چاپ کد خبر: 52372
10 اردیبهشت 1400

بحران مرغی استان فارس ادامه دارد/تشکر مدیران از همدیگر/ ۱۲۲ دلال حذف نشدنی

استاندار: فارس بازار مصرف پررونقی دارد

استاندارفارس در دیدار معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهادکشاورزی گفت:در شرایطی که بازگشت سرمایه در تولید مرغ بسیار سریع صورت می‌گیرد، بانک کشاورزی باید واسطه‌ها را کنار گذاشته و تسهیلات را مستقیما در اختیار تولید کنندگان مرغ قرار دهد تا تولید رونق بگیرد.
رحیمی افزود: برای مدیریت بازار مرغ در کوتاه مدت باید تشدید نظارت و برخورد جدی با متخلفین در دستور کار قرار گیرد؛ اما در طولانی مدت ساماندهی چرخه تولید تا مصرف بازار مرغ باید اصلاح و مدیریت شود.
استاندارفارس با بیان این که فارس، استانی خدماتی است که بازار مصرف پررونقی دارد و استان‌های همجوار را نیز پوشش می‌دهد، گفت: در خصوص نیاز مصرفی این استان، برآورد دقیقی صورت نگرفته است و بسیاری از مصارف استان در ارزیابی‌ها محاسبه نشده اند که باید این روند اصلاح شود.

۲ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم مرغ خارج از شبکه توزیع در شهرستان خرامه کشف شد.

سرهنگ کریمی فرمانده انتظامی شهرستان خرامه گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق ماموران انتظامی حین گشت زنی و کنترل خودرو‌های عبوری، به یک دستگاه کامیون حامل مرغ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو، ۲ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم مرغ خارج از شبکه توزیع کشف شد، افزود: در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

۱۲۲واسطه مرغ را نمی توان حذف  کرد / ساماندهی می کنیم
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت:۱۲۲واسطه در صنعت فارس داریم که امکان حذف این واسطه‌ها وجود ندارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در نشست کارگروه ساماندهی مرغ استان فارس از برنامه ریزی به منظور ساماندهی واسطه‌های عرضه مرغ خبر داد و گفت: ۱۲۲ واسطه در صنعت فارس داریم که امکان حذف این واسطه‌ها وجود ندارد.

حسین پژمان با اشاره به اینکه دلیل عدم رعایت قیمت مرغ توسط بعضی از واحد‌ها وجود واسطه‌ها است، افزود: امکان حذف این واسطه‌ها وجود ندارد.

وی، تامین بخش عمده‌ای ازاعتبارات مالی مرغداران، فراهم کردن امکانات لجستیک حمل مرغ از مرغداری به کشتارگاه و به فروشگاه مقصد و عجین بودن با صنعت مرغ استان فارس از جمله دلایل عدم امکان حذف واسطه‌ها برشمرد.
پژمان گفت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته و با توافق واسطه‌ها در نظر است که از طریق تعاون روستایی و یا اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی واسطه‌ها ساماندهی شوند و در نتیجه مشکلات مدیریت در زمینه تولید و توزیع حل شود.
به گفته وی، استان فارس سال گذشته در زمینه مدیریت تولید و توزیع جزو استان‌های با عملکرد خوب بود چرا که قیمت هم در حد متوسط کشوری حفظ و در فروشگاه‌ها عموما مرغ برای عرضه وجود داشت و صفی برای خرید مرغ تشکیل نشد.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی در این نشست گفت: در ادامه عرضه مطمئن مرغ، مدل تولید قرار دادی نیمچه گوشتی و زنجیره عرضه گوشت مرغ طراحی و پیشنهاد شده است.

تاکید دوباره بر مناسب بودن تولید مرغ  توسط وزارت جهاد کشاورزی
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه مرغ در حال حاضر به اندازه کافی تولید می‌شود و سود تولید کننده و سایر عوامل در بازار به خوبی دیده شده است، افزود: متاسفانه انحرافات و سودجویی بیش از آنچه که تعیین شده در بعضی از افراد مشاهده و در نتیجه رفاه مصرف کننده با مشکل مواجه می‌شود.
وی ابراز کرد: همگرایی و هماهنگی لازم بین دستگاه‌ها وجود دارد و باعث خواهد شد تا زمانی که مدل تولید قراردادی و زنجیره عرضه گوشت مرغ بر نظام تولید حاکم شود مردم شریف در رابطه با تامین مرغ با مشکلی مواجه نباشند.

سازمان صمت استان فارس به مسئولیت اعتراف کرد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: نظارت بر توزیع مرغ بعد از کشتارگاه ها بر عهده این سازمان است از این رو بازرسان به صورت ویژه برخی از ماشین‌ها را ردیابی می کنند.

 حمیدرضا ایزدی روز پنج شنبه نهم اردیبهشت ماه در نشست کارگروه ساماندهی مرغ استان فارس ابراز کرد: بازرسان سازمان صمت، جهاد کشاورزی و اداره کل دامپزشکی به صورت دائم در کشتارگاه ها حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه بازرسان به صورت تصادفی به فروشگاه عرضه مرغ مراجعه می کنند، افزود: میزان مرغ دریافتی از کشتارگاه ها راست آزمایی و با کنترل فاکتورها رعایت قیمت مصوب نیز بررسی می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با اشاره عزم جدی این سازمان در تنظیم بازار، اظهار کرد: به این منظور خودروها و نیروهای این سازمان در اختیار واحد معاونت بازرسی قرار گرفت.

او ابراز کرد: در فروردین ماه ۱۹۵ پرونده تخلف و در سه ماه آخر سال گذشته ۱۷۵ پرونده تخلف برای صنوف داشتیم.

ایزدی اظهار کرد: در چند روز اخیر عرضه مرغ زیاد شده و قطعا اگر به همین روند پیش برویم بازار به ثبات خیلی خوبی می‌رسد.

از همگی تقدیر و تشکر می‌کنم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: هر اقدامی که برای بهبود شرایط شهروندان عزیز انجام شود در مقابل عظمت مردم کم است، از این رو باید با هم افزایی همه دستگاه ها نارسایی ها برطرف شود.

 ظفر افشون روز پنج شنبه نهم اردیبهشت ماه در نشست کارگروه ساماندهی مرغ استان فارس ابراز کرد:  همه دستگاه های ذی مدخل در تولید، توزیع، حمل و نظارت بر توزیع مرغ به نسبت توان خود در این ایام  زحمت کشیدند که وظیفه دارم به سهم خود تقدیر و تشکر داشته باشم.

وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی در این شرایط سخت و بازار متلاطم حمایت، هدایت و نظارت برتولید مرغ و سازمان صمت نظارت بر توزیع را برعهده دارند، دامپزشکی با تلاش شبانه روز، بسیج اصناف با همکاری خالصانه و اتاق اصناف نیز با نظارت کمک کردند که از همگی تقدیر و تشکر می‌کنم.

مرغ استان فارس 1

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

مرضیه جمعه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۷

جوجه ها را زیر خاک کردند تا مرغ گران شد.انشااله که به بدترین…

ناشناس جمعه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸

مسئولین متشکریم.
ما رو ببخشید که قدر زحمات شما را نمی دانیم.
مسئولین متشکریم.

آخرین اخبار