چاپ کد خبر: 37069
6 آبان 1399

با مصرف این سوپ در مقابل کرونا ضدضربه شوید

طرز تهیه سوپ عدس , دستور پخت سوپ عدس برای سرماخوردگی , s,\ uns , soup adas

سوپ عدس یکی از غذا‌هایی است که با توجه به شیوع بیماری همه گیر کرونا و شروع فصل زمستان باید به مصرف آن توجه جدی داشت.

 به نقل از روزنامه الوطن مصر، افراد در جستجوی روش‌هایی برای محافظت از خود در برابر ابتلا به ویروس کرونا هستند که این روزها به یک بیماری همه گیر جهانی( پاندمی) تبدیل شده است و این درحالی است که یک نوع غذای ساده در دسترس دارند و می‌تواند فواید اعجاب انگیزی در‌ این خصوص داشته باشد.

سوپ عدس یکی از غذا‌هایی است که به ویژه با توجه به بیماری همه گیر کرونا و شروع فصل زمستان باید بر خوردن آن بسیار رغبت شود؛ زیرا این غذا، معدنی از زینک است که بدن برای تقویت ایمنی خود به آن نیاز دارد.

دکتر احمد ابو النصر عضو شورای درمان با گیاهان دارویی آمریکا با بیان اینکه سوپ عدس فواید شگفت انگیزی دارد، بیان کرد: این غذا به دلیل پروتئینی که دارد، به کودکان کمک می‌کند تا به طور طبیعی رشد کنند.

او ادامه داد: این غذا برای خانم‌های باردار نیز مفید است؛ زیرا از بدشکلی جنین جلوگیری کرده و آهن و مس مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. سوپ عدس همچنین لرزش دست کسانی که به دلیل کمبود ویتامین دچار این معضل شده اند، درمان می‌کند و علاجی برای کم خونی به شمار می‌رود.

این پزشک مصری افزود: سوپ عدس به دلیل آنکه سرشار از ماده معدنی زینک است باعث تقویت ایمنی بدن هم می‌شود؛ به گفته احمد ابو نصر، خوردن سوپ عدس می‌تواند عفونت‌ها و درد‌های مزمن را هم درمان کند همچنین مداومت روزانه بر خوردن سوپ عدس به مدت ۸ هفته، کلسترول و تری گلیسیرید را از بین می‌برد، به ویژه برای کسانی که به رژیم غذایی کم کربوهیدرات و نمک پایبند هستند.

یکی از روش های معمول تهیه و پخت سوپ عدس به شرح ذیل است:

سوپ عدس یکی از سوپ های خوشمزه و مقوی ایراین است که بیشتر در زمستان طبخ می شود. خیلی افراد این سوپ را با عدسی اشتباه می گیرند البته این سوپ تقریبا هیچ شباهتی با آش عدسی ندارد و با مواد مثل قارچ و جو پرک طبخ می شود.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر سوپ عدس تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری سوپ عدس تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی سوپ عدس با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

مواد لازم سوپ عدس

  • عدس ۱ لیوان
  • قارچ ۳۰۰ گرم
  • جو پرک ۱ لیوان
  • پیاز متوسط ۱ عدد
  • عصاره گوشت ۲ عدد
  • جعفری ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی

دستور پخت

طرز تهیه سوپ عدس

ابتدا عدس را در کاسه ای می ریزیم و تا روی آن آب می ریزیم و آب را بیرون می ریزیم این کار را ۲ الی ۳ بار انجام می دهیم تا عدسی کاملا تمیز شود و آبکش می کنیم و در قابلمه ای می ریزیم و ۲لیوان آب روی آن می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا بپزد.

پیاز را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می کنیم و در تابه ای روغن می ریزیم و می گذاریم تا با حرارت کم داغ شود و آن وقت پیاز را داخل روغن تفت می دهیم و کمی زردچوبه روی پیاز می ریزیم

و تفت می دهیم و جو پرک را اضافه می کنیم به همراه ۳ لیوان آب و زیر حرارت را زیاد می کنیم تا سریع به جوش بیاید و جو پرک در مدت زمان ۱۵ دقیقه پخته شود. تا پخته شدن جو پرک،قارچ ها را تمیز می کنیم و روی تخته ورقه ورقه برش می دهیم

و در تابه ای روغن می ریزیم و قارچ را داخل تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا آب قارچ ها کاملا تبخیر شود و شعله را خاموش می کنیم. زمانی که جو پرک پخته شد،تابه را کنار می گذاریم تا کمی خنک شود سپس در غذاساز یا مخلوط کن می ریزیم تا جو پرک کاملا بشکل پوره در بیاید.

(جو پرک باعث لعابدار شدن سوپ می شود) بعد جو پرک پوره شده را در قابلمه ای می ریزیم و عدسی پخته شده را همراه با آبش اضافه می کنیم و روی حرارت کم می گذاریم تا مواد طعم یکدیگر را بگیرند و سپس عصاره های گوشت را پودر می کنیم و به سوپ می افزاییم

(عصاره گوشت خود دارای ادویه و نمک است) و اگر مواد کمی غلیظ بود مقداری آب جوش می ریزیم تا رقیق شود.طعم سوپ را می چشیم اگر نمک و فلفل آن کم بود اضافه می کنیم و پس از حدودا ۱۵ دقیقه قارچ تفت داده را می افزاییم

و مواد را مخلوط می کنیم و زیر حرارت را همچنان کم نگه می داریم تا سوپ به مدت ۱۵ دقیقه دیگر خوب جابیفتد . در آخر سوپ آماده شده را در ظرف مورد نظر می کشیم و با جعفری خرد شده تزئین می کنیم

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار