چاپ کد خبر: 1651
16 آبان 1397

” باغ آینه “در نگارخانه وصال شیرازی نمایان شد

نمایشگاه گروهی نقاشی “باغ آینه” به همت سحر نجفی و متشکل از آثار هنرمندانی از شیراز و تهران با اسامی زهرا عربگری؛ اعظم گلکار؛ فریده سلیمی؛ عاطفه قاسمی نیا؛ فرهاد مفوز؛ بهروز مسلمی و سحر نجفی در نگارخانه وصال شیرازی، برپا شده است.

به گزارش” اول فارس ”  سحر نجفی در باره روند شکل گیری این آثار گفت: نقاشی های ارائه شده در این نگارخانه همگی دارای وجه مشترک “فیگوراتیو” هستند که در آن نمودی از دنیای واقعی وجود دارد و به همراهی چهار بانو و سه آقا تولید شده که بر اساس نقد اجتماعی در فضای کار و تولید آثار است و از بیانی خاص به تصویر کشیده شده اند.

نمایشگاه شیراز

این بانوی هنرمند ادامه داد: سه خالق اثر شرکت کننده در این نمایشگاه را شیرازی و بقیه تهرانی هستند و تعدادی از هنرمندان این گروه علاوه بر نقاشی؛ تصویر سازی هم می کند و در باره روند شکل گیری نمایشگاه هم باید بگویم که بر اساس تم مشخصی طراحی و اجرا شده اند و عنوان نمایشگاه نیز از اشعار شاملو برگرفته شده و در واقع وجه مشترک اصلی کارها فیگوراتیو بودن آن هست و تابلوهای این نمایشگاه در قالب آثار زن در این نقد اجتماعی خلق شده است.

بهروز مسلمی که عضو کارگروه موسسین انجمن هنرهای معاصر شیراز و کارشناسی ارشد هنر اسلامی و کارشناسی نقاشی دارد نیز در مورد برپایی نمایشگاه یاد شده اظهار داشت: مسلما علاوه بر دیدگاه اقتصادی و فروش اثر هنری، معرفی هنرمند و اشاعه هنر محوریت اصلی ماجراست و برپایی نمایشگاه های گوناگون تاثیر بسزایی در رشد فرهنگ و هنر در اذهان عموم را خواهد داشت. همچنین به نظر می رسد که هر اثر هنری به مثابه یک رسانه می باشد که می تواند حکم یک گزارش از یک اتفاق، ایده، تفکر و دغدغه از یک فرد یا عموم، داشته باشد.

هنرمند برتر جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی امام رضا(ع) در مورد آثارش افزود: کارهای ارائه شده پیش رو از مجموعه (اخترک B. ۶١٢ ) هست که حکایت از حیاتی خلوت و جدا افتاده از جمع می باشد. انزوا و خلوتی که در دنیای معاصر هر فرد به دنبال آن می گردد تا بتواند از هوایی پاک و سالم بهرمند شود.

نمایشگاه گروهی نقاشی ” باغ آینه ” که به همت سحر نجفی و متشکل از آثار هنرمندانی از شیراز و تهران با اسامی زهرا عربگری؛ اعظم گلکار؛ فریده سلیمی؛ عاطفه قاسمی نیا؛ فرهاد مفوز؛ بهروز مسلمی و سحر نجفی در نگارخانه وصال شیرازی، برپا شده تا پایان آبان ماه ادامه دارد و عصرها از ساعت ١٧ تا ٢١ برای باز دید عمومم دایر می باشد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار