چاپ کد خبر: 102451
2 بهمن 1401

با بو کردن این دمنوش ماهانه ۲ کیلوگرم وزن کم کنید !

در این گزارش با دمنوشی آشنا می شوید که با بو کردن آن می توانید ۲ کیلوگرم در ماه لاغر شوید.

دمنوش نعناع

نعناع گیاهی است که طبع گرم و خشک داشته و دارای خواص فراوان دارویی است. مصرف آن به اشکال مختلف ازجمله تازه، خشک‌شده، دم‌نوش، اسانس، دم‌کرده، پودر و… امکان‌پذیر است. نعناع یک گیاه بسیار معطر و با طراوتی است که به‌طور گسترده در آشپزی و در صنایع غذایی و آرایشی بهداشتی کاربرد فراوانی دارد. در اساطیر یونانی، نعناع به‌عنوان گیاه مهمان‌نوازی شناخته می‌شود.

نعناع که عموماً به پوندیا در هند معروف است، به‌طور گسترده در غذا‌های خاورمیانه‌ای، هندی، انگلیسی و آمریکایی به شکل چای، نوشیدنی، دم‌نوش، آب‌نبات، ژله، شربت، بستنی و … استفاده می‌شود. برگ‌های نعناع دارای بالاترین مقدار آنتی‌اکسیدان نسبت به سایر گیاهان موجود است. روغن نعناع شامل اسید‌های فنولیک، فیتوسترون، ساپونین ها، تریترپین ها، فلانوئیدها، کاروتنوئید، آنتوسیانین‌ها و … است که به‌طور گسترده برای مصارف مختلفی استفاده می‌شود.

مهم‌ترین خاصیت دم‌نوش نعناع، تأثیر آن بر درد‌های دستگاه گوارش شامل درد معده، روده، نفخ، دل‌پیچه، تهوع و اسهال است، همچنین از این دمنوش لاغری برای رفع بوی نامطبوع دهان و پیشگیری از بروز بیماری لثه‌ای استفاده می‌شود.

 ارتباط دمنوش نعناع با لاغری در رایحه آن است. طی مطالعه‌ای مشخص شد که شرکت‌کنندگانی که به طور مداوم هر دو ساعت یک بار دمنوش یا روغن نعنا را بو می‌کردند، ماهانه به طور متوسط دو کیلوگرم کاهش وزن داشتند.
متخصصان عطر درمانی معتقدند که رایحه نعناع فلفلی باعث واکنش‌های شیمیایی در مغز می‌شود که احساس گرسنگی را کاهش می‌دهند. با نوشیدن چای نعناع ولع مصرف غذا‌های پرچرب از بین می‌رود و شما می‌توانید با سرعت بیشتری وزن کم کنید.
برگ‌های نعناع ممکن است به تلاش‌های شما برای کاهش وزن سالم کمک کند. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۳ منتشر شد نشان می‌دهد که ممکن است به تحریک آنزیم‌های گوارشی کمک کند که مواد مغذی را از غذا جذب می‌کنند و چربی را مصرف می‌کنند و آن را به انرژی قابل استفاده تبدیل می‌کنند. اگر از نوشیدن نوشابه یا نوشیدنی‌های شیرین به نوشیدن چای نعنای بدون قند تغییر دهید، ممکن است به دلیل کاهش کالری دریافتی به کاهش وزن سریع کمک کند. یک چای ۱۲ اونسی نعناع بدون شکر اضافه کالری صفر دارد در حالی که یک نوشابه ۱۲ اونسی ۱۵۰ کالری دارد.منبع: فارس

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار