چاپ کد خبر: 52098
7 اردیبهشت 1400

بازگرداندن یک کلاهبردار حرفه ای از کشور همسایه به استان فارس

کلاهبرداری 12

رئیس پلیس آگاهی استان فارس از دستگیری فردی که با ترفند اخذ اقامت، ویزا و اعزام به خارج از کشور مبلغ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

به گزارش اول فارس ، سرهنگ “کاووس حبیبی”  اظهار داشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس آگاهی فارس مبنی بر کلاهبرداری در یکی از شبکه‌های اجتماعی با عنوان اخذ ویزا و اعزام به خارج از کشور، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی استان فارس با بررسی موضوع و انجام اقدامات خاص پلیسی موفق شدند هویت واقعی متهم که دارای سوابق متعدد کلاهبرداری در شهرهای تهران و زنجان نیز بوده را شناسایی کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس با بیان اینکه در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد متهم به یکی از کشورهای غربی همسایه ایران متواری شده است، گفت: کارآگاهان پس از اخذ دستور مقام قضائی در خصوص اعلان قرمز متهم و با ارسال مستندات مربوطه به پلیس اینترپل، در نهایت فرد کلاهبردار در آن کشور دستگیر و برای پاسخگویی به جرائم ارتکابی به ایران بازگردانده شد.

سرهنگ “حبیبی” با اشاره به اینکه پس از سیر مراحل قانونی متهم تحویل پلیس آگاهی استان فارس  گردید، خاطر نشان کرد: این فرد کلاهبردار در بازجویی اولیه اقرار کرد که مبلغ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال با ترفند اخذ اقامت و ویزا و اعزام افراد به خارج از کشور، از شاکی کلاهبرداری کرده‌ام.

این مقام انتظامی به شهروندان  توصیه کرد: کلاهبرداران افرادی خوش برخورد و حراف، دارای ظاهری آراسته و مرتب و قدرت بیان فوق العاده هستند و لازم است افرادی که متقاضی دریافت ویزا و اقامت در خارج از کشور هستند با تحقیقات کامل و از مراجع ذی صلاح و آژانس‌های مسافرتی معتبر اقدام کنند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار