چاپ کد خبر: 78627
29 اسفند 1400

برای خوش شانسی در سال نو چه باید کرد؟

شانس

سال نو پیشاپیش مبارک. اما یک سوال، آیا شما هم به خوش شانسی باور دارید؟ این که بعضی چیزها و بعضی از کارها برای شما خوش شانسی می‌آورد؟ مثلا این که در روز اول سال نو میوه های گرد بخورید. چون خوردن میوه های گرد خوش شانسی می آورد؟ یا هم نخود چشم سیاه و عدس، سبزیجات سبز بخورید. یا هم دو نوع غذا را نباید با هم خورد که بدشانسی دارد؟

اگر شما هم به این فکر هستید پس این مطلب کلید خوش شانسی را دنبال کنید. تا بدانید در این سال چه چیزهایی برای شما خوش شانسی می‌آورد. و چیزهایی نباید انجام شود که بد شانسی دامن گیرتان نشود این مطلب سرگرمی را بخوانید.

چگونه می توانم در سال نو خوش شانس بیاورم؟
۱۳ کاری که برای خوش شانسی در سال نو باید انجام دهید این است که سبزی بخورید. بوسه نیمه شب سکته مغزی را از شما دور می‌کند، این خودش خوش شانسی است. پنجره ها و درها را باز بگذارید. برای خوش شانسی یک شمع روشن کنید. لباس زیر قرمز بپوشید، حتما برای پیدا کردن عشق تان شما را کمک خواهد کرد.

کلید خوش شانسی؛ برای خوش شانسی در روز سال نو چه چیزی نباید خورد؟
بعضی ها به این باورند که نباید غذاهای سفید رنگی مانند برنج، نان، تخم مرغ و توفو را روز سال نو خورد. طبق باورهای باستانی چینی ها، رنگ سفید نماد مرگ است. بنابراین خوردن آن در روز سال نو بدشانسی تلقی می شود.

شانس عشق

آیا باید در روز سال نو موهای خود را بشویید؟
اگر نمی‌خواهید ثروتتان را از بین ببرید، قبل از سال نو، خانه را تمیز کنید. در چند روز اول سال از کوتاه کردن مو، ناخن یا چیزهای دیگر خودداری کنید. شستن موها در روز اول نیز ایده خوبی نیست. از صحبت در مورد مرگ یا ارواح روز سال نو خودداری کنید. برخی از فرهنگ‌ها معتقدند که در روز سال نو نباید موهای خود را بشویید. زیرا این کار باعث می‌شود که بخت و اقبال شخص از بین برود. چینی به این باوراند که نباید موها را شست. زیرا شستن مو یعنی «شستن ثروت» در آغاز سال نو،  که کار خوبی نیست. در این روز از کوتاه کردن مو خودداری می‌کنند، زیرا اعتقاد بر این است که ممکن است برای عموهای خانواده بدبختی به همراه داشته باشد.

چرا در سال نو برنج می خورید؟
برخلاف چینی ها در فرهنگ های دیگر خوردن برنج در روز سال نو یعنی خوش شانسی. در بسیاری از فرهنگ ها، برنج نماد ثروت و احتمالاً باروری است. همچنین عده ایی فکر می‌کنند شیرینی های گرد خوش شانسی می‌آورد. کیک های گرد مانند کیک باندت یا سایر شیرینی های دایره ای شکل نماد وحدت در زندگی را نشان می‌دهد.

کلید خوش شانسی

آیا تنها بودن در شب سال نو اشکالی ندارد؟
عده ای به این باور اند که نباید شب سال نو تنها بود، چون تا آخر سال تنها خواد ماند. ولی بعضی ها دوست دارند شب سال نو را نیز مثل همیشه به تنهایی بگذرانند. بسیاری از مردم از هیاهو و ماهیت دیوانه وار شب سال نو متنفرند. و ترجیح می دهند تنها باشند. هر فردی به روش منحصر به فرد خود جشن می گیرد و برخی فقط می‌خواهند بخوابند. و از گرفتن هر گونه جشن اجتناب می‌کنند. هیچ عقیده واحدی برای تنها ماندن در شب سال نو وجود ندارد. بنابراین این مورد هم به باور و عقیده فردی بر می‌گردد.

کلید خوش شانسی، آیا می توانید در سال نو لباس بشویید؟
در روز سال نو لباس نشویید، در غیر این صورت یکی از اعضای خانواده در سال آینده می میرد. شستن لباس‌ها در روز سال نو، قبال شما را در سال جدید با آب می‌برد. بعضی معتقداند که در روز سال نو چیزی جدید بپوشید تا چیزهای جدیدی در سال آینده به دست آورید.

شانس عالی

در روز سال نو چه کارهایی را نباید انجام دهید؟
در روز سال نو چیزی را از خانه خود خارج نکنید. به معنای واقعی کلمه، هیچ چیز. هیچ زباله‌ای را بیرون نبرید. هیچ چیز را از خانه خارج نکنید در غیر این صورت شانس را از خانه خود بیرون کرده‌اید. چیزی بخورید که به شکل دایره باشد – فکر کنید دونات – این یعنی شانس همیشه در خانه شماست.

