چاپ کد خبر: 102998
9 بهمن 1401

بالا گرفتن جنجال ساخت و ساز روی گسل در بولوار حسینی الهاشمی و برف فروشان شیراز

مسئولان صادرکننده مجوز ساخت روی گسل‌های شیراز به دادگاه معرفی شوند.

به گزارش اول فارس، استاندار فارس در نشست شورای مسکن استان در شیراز، با اشاره به نظر گروه کارشناسی و علمی دانشگاهی مبنی بر قرارداشتن زمین‌های حاشیه بولوار حسینی الهاشمی و زمین‌های برف فروشان شیراز روی گسل زلزله گفت: تخلفات ساخت و مجوز‌هایی که در این زمینه صادر شده مورد بررسی قرار گیرد و مسئولان سابق صادرکننده این مجوز‌ها به دادگاه معرفی شوند.

محمد هادی ایمانیه افزود: نمی‌توان در مقطعی مجوز ساخت در این محدوده را صادر کرد و امروز که عده دیگری برای مجوز مراجعه می‌کنند به آن‌ها بگوییم که این کار خلاف است.
وی ادامه داد: آن دسته از مدیرانی که با وجود اعلام ممنوعیت ساخت و ساز بلندمرتبه در این محدوده اقدام به صدور مجوز ساخت کرده اند به دادگاه معرفی شوند.
استاندار ادامه داد: اداره کل راه و شهرسازی استان تا هفته آینده در یک نامه خطاب به دادستان تخلف مدیران سابق این اداره کل در صدور مجوز ساخت و ساز در بولوار حسینی الهاشمی را گزارش دهند و خواستار رسیدگی شود و یا یک مرجع علمی دیگر به جز دانشگاه زلزله خیز بودن یا نبودن این منطقه را تعیین کند.
ایمانیه گفت: تیم علمی که در این زمینه تحقیقات انجام داده صدور مجوز ساخت ۲ طبقه را بلامانع دانسته و مخالف صدور مجوز بلندمرتبه سازی بوده است، اما مسئولان سابق که باوجود نظر کارشناسی اعلام شده، مجوز‌های ۳۰ طبقه و ۵۰ طبقه صادر کرده اند.

شما هم نظرتان را بدهید

امروز با حافظ شیرازی: تو گوهر بین و از خر مهره بگذر

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار