چاپ کد خبر: 98772
7 آذر 1401

جزئیات بازگشت بکار زنی که فساد یکی از ادارات فارس را لو داد !

با حمایت قاطع و همه جانبه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس ، بانوی کارمند ، که به دلیل گزارش فساد از سمتش عزل و به بخش دیگری منتقل شده بود ، به محل کار خود باز می گردد .

به گزارش اول فارس به نقل از  روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور ،یکی از کارکنان دستگاه‌های دولتی استان فارس پس از مواجهه با فساد اداری و ترک فعل‌های منجر به تهدید علیه بهداشت عمومی و سلامت مردم ، در محل خدمتش ، موضوع را به مقامات ذی‌صلاح گزارش داده و خواستار اصلاح این روند می شود .

بر اساس این گزارش ریال متاسفانه مدیران دستگاه به جای تشویق نامبرده و برخورد با خاطیان و اصلاح امور ، این بانوی آمر به معروف و ناهی از منکر را با تنگناهای شغلی مواجه کرده و در ادامه این برخوردها ، محل خدمت نامبرده را تغییر می دهد .

اطلاعات دریافتی حاکی از آن است که برخی مسئولان دستگاه یاد شده برای فشار بیشتر به مشارالیها و تشویش اذهان نسبت به وی ، در صدد کسب اطلاعات از زندگی خصوصی و سوء استفاده از آن هستند .

ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس پس از دریافت این گزارش با برگزاری جلسات متعدد با مسئولین دستگاه مربوطه بر اجرای قانون و اصلاح امور تاکید ، لکن به دلیل عدم توجه آن مجموعه ، در اجرای ماده ۹ و بند ۱۰ ماده ۱۶ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر ، ضمن پیگیری گزارش فساد یاد شده در شعبه ویژه امر به معروف و نهی از منکر دادسرای عمومی شیراز ، در خصوص مزاحمت و ممانعت نسبت به آمر به معروف نیز اعلام جرم می کند .

این گزارش حاکی است: همزمان از این بانوی آمر به معروف در دیوان عدالت اداری حمایت قضایی به عمل آمده و در نهایت شعبه ۳۵ دیوان ، طی دادنامه یکم آذر ۱۴۰۱ شکایت این کارمند را پذیرفته و حکم به بازگشت وی به محل کار را صادر می کند .

در بخشی از دادنامه آمده است : « در خصوص دادخواست شاکی به شرح فوق الذکر نظر به این که در بند د ماده ۱۷ قانون ارتقاء سلامت اداری و مقابله با فساد جابجایی و هر گونه رفتار تبعیض آمیز با منابع و مخبرین و گزارش دهنده ها ممنوع می باشد و نظر به اینکه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس تایید نموده است که شاکی ضمن انجام امر به معروف و نهی از منکر قصور مدیران مربوطه را به مراجع ذی‌صلاح گزارش داده است و با این وصف اقدام غیر مستدل و مستند دستگاه در جابجایی نیروی متخصص از مصادیق رفتارهای منع شده در حکم قانونی صدر الذکر می‌باشد و از این رو شعبه دیوان شکایت شاکی را در بخش اعتراض به جابجایی و ماموریت وارد تشخیص و مستند به مواد ۱۰ و ۱۱ قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری حکم به ورود شکایت شاکی و الزام طرف شکایت به اعاده شاکی به پست سازمانی مشارالیها صادر و اعلام می‌نماید .»

گفتنی است بانوی یاد شده در دیدار با قائم مقام دبیر و مدیر کل حقوقی و امور مجلس ستاد کشور ضمن تشکر از پیگیری های مستمر و حمایت قاطع ستاد تصریح کرد : ستاد امر به معروف استان تنها نهادی بود که با هماهنگی و همکاری دستگاه قضایی از من حمایت و گزارش تخلف را پیگیری کرد .

بگویید کدام گربه در تصویر را بیشتر دوست دارید تا چیزهای جالبی در مورد خودتان کشف کنید!

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس سه شنبه , ۸ آذر ۱۴۰۱ - ۳:۳۸

انشاالله که واقعیت همین باشد و بخاطر دفاع از زیر پا گذاشتن مسایل بهداشتی باش نه پاچه خواری و تملق گویی و گزارش بی حجابی و مسایل سیاسی نباشد

آخرین اخبار