چاپ کد خبر: 36029
12 مهر 1399

با بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی واردات انواع میوه آزاد شد

واردات انواع میوه بصورت موقت آزاد شد
به گزارش اول فارس به نقل از صدا وسیما ، در حالیکه پیشتر تنها واردت چهار قلم موز، آناناس، نارگیل و انبه به کشور مجاز بود اخیرا وزارت جهاد کشاورزی طی بخشنامه‌ای مجوز واردات موقت همه نوع میوه به کشور را صادر کرده است.
 آقای داراب حسنی مدیرکل میوه‌های سردسیری وزارت جهاد کشاورزی می‌گوید: با وجود مخالفت معاونت امور باغبانی با چنین تصمیمی این مجوز صادر شده است.
 وی می‌گوید: در شرایط فعلی صلاح به انجام واردات نیست چراکه این موضوع به تولید داخلی ضربه می‌زند.
آقای مسعود اسدی رئیس مجمع محصولات کشاورزی ایران هم می‌گوید: هیچ توجیهی ندارد که برای میوه، ارز با ارزش کشور را هزینه کنیم در حالیکه تولیدکنندگان داخلی به میزان مورد نیاز توان تامین انواع میوه را دارند، مخصوصا حالا که در زمان آغاز برداشت مرکبات از شمال و جنوب کشور هستیم و هر گونه واردات در حالیکه شاهد روانه شدن سیل محصولات کشاورزی به بازار هستیم غیر قابل قبول است و امیدواریم دولت در تصمیم خود تجدید نظر کند.
رحمت الله نوروزی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی هم ضمن اعلام مخالفت کمیسیون با چنین تصمیمی می‌گوید: امسال سال سختی یرای کشاورزی ا است چراکه هزینه‌های سم، کود، آب و نیروی انسانی افزایش یافته و در این شرایط انتظار دولت تصمیمات درستی برای کشاورزان اتخاذ کند نه تصمیمی که باعث شود محصولات کشاورزی روی دست باغداران بماند.
 به هر صورت در شرایط کمبود ارز در کشور و همچنین شیوع ویروس کرونا که باعث شده محصولات کشاورزی روی دست کشاورزان بماند اتخاذ تصمیم واردات رسمی میوه‌های خارجی می‌تواند اثرات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشاورزی داشته باشد و بنظر می‌آید این بخشنامه نیاز به بازبینی جدی داشته باشد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار