چاپ کد خبر: 48247
29 اسفند 1399

باند سارقان حرفه ای خودروهای ال ۹۰ دستگیر شدند

سرقت

سارقان سابقه‌دار، در کمتر از دوهفته بیش از ۵۰ خودرو ال۹۰ در تهران سرقت کردند. آنها پس از سرقت لوازم داخل خودروها، آنها را در محل‌هایی خلوت رها می‌کردند.
به‌گزارش گروه حوادث اول فارس، اوایل اسفند مرد جوانی با پلیس تماس گرفت و از سرقت خودرو ال ۹۰ خود شکایت کرد. به‌دنبال اعلام این شکایت تحقیقات آغاز شد و در نخستین گام مأموران به بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل سرقت پرداختند.
دوربین‌ها نشان می‌داد که سه مرد جوان سوار بر یک خودرو در کنار خودرو ال ۹۰ توقف می‌کنند. آنها با استفاده از پیچ گوشتی موفق می‌شوند در خودرو را باز کرده و آن را روشن کنند. با روشن کردن ال ۹۰، هر سه متهم سوار آن شده و با رها کردن خودرو خود، ال۹۰ را به سرقت می‌برند.
با استعلام شماره پلاک خودرو سارقان، همان‌طور که تیم تحقیق احتمال داده بود، مشخص شد که خودرو چند روز قبل در اطراف تهران به سرقت رفته است.
سرقت‌های سریالی
در حالی که تحقیقات برای شناسایی سارقان ال ۹۰ ادامه داشت، مأموران با شکایت‌های سریالی مواجه شدند. ۴ تا ۵ سرقت خودرو ال ۹۰ در محدوده پایگاه نهم پلیس آگاهی پایتخت باعث شد دوربین‌های مداربسته محل بررسی و مشخص شد تمامی سرقت‌ها، از سوی اعضای یک باند انجام می‌شوند.
با این احتمال که سارقان، متهمان سابقه‌داری هستند، به سراغ آلبوم متهمان سابقه دار اداره آگاهی رفتند. در بررسی‌ها مشخص شد که متهمان مدتی قبل به اتهام سرقت بازداشت شده بودند.بدین ترتیب کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی پایتخت، با هماهنگی‌های قضایی راهی محل زندگی متهمان در غرب استان تهران شده و سه متهم جوان در سه عملیات همزمان دستگیر شدند.
۵۰ سرقت ال ۹۰
متهمان که ابتدا منکر سرقت‌های خود بودند، زمانی که با مدارک پلیسی مواجه شدند به سرقت‌هایشان اعتراف کردند. بابک، سردسته این باند در تحقیقات گفت: با خودرو سرقتی در خیابان‌های نازی آباد، عبدل آباد، یافت آباد و… پرسه می‌زدیم. سوژه ما خودروهای ال ۹۰ بود که سیستم ایمنی پایینی داشتند. با انتخاب خودروها، در آنها را به وسیله پیچ گوشتی باز کرده و بعد هم با یک سره کردن سوئیچ و یکسری کارهای فنی، خودرو را سرقت می‌کردیم.
او ادامه داد: بعد از سرقت خودروها، لوازم داخل آن را سرقت کرده و بعد خودروها را در محلی خلوت رها می‌کردیم. ما در این کار به قدری تبحر پیدا کرده بودیم که روزی ۵ سرقت انجام می‌دادیم و تقریباً بیش از ۵۰ خودرو را نیز به این شیوه و شگرد سرقت کرده‌ایم. بعد هم وسایل خودروهای سرقتی را می‌فروختیم و با پولی که از این راه به‌دست می‌آوردیم، خرج خودمان و موادمخدر می‌کردیم.
سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با اعتراف متهمان به سرقت‌های سریالی خودروهای ال ۹۰، تحقیقات برای شناسایی سایر جرایم احتمالی و مالباختگان آنها ادامه دارد.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار