چاپ کد خبر: 92745
30 مرداد 1401

برخی از مدیران کنونی فارس ضعیف‌تر ، روزمره و درگیر مسائل پیش پا افتاده هستند

صندلی رزرو

یک سال از روی کار آمدن دولت سیزدهم و حدود یازده ماه از انتصاب مدیر ارشد استان در فارس می گذرد اما انتصابات مدیران و روسای سازمان ها در استان نتوانسته توقعات را برآورده کند و تداوم این روند می‌تواند باعث کندی پیشرفت پروژه ها و توسعه فارس شود.

ایلنا: روند کند پروژه ها و سرعت لاک پشتی در راستای حل مشکلات اقتصادی صدای نماینده‌های مجلس را در آورده است؛ از سوی دیگر  تاثیر انتصابات فامیلی و مدیران بی‌تجربه، رفته رفته در حال نمایان شدن است.

در مواردی  نیز افرادی که در پست‌های گذشته به دلیل نارضایتی از عملکردشان استعفا داده بودند در پستی دیگر به کار گرفته شده‌اند.

بکارگیری افراد توانمند و موثر سبب سرعت بخشیدن به پروژه‌ها می‌شود

آن طور که جعفر قادری نماینده شیراز و زرقان می گوید: قطعا مسئولان ارشد استان و کشور می توانستند گزینه های بهتر و توانمندتری در استان فارس به کار گیرند و بی شک بکارگیری افراد موثرتر در سطح مدیریت استان می تواند کارهای و اقدامات استان را با سرعت بیشتر و قابل توجه تری پیش ببرند.

جعفر قادری در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه متاسفانه درگیری ها و حساسیت های موجود در عزل و نصب ها باعث شده تا خواسته های نمایندگان و مجموعه دولت را برآورده نکند، می افزاید: با توجه به اینکه دولت جهت گیری های مناسبی داشته است اما نبود سرعت قابل توجه در حل مشکلات اقتصادی سبب شده تا توقعات برآورده نشود که این مهم از ایرادات و مشکلات به شمار می رود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه استفاده از ظرفیت افراد توانمندتر و گره گشا تر می تواند روند حل مشکلات را تسریع ببخشد، ادامه می دهد: قطعا عملیاتی شدن این مهم می‌تواند سبب پاسخگویی هر چه سریعتر به مطالبات و خواسته های به حق مردم شود.

نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه به هیچ وجه مخالف جوانگرایی و به کارگیری از ظرفیت جوانان نیستم، بیان می‌کند: اما در صورتی که مسئولیت به جوانانی سپرده شود که از حداقل سوابق تجربی برخوردار نباشند باعث می شود تا اصرار بر به کارگیری های این افراد مورد مخالفت طیف ها وحتی نسل جوان قرار بگیرد.

بعضی از مدیران دولت جدید از مدیران قبلی ضعیف ترند

نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه شعار دولت سیزدهم که کارآیی و حل مشکلات مردم و پرهیز از مسائل جانبی بود باعث می شود تا الزاماتی برای برای دولت و مسئولان ایجاد کند، خاطر نشان می کند: متاسفانه این الزامات در بخشی از قسمت ها رعایت نشده است.

قادری با بیان اینکه بی شک در بعضی از پست ها افراد توانمند به کار گرفته شده اند می افزاید: اما بعضی از مدیران به کار گرفته شده در دولت جدید از مدیران قبلی ضعیف ترند.

به افراد توانمند همسو و هم طیف دولت بها داده نشده است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه با اشاره به اینکه قطعا افراد توانمند زیادی در طیف حامیان آقای رئیسی وجود دارد، می گوید: اما ذکر این نکته ضروری است که در دولت سیزدهم به افراد توانمند همسو و هم طیف دولت بها داده نشده است.

نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه عدم به کارگیری این افراد جای سوال و تردید دارد که باعث ایجاد دلخوری شده است تصریح می کند: قطعا پیشبرد اقدامات و طرح های بزرگ مانند انتقال آب، پروژه های ریلی و …. نیازمند افراد و مدیرانی است که وضعیت دید بلندی دارند و این در حالیست که مدیرانی که در این حوزه ها کشش فکری زیاد دارند و پیگیر جدی امور باشند به مراتب می توانند نقش بسیار پر رنگی در به ثمر رساندن اقدامات و پروژه ها ایفا کنند.

مدیران با وسعت دید پائین نمی توانند از طرح های بزرگ پشتیبانی کنند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه با بیان اینکه قطعا مدیرانی که وسعت دید پائینی دارند نمی توانند از طرح های بزرگ و کلان استان پشتیبانی کنند می گوید: بعضی از مدیران و روسای سازمان ها در استان نتوانستند انتظارات نمایندگان را برآورده کنند.

1416174

نماینده شیراز و زرقان در ادامه با اشاره به اینکه نمایندگان به عنوان مخاطبان مردم در بسیاری از محافل مورد سوال واقع می شوند و مردم انتظاراتشان را به نمایندگان مطرح می کنند می گوید: قدرت مانور نمایندگان در عزل و نصب ها زیاد نیست و نمایندگان نمی توانند مستقیما در انتصابات دخالت کنند.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی که نمایندگان با دولت همسو هستند به مراتب می توان پروژه های بزرگی برای فارس تعریف کرد، بیان می کند: قطعا پروژه های بزرگی که در دولت نخست احمدی نژاد تعریف شد باعث شد تا ذخیره ای برای استان برای سال های آینده ایجاد شود تا مسئولان این پروژه ها را دنبال کنند.

مدیران استان درگیر مسائل روزمره و پیش پا افتاده هستند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه متاسفانه بعضی از مدیران استان درگیر مسائل روزمره و پیش پا افتاده هستند می افزاید: قطعا این افراد در بطن و زمره کارها و اقدامات کوچک تعریف کرده اند که این مهم سبب شده تا پروژه های کلان و بزرگ در دستور کارشان قرار نگیرد که در نهایت سبب متضرر شدن استان می شود.

عضو مجمع نمایندگان فارس با بیان اینکه امکان دارد تعریف طرح های بزرگ در دوره های آینده و آتی بسیار سخت و دشوار شود، بیان می کند: قطعا در این شرایط باید طرح های بسیار بزرگ را در استان آغاز کنیم.

وی صحبت ها و متن های منتشر شده مبنی بر تغییر مدیران ارشد در استان را ردمی کند و ادامه می دهد: این موضوعات در مراجع رسمی عنوان نشده است.

دولت سیزدهم بر خلاف شعارها از توانمندی ها استفاده نکرد

اکبری نماینده سابق شیراز و زرقان هم در ادامه با اشاره به اینکه به صورت کلی دولت بر خلاف شعار هایی مبنی بر استفاده از تمام توانمندی ها و ظرفیت ها اما این موضوع را عملیاتی نکرد، می گوید: نیروهای محمود احمدی نژاد شاکله اصلی دولت رئیسی را تشکیل داده است.

علی اکبری  با اشاره به اینکه بسیاری از افرادی که در دولت سیزدهم به کار گرفته شدند شناخته شده نیستند و از سویی دیگر از تجربه کافی هم برخوردار نیستند، می گوید: قطعا در بعضی از سطوح نمی توان تنها نیروی جوان را به کار گرفت و این در حالیست که انتخاب مدیران برای پست هایی مانند بازرسی و رسیدگی و شکایات و قانونگذاری نیازمند نیروهای با تجربه و با دانش است.

این نماینده مجلس دهم در ادامه با اشاره به اینکه جوان بودن به عنوان تنها ویژگی برای به کارگیری افراد نتیجه ای مانند انتخاب عبدالملکی را دارد، می افزاید: قطعا نیروهای جوان مانند عبدالملکی بدون هیچگونه سابقه ای تنها با سر دادن یک سری شعار کنار می رود و این فرد هیچ تاثیری در این بخش نداشت.

اکبری با اشاره به اینکه قطعا دولت تنها نیروهایی که به ظاهر امر وفادار هستند را در پست ها به کار می گیرد، بیان می کند: متاسفانه دولت سیزدهم توانمندی و سابقه را ملاک انتخاب مدیران قرار نمی دهند.

نماینده سابق شیراز و زرقان ادامه می دهد: بی شک انتخاب مدیران در استان ها به صورت خوشه ای است.

گروه واتساپ اول فارس

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار