چاپ کد خبر: 69944
14 مهر 1400

برخی روستاهای اطراف به شهر شیراز الحاق می شوند+جزئیات

استاندار فارس سیزدهم مهرماه جاری در نخستین روز کاری پس از معارفه خود در بازدید از برخی مناطق و روستاهای محروم حاشیه کلانشهر شیراز تاکید کرد که در نظر دارد با راه‌اندازی سازوکار مناسب در قالب قرارگاه یا طرح محرومیت‌زدایی، به شکل مستمر مسائل مناطق آسیب‌پذیر در استان پیگیری و مشکلات این مناطق برطرف شود.

بازدید استاندار فارس از اطراف شیراز

شهردار شیراز با اشاره به الحاق برخی روستاهای اطراف شهر در سال ۱۳۹۰ به محدوده این کلانشهر گفت:‌ عزم جزمی برای الحاق روستاهای جدید اطراف به این شهر وجود دارد که می‌تواند موجب احیای این روستاها شود.

به گزارش اول فارس، سید احسان اصنافی افزود:  طی سالهای اخیر شاهد رشد بیش از حد جمعیت در این روستاها هستیم و مشکلاتی را نیز به همراه داشته است.

169105780

به گفته شهردار شیراز، مشکل قانونی در مسیر الحاق روستاها به محدوده شهر وجود دارد که رفع این مشکل درحال طی فرآیند خود است.
بنا بر این گزارش،‌ اصنافی این سخنان را در حاشیه بازدید استاندار و برخی نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی و رئیس شورای اسلامی شهر شیراز از بلوار اتحاد، بلوار مولوی و روستاهای اطراف محدوده شهرداری منطقه هفت به منظور پیگیری مشکلات آن مطرح کرد.
شهردار شیراز گفت: در اولین روزکاری استاندار جدید بازدیدی از چند منطقه محروم و کمتر برخوردار داشتیم.
وی با اشاره به مناطقی که مورد بازدید قرار گرفت از جمله شهرک مهربان و روستاهای ترکان، شرقان و اقبال آباد عنوان کرد: در این مناطق نیاز به انجام کار اساسی و زیرساختی است تا مشکلات از ریشه حل شود.

شهردار شیراز اصنافی

شهردار شیراز ادامه داد: در این نقاط کمتر برخوردار و محروم بسیاری از مسائل نظیر حریم و فاضلاب بین دستگاهی است که با همراهی دستگاه‌های مرتبط می‌توان به آن رسیدگی و مرتفع کرد.
در این بازدید موضوعاتی نظیر وضعیت بهداشتی، زیست محیطی، دفع آب‌های سطحی، آسفالت و دیگر مشکلات مورد بررسی قرار گرفت.

وات 1

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار