چاپ کد خبر: 90523
2 مرداد 1401

بازگشایی دوباره پرونده استیضاح شهردار شیراز/عملکرد شورا و شهرداری قابل قبول نیست

شهردارشیراز
حدود یکسال از ششمین دوره شورای شهر شیراز می گذرد اما هنوز برخی از اعضا بر این باورند که شهردار منتخب آن ها نتوانسته در حوزه اجرایی عملکرد مناسبی داشته باشد، موضوع استیضاح شهردار شیراز طی یکسال گذشته برای چندمین بار است که از سوی شوراییان مطرح می شود.

 ایلنا| شیراز: انتخاب احسان اصنافی به عنوان شهردار کلانشهر شیراز از همان ابتدا با انتقاداتی مواجه بود و به رغم اینکه بارها بسیاری از افراد عنوان کردند که امکان ابطال حکم شهردار از لحاظ قانونی وجود دارد اما شهردار شیراز به فعالیت های خود  ادامه داده است.

با این حال بعضی از اعضای شورا، نمایندگان شیراز در مجلس براین باورند که اصنافی نتوانسته در حوزه اجرایی عملکرد موفقی داشته باشد و به رغم مشکلات فعلی کشور شهردار شیراز می توانست با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و دولتی پروژه‌های  معطل مانده شهرداری را تسریع بخشد.

عملکرد شهرداری در حوزه اجرایی متناسب با پیش‌بینی‌ها  نیست

آن طور که عضو هیأت رئیسه شورای شهر شیراز می گوید: هنوز نظری از اعضا شورا مبنی بر استیضاح شهردار مطرح نشده است و ذکر این نکته ضروری است که هر کدام از اعضای شورا نظرشان در رابطه با این موضوع متفاوت است و  هیچ فردی به صورت مستقیم نظری در رابطه با استیضاح شهردار اعلام نکرده است.

افسانه خواست خدایی

افسانه خواست خدایی  با بیان اینکه هنوز هیچکدام از اعضای شورای شهر شیراز رسما برای کاندیداتوری انتخابات هیأت رئیسه و ریاست شورا اعلام نکرده اند می گوید: اگرچه صحبت ها و زمزمه‌های کاندیداتوری ریاست  شورا در فضاها مطرح شده، اما در حال حاضر هیچکدام از اعضای شورا موضع‌شان را به صورت رسمی برای کاندیداتوری ریاست شورا اعلام نکرده‌اند.

عضو شورای شهر شیراز در ادامه با بیان اینکه  عملکرد شهرداری در حوزه اجرایی متناسب با پیش‌بینی‌ها  نیست می‌گوید: بنده به عنوان نماینده مردم در شورا تا به امروز از عملکرد شهرداری شیراز راضی نیستم و به رغم اینکه در ماه های گذشته این موضوع را عنوان کرده ام اما ذکر این نکته ضروری است که تغییرات محسوسی در شهرداری شیراز مشاهده نمی شود.


بیشتر بخوانید:

مسئولیت صیانت از حق آسایش شهروندان در شیراز بر عهده کیست؟


عملکرد امیدوار کننده ای از شهرداری شیراز نمی بینم

خواست خدایی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی مطابق فرمان رهبری نیاز است که مسئولان تلاش کنند تا روحیه امیدواری را در بین مردم احیا و ابقا کنند، تصریح می کند: در حال حاضر به جهت عدم تحول در برنامه ریزی ها و مدیریت ، عملکرد امیدوار کننده ای از شهرداری شیراز نمی بینم که این مهم باعث شده تا یکی از منتقدان جدی شهرداری باشم.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر شیراز خاطر نشان می کند: اگرچه امکان دارد بعضی از افراد نام هایی را در محافل جهت تصدی کرسی شهرداری شیراز اعلام کنند اما این اتفاق به صورت رسمی رخ نداده است.

وی با اشاره به اینکه در صورت تداوم وضعیت فعلی شهرداری شیراز به هیچ وجه در قبال این مهم سکوت نخواهم کرد خاطر نشان می کند: در حال حاضر ارزیابی مثبتی از عملکرد شهرداری شیراز ندارم و در تلاش هستیم مشکلات شهر و شهروندان  را از طریق پیگیری با شهردار و مدیران شهرداری حل کنیم.

عملکرد شهرداری شیراز نسبی است

زارعی رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه میزان رضایتمندی اعضا شورا از شهردار نسبی است می گوید:  شهردار شیراز در بعضی از حوزه ها مناسب بوده و در برخی دیگر  مناسب نبوده است.


