سورمق” آباده حین گشت زنی در محورهای مواصلاتی، به یک خودرو پراید که از شیراز به سمت اصفهان در حال حرکت بود مشکوک و دستور ایست دادند.

وی با بیان اینکه ماموران پس از طی مسافتی تعقیب و گریز موفق شدند آن را متوقف کنند، گفت: در بازرسی از این خودرو، ۲۰ کیلو  و ۵۰۰ گرم حشیش که به طرز ماهرانه‌ای در سپر و گلگیر جاسازی شده بود کشف شد.

سرهنگ “مسعودی” با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با فروشندگان مواد مخدر، با مرکز فوریت های پلیسی۱۱۰ تماس و موضوع را اطلاع دهند.

ترخیص ۳۵ دستگاه موتورسیکلت رسوبی در” اقلید”

فرمانده انتظامی “اقلید” از ترخیص ۳۵ دستگاه موتورسیکلت از ابتدای طرح ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “مراد صارمی” با اعلام این خبر، اظهار داشت: طرح تسهیل و ترخیص موتورسیکلت‌های توقیفی و رسوبی از پارکینگ‌ها، از ۱۸ آبان ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در اقلید به مرحله اجرا درآمد.

سرهنگ “صارمی” با بیان اینکه در این مرحله مالکین برای ترخیص وسیله نقلیه خود نیاز به بیمه‌نامه شخص ثالث و گواهینامه ندارند، گفت: تا کنون ۳۵ دستگاه موتورسیکلت ترخیص و تحویل مالکان شده است.

سرهنگ “صارمی” خاطر نشان کرد: طرح ترخیص همچنان ادامه دارد و کسانی که موتورسیکلت آنها به هر دلیلی جز دستور مقام قضائی، توقیف شده است می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ از تسهیلات در نظر گرفته شده بهره ببرند.

اتوبوس حامل کالای قاچاق در “ممسنی” توقیف شد

فرمانده انتظامی شهرستان “ممسنی” از کشف یک محموله قاچاق ۵۰۰ میلیون ریالی در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس خبر داد.

سرهنگ “محمد نیکبخت” با اعلام این خبر، عنوان داشت: در راستای مبارزه همه جانبه با پدیده شوم کالای قاچاق، مأموران انتظامی این شهرستان در ایست و بازرسی مقطعی در محور “کوه چنار-ممسنی”، به یک دستگاه اتوبوس مظنون و آن را متوقف کردند.

وی خاطر نشان کرد: در بازرسی از این خودرو، یک عدد گیربکس اتومات سواری بنز و ۱۰ قطعه لوازم برقی پزشکی که به صورت ماهرانه‌ای در قسمت‌های مختلف جاساز شده بود کشف شد.

سرهنگ “نیکبخت” با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، تصریح کرد: یک نفر در این رابطه دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار