چاپ کد خبر: 65486
5 شهریور 1400

باند مخوف سرقت مسلحانه گوشی موبایل در سیستان و بلوچستان متلاشی شد

4594423

به گزارش گروه حوادث اول فارس، ، سردار احمد طاهری فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت مسلحانه گوشی تلفن همراه در شهرستان ایرانشهر از توابع منطقه بلوچستان در جنوب استان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی استان و شهرستان ایرانشهر قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی صورت‌گرفته مشخص شد افرادی ناشناس و موتورسوار در ساعات پایانی شب با سر و صورت پوشیده اقدام به پرسه‌زنی در معابر و محلات حاشیه‌ای شهر ایرانشهر می‌کنند و با تهدید کلت کمری، گوشی تلفن همراه شهروندان را به سرقت می‌برند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی برای شناسایی و دستگیری سارقان ادامه داشت تا اینکه در نتیجه تحقیقات صورت‌گرفته و انجام یک سری اقدامات تخصصی و پلیسی، سارقان مورد نظر که با سر و صورت پیچیده قصد سرقت مسلحانه در یکی از مناطق حاشیه‌ای سطح شهرستان ایرانشهر را داشتند، شناسایی و به صورت نامحسوس تحت رصد اطلاعاتی قرار دادند.

وی گفت: در ادامه عملیات مأموران انتظامی با هوشمندی و سرعت عمل موفق شدند ۳ سارق مورد نظر را قبل هرگونه اقدامی دستگیر کنند و آنها را تحت بازجویی فنی و علمی پلیس قرار دهند.

سردار طاهری بیان کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که یکی از متهمان در سال گذشته هم اقدام به سرقت مسلحانه تلفن همراه با همدستی فردی دیگر می‌کرد که همدست متهم در عملیاتی دیگر دستگیر شده بود و این متهم نیز تحت تعقیب پلیس بود.

او افزود: در بازجویی‌های انجام شده از سارقان دستگیرشده که بین ۲۰ تا ۲۶ سال سن داشتند، ۹ فقره سرقت مسلحانه تلفن همراه و یک قبضه سلاح کلت کمری کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند، افزود: شهروندان با رعایت نکات امنیتی و توجه به هشدارهای انتظامی، دست سارقان را در رسیدن به اهداف شوم خود کوتاه کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک با شماره ۱۱۰ تماس بگیرند و موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار