چاپ کد خبر: 11464
22 مرداد 1398

بخشنامه بخشودگی جرائم مالیاتی ابلاغ شد

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس از مشخص شدن شروط بخشودگی جرائم مالیاتی در قالب یک بخشنامه خبر داد.به گزارش اول فارس،  ناصر هاشمی سه شنبه ۲۲ مرداد اعلام کرد: در بخشنامه ابلاغ شده به ادارات کل امور مالیاتی، با اشاره به قرار داشتن در سال رونق تولید، لزوم حمایت از تولید و کالای ایرانی و فعالان اقتصادی مورد تاکید قرار گرفته است.

هاشمی گفت: براساس این بخشنامه بخشودگی جرایم مالیاتی قابل بخشش موضوع ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم و مواد ۱۶۹، ۱۹۰، ۱۹۳، ۱۹۷ و ۱۹۹ قانون مالیات های مستقیم و مواد ۲۲ و ۲۳ قانون مالیات بر ارزش افزوده، برای اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی، تصمیماتی اتخاذ شده است.

او گفت: در این خصوص در صورت پرداخت مانده بدهی قطعی شده (اعم از اصل بدهی و جرایم غیر قابل بخشش) تا پایان امسال، اشخاص حقیقی یا حقوقی غیردولتی به عنوان مودی خوش حساب مشمول مقررات ماده ۱۹۱ قانون مالیات های مستقیم خواهند شد که در این صورت، متناسب با شروط تعیین شده، بخشودگی‌هایی برای آنان اعمال می‌شود.

ناصر هاشمی گفت: مودیانی که مانده بدهی قطعی خود را تا پایان مهرماه پرداخت کنند، مشمول بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم خواهند شد.

وی گفت: مودیان واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره برداری و کسب از مراجع ذیربط در صورت پرداخت مانده بدهی قطعی شده از تاریخ اول آبان امسال تا سی‌ام آبان ماه امسال مشمول ۹۸ درصد بخشودگی جرائم و سایر مودیان مشمول ۹۶ درصد بخشودگی جرایم قابل بخشش خواهند شد.

هاشمی همچنین گفت: مودیان واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره برداری و پروانه کسب تولیدی، در صورت پرداخت مانده بدهی قطعی شده از تاریخ اول آذرماه تا پایان امسال، به ازای هر ماه معادل ۲ درصد از بخشودگی پیش بینی شده برای آنها کسر خواهد شد.

مدیر کل امور مالیاتی استان فارس اعلام کرد که درصد کسر شده از بخشودگی سایر مودیان بجز واحدهای تولیدی اعلام شده، به ازای هرماه ۴ درصد خواهد بود.

ناصر هاشمی همچنین با یادآوری اینکه براساس بخشنامه صادره، میزان بخشودگی جرایم براساس تاریخ پرداخت مانده بدهی قطعی شده هر یک از سنوات است، گفت: برای بخشودگی جرایم در اجرای این بخشنامه، مودیان یاد شده باید درخواست بخشودگی جرایم را به اداره امور مالیاتی تسلیم کنند.

وی ادامه داد: مودیانی که قبل از این بخشنامه بدهی مالیاتی قطعی شده را پرداخت کرده باشند، می توانند درخواست بخشودگی جرائم را حداکثر تا تاریخ ۲۰ اسفندماه امسال به اداره‌های امور مالیاتی ارائه دهند.

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس با یادآوری اینکه امکان بهره مندی مودیان مالیاتی از مفاد بخشنامه صادره برای هر یک از سنوات با پرداخت بدهی مالیاتی آن سال، فراهم است، گفت: استفاده از مفاد این بخشنامه برای بخشودگی جرایم عملکرد و دوره های مالیاتی سال‌های ۱۳۹۵، ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ برای مودیانی که طبق مقررات ماده ۱۶۹ قانون مالیات های مستقیم و آیین نامه اجرایی تبصره (۳) این ماده مکلف به ارسال فهرست معاملات هستند، منوط به ارسال فهرست معاملات هر یک از سال های ذکر شده تا پایان مهر ماه امسال است

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار