چاپ کد خبر: 72841
6 بهمن 1400

بحران عجیب کمبود شدید نان و آرد در لامرد

کاهش عرضه نان در لامرد باعث سردرگمی مردم و ایجاد صف های طولانی شده است.

مهر نوشت: در پی مشکل کمبود آرد در لامرد، برخی از نانوایی‌های این شهر در روزهای گذشته مجبور به تعطیلی موقت شده‌اند.نبود نظارت کافی و کمبود نان، و همچنین صف‌های طولانی باعث گلایه مندی و نارضایتی مردم شده است.

حیاتی یکی از شهروندان لامردی که خود نیز مغازه دار است از نبود نظارت بر نانوایی‌ها گلایه دارد و گفت: اگر مسئولین و متولیان امر نظارت بر نانوایی‌ها داشته باشند نانوایی اقدام به فروش آرد آزاد نمی‌کند.

نان 1

عکس آرشیو

وی در ادامه گفت: مردم ساعت‌ها در صفوف طولانی خرید نان در این سرمای سوزناک لامرد می‌ایستند و باید فکری به حال این وضعیت کرد، و نباید مردم تاوان کم کاری دستگاه‌های نظارتی را بدهند.

اما یکی از نانوایی شهر لامرد می‌گوید: به دلیل نبود آرد مجبوریم برای فروش نان طوری پخت کنیم که به همه مشتریان برسد، و مجبوریم برای فروش جیره‌بندی کنیم و در بعضی مواقع به بعضی از شهروندان پس از چند ساعت ایستادن در صف، نان هم نمی‌رسد.

امور آرد ونان به جهاد کشاورزی واگذار شده است

عباس رفیعیان مسئول اداره صمت شهرستان لامرد تصریح کرد: قریب به یک ماه است که اداره صنعت و معدن هیچگونه دخالتی در امر نظارت و تهیه آرد ونان نانوایی‌ها ندارد و همه امور به جهاد کشاورزی لامرد واگذار شده است.

 که «بعضی از نانوایی‌ها می‌گویند، اداره صمت سهمیه آرد ما را کم کرده است»، اظهار داشت: همه نانوایی‌ها آرد خود را دریافت می‌کنند اما متأسفانه بعضی از آنان نامهربانی می‌کنند، و اقدام به فروش آرد آزاد می‌کنند.

وی افزود: هم اکنون سهمیه آرد به صورت هفتگی و بر اساس پخت روزانه توزیع، و در اختیار نانواداران می‌گذراند.

سامانه آرد ونان تحویل جهادکشاورزی داده نشده است

مسعود قاسمی مدیر روابط عمومی جهادی کشاورزی لامرد  اظهار داشت: سامانه آرد ونان هنوز تحویل جهادکشاورزی داده نشده است که امیدواریم این مهم به زودی انجام شود.

وی افزود: طی جلساتی که با مسئولان مرتبط با این امر داشته ایم بسیج نیز پای کار آمده است و تعدادی از نیروها نیز طی دوره‌هایی کار نظارت و بازرسی را شروع می‌کنند و به کمک ما خواهند آمد.

قاسمی گفت: برای جلوگیری از فروش آرد آزاد بعضی از نانوایی‌ها یکی از تصمیماتی که گرفته شده این است که طی یک ماه سهمیه را یکجا توزیع نکنیم بلکه طی سه مرحله آرد را به دست نانواداران برسانیم.

در این میان جهاد کشاورزی لامرد قریب به یک ماه است که بدون رئیس است.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

احمدی چهارشنبه , ۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۱

واقعابایدخداقوت گفت خدمت دوستان بی انصافی که آرد روسهمیه ای میخرن ولی آزادمیفروشن واین وسط هیچ نظارتی وجودنداره

حسین مظفری چهارشنبه , ۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰

دارن آزاد میفروشن کیسه ای چهل هزارتومان میخرن صدوهشتاد هزار تومان میفروشن

آخرین اخبار