این مطلب را هم بخوانید:

بی توجهی عجیب مسئولین شیراز در قبال آلودگی وحشتناک صوتی در منطقه ۱۰ شهرداری


مسعود زارعی در حال حاضر باید وضعیت و شرایط سال گذشته را به خوبی در نظر بگیریم می افزاید: اگر ردیف های اعتباری شهرداری شیراز را با دیگر کلانشهر ها مقایسه کنیم متوجه خواهیم شد که این بخش هم بی تاثیر در ارزیابی عملکردی شهرداری نیست.

عضو شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه عواملی مانند شرایط، بدهی های شهرداری، وضعیت کلان کشور، عدم ساخت و سازها و توفیقات شهرداری در دریافت عوارض در عملکرد مجموعه شهرداری تاثیر گذار است می افزاید: قطعا باید برای هر اقدامی یک منطق دقیق داشته باشیم.

شورای شهر

وی با اشاره به اینکه عمده در آمد شهرداری بر اساس ساخت و ساز است می گوید: قطعا رکود ساخت و ساز تاثیر زیادی در وضعیت شهرداری دارد.

عملکرد شورا و شهرداری شیراز قابل دفاع و قبول نیست

نماینده شیراز و زرقان هم با بیان اینکه به رغم تلاش های انجام گرفته توسط شورا و شهرداری شیراز در یک سال گذشته اما عملکردها قابل قبول و دفاع نیست می گوید: با توجه به بالا بودن ظرفیت های شیراز می طلبد تا مسئولان اقدامات کلان تر و جدی تری در راستای توسعه شهر شیراز انجام دهند.

جعفر قادری  با اشاره به اینکه اعضای شورا و شهرداری شیراز دست به عصا حرکت می کنند، می افزاید: متاسفانه روند تصمیم گیری در شورا و شهرداری کند است که این مهم باعث شده تا اقدامات به موقع انجام نشود.

وی با اشاره به اینکه اعضای شورا و شهرداری شیراز از ظرفیت های استانداری و نمایندگان مجلس و پتانسیل های ملی کمتر استفاده می کنند، بیان می کند: در این شرایط نیاز است تا شورا و شهرداری اقدامات جدی تری انجام دهند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه همه با شرایط و وضع بد اقتصادی کشور آشنایی دارند ادامه می دهد:  برخورد باز تر شورا و شهرداری و حل کردن مسائل سرمایه گذاران باعث می شود تا اقدامات زیادی انجام شود.


مطلب مرتبط:

مزاحمت آشکار شبانه و آلودگی صوتی برای شهروندان منطقه ۱۰ غرب شیراز


نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه به هیچ وجه عملکردهای شورا و شهرداری قابل دفاع و قابل قبول نیست می گوید: در این شرایط نیاز است تا مسئولان شهری نگاه ویژه تری به شهر داشته باشند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه نمایندگان شیراز در مجلس هر کجا لازم بوده است پیگیری اقدامات لازم را برای پیشبرد اهداف شورا و شهرداری انجام داده اند، می افزاید: اما متاسفانه عملکرد شورا و شهرداری نتوانسته توقعات نمایندگان را بر طرف کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شهرداری شیراز می تواند طرح های اقتصادی و تفضیلی را با مشارکت بخش های دولتی را دنبال کند، بیان می کند: قطعا عملیاتی شدن این مهم باعث حل شدن مشکلات مردم و شهرداری خواهد شد.

قادری با اشاره به اینکه شهرداری باید متناسب با شرایط اقتصادی مردم را به ساخت و ساز تشویق کند بیان می کند: متاسفانه این بخش به کندی انجام می شود و مشکلات مردم به راحتی حل نمی شود طبیعی است که عملکرد ها مورد رضایت نباشد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس دوشنبه , ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲

چرا وقتی مدیر لایقی مانند دکتر اسدی با سوابق کلان مدیریتی در مجموعه شورا وجود دارد ، از ایشان در شهرداری شیراز استفاده نمی شود .

سجاد دوشنبه , ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۸:۵۷

چرا وقتی آقای اسکندر پور اینقدر موفق بودند باید عوض بشن؟ و یکی دیگه بیاد سر جاشون؟

ناشناس یکشنبه , ۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱

این شهردار برای اصلاحات برای خرابی و ویران کردن شهر شیراز امده نه برای ابادی کلان شهر شیراز باید دادستان محترم به این مسئله ورود کند تا دستهای پشت پرده رو شود

آخرین اخبار