چاپ کد خبر: 34286
30 مرداد 1399

بانوی طلایی استان فارس جایی برای تمرین ندارد

13990530000093 Test NewPhotoFree

ورزش استان فارس: اول فارس|avalfars: سمیرا ارم متولد شهریور ماه سال ۶۴ از فارس و دارای تحصیلات کارشناسی ارشد مهندسی شیمی است؛ وی در سال ۹۳ و پس از دو سال حضور در والیبال نشسته، ورزش تیراندازی را انتخاب کرد که اتفاقاً در این راه نیز بسیار خوش درخشید.

بانوی طلایی استان فارس/ نخستین سهمیه مسابقات تپانچه پارا المپیک به بانوی فارسی اختصاص یافت

سمیرا ارم در گفت‌وگو با فارس در ابتدا از علت معلولیت جسمی خود سخن گفته، سپس به سراغ مسابقات و موفقیت‌های خود در جهان می‌رود و در انتها نیز گذری به دغدغه‌های خود می‌زند.

نایب‌قهرمانی مسابقات پارا آسیایی ۲۰۱۸ کرواسی و کسب ۹ مدال طلا و سه نقره جهانی، بخشی از موفقیت‌های سمیرا ارم است

وی در گفت‌وگو با فارس اظهار می‌کند: در دو سالگی به علت تب شدید، دچار مشکل جسمی در ناحیه پا شدم اما توانایی راه رفتن بدون عصا و کمکی را دارم.

 ارم نایب‌قهرمانی مسابقات پارا آسیایی ۲۰۱۸ کرواسی را بهترین موفقیت خود دانسته و به دیگر موفقیت‌های خود از جمله کسب ۹ مدال طلا و سه نقره جهانی نیز اشاره می‌کند

تقدیم نخستین مدال‌ها به امام رضا(ع) و حضرت شاهچراغ(ع)

سمیرا ارم که از سال ۹۳ ورزش تیراندازی را آغاز کرده بود به علت توانایی بالای خود در این حرفه ، در کمتر از یک سال به تیم ملی وارد و در مسابقات جهانی شرکت کرد.

 وی در اولین رقابت خود که مسابقه جهانی ۲۰۱۵ بود، شرکت و موفق به کسب دو مدال طلا شد.

ارم در این زمینه بیان می‌کند: وقتی موفق به کسب دو مدال طلا در اولین مسابقه خود شده همچنین در همان مسابقه موفق به کسب سهمیه پارالمپیک ریو شدم ، این اتفاق بسیار برایم ارزشمند بود.

وی افزود: از آنجا که مادرم همیشه آرزوی این را داشت که من بتوانم خادمی امام رضا(ع) را کنم به همین خاطر کوچک‌ترین کاری به نظرم رسید این بود که یکی از دو هدایای خود را به امام رضا(ع) و دیگری را هم به حضرت شاهچراغ(ع) تقدیم کنم.

 سمیرا ارم می‌گوید: به‌ اندازه توان خود در تمام مسابقاتی که موفق به حضور شدم کسب موفقیت کرده همچنین به‌ عنوان اولین بانوی ایرانی در رشته تپانچه خفیف ۵۰ متر، موفق به کسب سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ شدم.

منطقه امن جهت تمرین ندارم

وی تصریح می‌کند: با این‌ وجود و با توجه به جو حاکم در اداره ورزش و جوانان ما هیچ‌وقت نمی‌توانستیم توقعی از این اداره داشته باشیم، با وجود اینکه ورزشکاران جانباز و معلول خیلی بیشتر از افراد سالم نیاز به حمایت دارند.

این قهرمان تیراندازی جهانی اضافه می‌کند: این در حالی بوده که ما هر جا برای مسابقات رفتیم، موفقیت‌ها و رکوردهای بیشتری  را نسبت به افراد غیرمعلول کسب کردیم.

ارم در ادامه از مسئولین فارس گلایه کرده و می‌گوید: دو سال است که به دنبال یک فضای ۵۰ متری امن می‌گردم تا بتوانم تمرین داشته باشم اما همین را هم از من دریغ کردند.

وی در ادامه با طرح این سؤال که «آیا درست بوده ورزشکاری که در حال آماده شدن برای مسابقات پارالمپیک است جای تمرین نداشته باشد؟» به گفت‌وگوی خود خاتمه داد.

عضوکانال اول فارس در واتساپ شوید

%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار