چاپ کد خبر: 103691
18 بهمن 1401

بد نیست بدانید چگونه این کلاهبردار پول ۱۴۰۰ نفر را بالا کشید

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از بازداشت افرادی که با استفاده از نرم افزار رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری ۵۰ میلیارد ریالی از بیش از ۱۴۰۰ شهروند کرده بودند، خبر داد.

دستگیری

به گزارش اول فارس ، سرهنگ داود معظمی گودرزی  در تشریح جزئیات این خبر به ایسنا گفت: چندی پیش یکی از شهروندان به پلیس فتای تهران بزرگ مراجعه با طرح شکایتی اعلام کرد که قصد فروش لوازم گران قیمت خود در سایت‌های خرید و فروش کالاهای دست دوم را داشته که مورد کلاهبرداری قرار گرفته است. شاکی به ماموران گفت که یک تابلو فرش را با قیمت ۲۵ میلیون تومان برای فروش در این سایت آگهی کرده بود که پس از دقایقی فردی  با وی تماس گرفته و خود را مدیرعامل شرکت بزرگ معرفی کرده است.

وی با اشاره به اظهارات مالباخته ادامه داد: این فرد با شاکی تماس گرفته و گفته که دو نفر از کارکنان شرکت خود را برای تحویل تابلو فرش به آدرس اعلامی خواهد فرستاد. مدتی بعد نیز این دو نفر در محل حاضر شدند که پس از حضور آن ها در محل شماره کارت و اطلاعات هویتی شاکی از وی اخذ شده است. دقایقی بعد نیز این دو نفر رسید پرداخت مبلغ مورد نظر را در تلفن همراهشان به فروشنده نشان داده و با گرفتن تابلو فرش محل را ترک کرده‌اند. شاکی نیز پس از بررسی حساب خود متوجه کلاهبرداری شده و اقدام به شکایت کرده است.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با اشاره به افزایش تعداد شکات پرونده به ۱۴۰۱ نفر افزود: تعداد دیگری از شهروندان نیز در خصوص سرقت لوازم گران قیمت خود به این پلیس مراجعه کردند و با شرح شکایتشان مشخص شد متهم همه این افراد مشترک است و تمام شکات صرفا با مشاهده مشخصات خود در تلفن همراه متهم و نرم افزار رسیدساز جعلی و بدون بررسی حساب بانکی خود اقدام به تحویل کالا به مجرم کرده‌اند.

معظمی گودرزی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتای تهران بزرگ اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و پس از تحقیقات گسترده و فنی ردپای مجرمین را در فضای مجازی شناسایی کردند و پس از تشریفات قضایی این فرد که خود را بعنوان مدیرعامل یک شرکت جعلی معرفی کرده بود به همراه دو نفر از همدستانش دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

وی با اشاره به انجام بازجویی از متهم دستگیر شده و گفت: این فرد در جریان بازجویی‌های انجام شده به جرم خود اقرار کرد و گفت که پس از جلب اعتماد فروشنده با ورود به اپلیکیشن رسیدساز جعلی و وارد کردن اطلاعات، یک رسید جعلی واریز به فروشندگان نشان داده و با بهانه هایی مثل اختلال در سامانه های پیامکی بانک‌ها با تحویل کالا به سرعت از محل دور شده است.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ مبلغ کلاهبرداری شده از سوی این افراد را بیش از پنجاه میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: برای متهمان پرونده‌ای تشکیل شده و آنان برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

معظمی گودرزی در پایان به مردم توصیه کرد که در زمان معامله ابتدا با بررسی حساب بانکی خود از واریز پول به حساب خود اطمینان حاصل کرده و سپس کالا را تحویل خریدار بدهند.

تست شخصیت|بگو در اولین نگاه چه چیزی در تصویر دیدی تا عاقبت عاشق شدن تان را بدانید

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار