چاپ کد خبر: 92868
1 شهریور 1401

برای ساماندهی جاده مرگ سیاخ دارنگون در استان فارس پول نیست !

فرماندار شهرستان شیراز با اشاره به اینکه ساماندهی جاده پرخطر و پرترافیک سیاخ دارنگون نیازمند هزینه سنگینی است که با بودجه‌های عمرانی قابل انجام نیست، از رایزنی با سازمان مدیریت برنامه جهت اخذ بودجه مجزا خبر داد.

سیاخدارنگونباغ شهری

اول فارس| شیراز: «دهستان سیاخ دارنگون در مجاورت شهر شیراز در جاده این کلانشهر به شهرستان‌های غربی فارس دارای حجم بالای ترافیک به ویژه در اواخر هفته است که اهتمام برای ساماندهی جاده جهت دسترسی به روستاهای این منطقه ضرورت دارد.

شکل‌گیری حدود ۳۰ هزار باغ شهری و همچنین وجود چند پادگان نظامی از دلایل شلوغی محور منتهی به روستاهای این دهستان می‌باشد، لذا اقدام مسئولان برای ساماندهی این جاده و کمک به کاهش حوادث و تصادفات این محور ضروری است.»

تا کنون بارها قول مساعدی جهت رفع مشکل این جاده داده شده اما اقدامی نشده تا جایی که این جاده اکنون به جاده مرگ معروف شده است. طرح جاده شیراز، عسلویه، فیروز آباد هم مطرح شده که تا کنون خبری از آن نیست. خواهشاً فکری به حال جاده سیاه دارنگون کنید.

در این راستا  لطف‌الله شیبانی فرماندار شیراز درباره ساماندهی جاده سیاخ دارنگون به خبرگزاری فارس گفت: جاده سیاخ دارنگون مربوط به این بخش و روستاهای اطراف آن است که وجود حجم بالایی از باغ‌شهرها نیز مزید بر علت شده و رفت و آمد را در این جاده افزایش داده است.

سیاخ دارنگون

وی با اشاره به عرض کم، دو طرفه بودن جاده و ترافیک بالای این جاده گفت: تعریض این جاده به این جهت که بخش زیادی از آن از پادگان ارتش عبور می‌کند و تملک آن مشکل است، بسیار سخت بوده و نیازمند اعتبار بالایی است.

او با اشاره بر اینکه هفته چهارم پس از انتصاب به سمت فرماندار شیراز از این جاده بازدید کردم، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی که باید تعیین تکلیف شود تعریض یا جداسازی باند رفت و برگشت این جاده پرترافیک و خطرناک است.

شیبانی افزود: طول این جاده بین ۲۰ تا ۳۰ کیلومتر است و ساماندهی آن نیازمند هزینه سنگینی است که با بودجه‌های عمرانی ما قابل اجرا نخواهد بود.

وی از رایزنی با سازمان مدیریت برنامه و بودجه و تلاش جهت اخذ اعتبارات بیشتر برای ساماندهی این جاده خبر داد و گفت: علی‌رغم همه این موارد، این پروژه جزء پروژه‌های کلان شهرستان نیست و پروژه‌های دیگری چون تامین آب شرب روستاها، ترمیم راه‌های روستایی، اصلاح شبکه فاضلاب، رسیدگی به روستاهای حریم و حاشیه‌ای از اولویت‌های بیشتری برخوردارند.

فرماندار شیراز با اشاره به اینکه اعتبار امسال از اعتبار سال گذشته کمتر شده است، گفت: اعتبارات ما در سال ۱۴۰۱ حدود ۹۵ میلیارد تومان نسبت به سال گذشته کاهش یافته و به ۲۴۹ میلیارد تومان رسیده است در حالی که شهرستان شیراز مشکلات بسیاری دارد و اعتباراتی بیش از اینها برای سامان‌بخشی به آنها مورد نیاز است.

شیبانی تاکید کرد: اما در عین حال برای ساماندهی این جاده با سازمان مدیریت جهت تخصیص اعتبار بیشتر رایزنی شده و اقدامات لازم برای رسیدگی به آن در دستور کار قرار خواهد گرفت.

گروه واتساپ اول فارس

شما هم نظرتان را برای ما بنویسید

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آرمان سه شنبه , ۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶

ساختن باغشهری در سیاه کار اشتباهی بود که تا همیشه باید تاوان داد…جلوی باشه یها را بگیرید …جاده آرام میشود…

آخرین اخبار