چاپ کد خبر: 68276
1 مهر 1400

برخورد عجیب مامور پلیس راه شیراز – سپیدان با کودک کار

اقدام پسندیده مأمور پلیس راه در استان فارس و بازتاب زیادی در فضای مجازی داشته است.

به گزارش اول فارس از شیراز، مأمور گشت پلیس راه شمالی استان فارس در محور شیراز – سپیدان (محدوده گویم) است،  وقتی از گرسنه بودن یک کودک کار مطلع می‌شود، وعده غذایی خود را به او می‌دهد.

مامور پلیس 3

این مأمور پلیس راهور درباره این اقدام خود می‌گوید: در حالی که در جاده شیراز – سپیدان و محدوده گویم جهت اجرای مأموریت و کنترل رفت و آمد خودرو‌ها مستقر بودیم، یک کودک کار که در آن نزدیکی بود را دیدم، صدایش زدم تا پیشمان بیاید و چند دقیقه‌ای با او همکلام شوم.

از او درباره وضعیت زندگی، میزان تحصیلاتش و خانواده پرسیدم و چند دقیقه‌ای به همین منوال گذشت.او گفت که به دلیل فقر درس نخوانده و بی سواد است و از زمانی که توانسته شروع به کار کردن کرده است.

همانگونه که صحبت‌های این پسر بچه را می‌شنیدم بی درنگ به یاد تک پسر خودم افتادم که سن و سالی به اندازه این کودک کار دارد؛ لحظه‌ای او را جای پسر خودم تصور کردم و دیدم که چقدر زندگی برای یک کودک در این شرایط و با این سن و سال سخت است، موضوعی که از ضعیف بودن او و چهره ناتوانش بسیار مشخص بود.

از او پرسیدم غذا خورده‌ای یا نه؟ که با یک حس ناامیدی جواب داد: غذا که نخورده ام، حالا ببینم چه می‌شود این اطراف را می‌گردم تا غذایی برای خوردن پیدا کنم.

بی درنگ وعده غذایی خودم را از داخل ماشین آورده و به او دادم، با دیدن غذا چنان لبخند زیبایی بر لبان این کودک معصوم نقش بست که تا عمر دارم این صحنه از ذهنم پاک نخواهد شد.

یک خودکار و یک دفتر نیز که داخل ماشین بود را آوردم و به او هدیه دادم، کمی با او صحبت کردم و از او خواستم که حتی اگر توان رفتن به مدرسه را ندارد، می‌تواند از آن‌ها در منزل استفاده کند و یا حتی نقاشی بکشد.

کودک کار که اکنون بسیار خوشحال به نظر می‌رسید، از ما خواست که چند دقیقه‌ای در کنار ماشین پلیس بایستد، مدتی در کنارمان ایستاد و در حالی که همچنان لبخند بر لب داشت، از پیشمان رفت.

در طول این چند سالی که در پلیس راه مشغول به خدمت هستم از این اتفاقات برایم زیاد پیش آمده است و خوشحالم که به عنوان یک مأمور نیروی انتظامی توانسته ام یک گوشه کوچکی از مشکلات مردم سرزمینم را حل کنم.

وات 1

رفتار این مأمور پلیس راه شمال استان فارس بازتاب بسیار گسترده‌ای در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی داشته است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

رامین سه شنبه , ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۷

تقدیر وتشکر از این عزیز بزرگوار انشالله در پناه خداوند متعال خود وخانواده محترمشان همیشه سالم بمانند

آخرین اخبار