کلید خوش شانسی؛ در روز سال نو چه می خورید؟
نخود چشم سیاه، سبزی و نان ذرت حتی افرادی که اهل جنوب ایالات متحده نیستند. برای خوش شانسی در روز سال نو، همه به خوردن نخود چشم سیاه و سبزیجات برگدار می پردازند. یک تکه نان ذرت نیز به آن اضافه کنید. معنی نخود یعنی سکه، سبزی برای دلار و نان ذرت برای طلا» است. این طوری شما در سال نو سکه، دلار و طلا را هم خواهید داشت.

انگور

خوش شانس ها در روز سال نو چه می خورند؟
رول های کلم، توپ های کلم ترش یا حتی شاه ماهی با سنت های بسیاری از خانواده ها در وعده غذایی سال نو گره خورده است. بعضی عاشق گوشت کبابی و کلم ترش است. تعدادی هم ژامبون، نخود و کلم ترش خود را دوست دارند. در حالی که عده ‌ای، فرقی نمی‌کند از کجا و کدام منطقه دنیا، به خوردن ماهی قزل آلا معروف اند. همه آن ها غرق در سنت هایی هستند که فکر می‌کنند برای شان خوش شانسی و ثروت می‌آورد.

در آغاز هر سال جدیدی همه‌ی افراد دوست دارند که به روش‌هایی متوسل شوند که در طول آن سال بسیار موفق و البته خوش شانس باشند. از دعا کردن، خوردن خوراکی های مختلف تا انجام کارهایی که فکر می‌کنند برای آنها خوش‌شانسی خواهد آورد.  البته بیشتر روشهایی که افراد طبق عادات و سنن خود به کار می‌گیرند با کمی چاشنی خرافات همراه است که شاید با توجه به اعتقاد قوی آنها در مورد این اعمال به واقع کارآمد هم باشند.

نودل های بلند برای طول عمر زیاد (در چین، ژاپن و بسیاری از کشورهای آسیایی)

خوردن ۱۲ دانه انگور در نیمه شب که هر دانه نشانه یک ماه سال است ، به این منظور که در تمامی  ماه‌های سال جدید خوش شانس باشند (در اسپانیا و پرتغال)

انار برای موفقیت و کامیابی (در یونان)

لوبیا چشم بلبلی برای فروتنی و شانس خوب (درجنوب آمریکا)

عدس برای ثروتمند شدن (در ایتالیا)

ماهی کامل (تکه تکه نشده) برای فراوانی نعمت (در چین)

و ایرانی ها سبز پلو با ماهی

کلید خوش شانسی؛ چه غذاهایی در سال جدید شانس می آورد؟
این غذاها برای خوش شانسی سال نو معروف است. نخود چشم سیاه، سبزی و نان ذرت: سکه، دلار و طلا، گوشت: پیشرفت. انگور: آینده موفق، انار: باروری، حیات، و فراوانی. ماهی: فراوانی، رشته فرنگی: طول عمر، برنج: باروری و ثروت.

۱۳ میوه آورنده کلید خوش شانسی برای سال جدید چیست؟
میوه های خوش شانسی برای سال نو آناناس است که در بین چینی ها این میوه معروف به “مخروط ثروت” است. پرتقال با شکل گرد نشان دهنده سکه است. سیب یعنی “هماهنگی”. انگور، موز، انبه، لیمو و هندوانه نیز هر کدام برای فرهنگ های مختلف معنی های مختلفی دارد.

آیا تمیز کردن خانه در روز سال نو بدشانسی است؟
باید گفت بله در بسیاری از فرهنگ ها نباید در روز سال نو چیزی شست، نباید اسکراب بزنید. و حتی نباید جارو کنید! به نظر می رسد تمیز کردن خانه در روز سال نو می تواند برای شما بدشانسی به همراه داشته باشد.

آیا باید در شب سال نو تمیز کنم؟
اگر واقعا خوش شانسی و بدشانسی باور دارید پس نباید جارو کنید یا چیزی بشورید. با این کارها شما شانس خود را از بین می‌برید. روز قبل از سال نو نباید هیچ تمیزکاری از جمله ظروف و لباسشویی انجام ندهید. در واقع، درست قبل از نیمه شب سال، بنابراین این کارها را دو روز قبل انجام دهید و به استقبال سال نو بروید.

۷ سنت غذایی خوش شانس سال نو چیست؟
اعتقاد بر این است که از نخود سیاه تا عدس گرفته تا نودل سوبا، این غذاها و سایر غذاها در سال جدید خوش شانسی می آورند. شامپاین، سازهای موسیقی و آبنبات همگی از لوازم اصلی شب سال نو هستند. اما در برخی از نقاط کشور و جهان، نخود سیاه، عدس، انگور و ترشی و شاه ماهی نیز یعنی خوش شانسی و یک سال پر از خوشحالی. امیدوارم از خواندن این باورهای جالب لذت برده باشید و اگر شما نیز به آن باور دارید برای خوش شانس ماندن آن ها را رعایت کنید.

شما هم میتوانید نظرتان را در مورد خوش شانسی در سال جدید برای ما بنویسید

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار