چاپ کد خبر: 10226
29 تیر 1398

بازهم تراژدی مرگ: ۴ کشته حاصل رانندگی در جاده های فارس

حوادث رانندگی در استان فارس ۴ کشته برجا گذاشت

تراژدی مرگ عزیزان در حادثه تصادفات خونین هر روز در استان فارس تکرار می شود و از گوشه و کنار این استان خانواده‌ای را در سوگ فرو می‌برد ، طی ۲۴ ساعت گذشته در دو حادثه تصادف در فارس چهار نفر کشته و پنج نفر نیز مجروح شدند.

به گزارش اول فارس ،رئیس پلیس راه شمالی استان فارس روز شنبه در جمع خبرنگاران، گفت: بر اثر برخورد یک سواری پراید با یک کامیون در محور سروستان به خرامه، سه نفر کشته و یک نفر نیز مجروح شدند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی افزود: در پی اعلام یک فقره تصادف فوتی در محور سروستان به خرامه، مأموران به همراه دیگر نیروهای امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی ادامه داد: ماموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند یک کامیون با یک سواری پراید با ۴چهار سرنشین برخورد و بر اثر آن راننده و دو نفر از سرنشینان به علت شدت جراحات وارده در دم فوت کرده و یک نفر دیگر مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان پلیس راه در صحنه حاضر و علت وقوع این حادثه را رعایت نکردن حق تقدم از سوی راننده کامیون اعلام کرده اند، به رانندگان توصیه کرد: از عجله و شتاب بی مورد در حین رانندگی خودداری و برای حفظ سلامتی خود و همسفران به قوانین رانندگی احترام بگذارند.

156491506
 حادثه دوم

در حادثه دوم منجر به فوتی استان فارس طی ۲۴ ساعت گذشته نیز بر اثر واژگونی خودرو پیکان یک نفر کشته و چهار نفر مجروح شدند.

رئیس پلیس راه شمالی استان در این باره گفت: بر اثر واژگونی یک سواری پیکان در محور کهمره سرخی به سمت حسین آباد، یک نفر کشته و چهار نفر مجروح شدند.

وی ادامه داد: از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ خبری مبنی بر وقوع یک فقره حادثه رانندگی در محور کهمره سرخی به سمت حسین آباد به مأموران اعلام شد.

وی اضافه کرد: مأموران به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند که یک سواری پیکان با پنج سرنشین در محور مذکور در حرکت بوده که واژگون و بر اثر آن یک نفر از سرنشینان فوت وچهار نفر دیگر نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

رئیس پلیس راه شمالی استان بیان کرد: کارشناسان ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه را علت وقوع این حادثه رانندگی اعلام کرده‌اند.

بر اساس گزارش رسمی پزشکی قانونی در سال گذشته (۱۳۹۷) استان فارس با ۱۳۵۷ نفر، کشته در سوانح رانندگی مقام نخست کشور را همچنان حفظ کرده است، مقامی که برای فارس هر سال تکرار می‌شود و قابل افتخار نیست، جایگاه نخست استان فارس در تصادفات رانندگی سال گذشته با فاصله ۳۸ کشته نسبت به جایگاه دوم تکرار شده است.

در سال‌های اخیر وضعیت راه‌های فارس نسبت به سال‌های گذشته توسعه یافته و اغلب راه‌های منتهی به مرکز استان به بزرگراه تبدیل شده اما به رغم این توسعه‌ها و حذف برخی نقاط حادثه ساز، هنوز محورهای پرترددی هستند که تصادفات منجر به مرگ زیادی در آنها روی می‌دهد.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار