چاپ کد خبر: 88822
14 تیر 1401

بررسی ویژگی‌ها و مشخصات اپل واچ سری ۷

اپل واچ سری ۷

آخرین ساعت هوشمند اپل یا اپل واچ سری ۷ به قدری شبیه به اپل واچ قبلی سری ۶ است که تنها دوآتشه‌ترین طرفداران اپل می‌توانند آنها را از هم تشخیص دهند. عملکرد، عمر باتری و حسگرهای سلامت و تناسب اندام اپل واچ سری ۷ مشابه سری ۶ است. این ساعت در اصل همان ساعت هوشمند با برخی به‌روز‌ رسانی‌های جزئی و مثبت است. اپل واچ سری ۷ یک ساعت هوشمند عالی است که همچنان قدرتمند، شیک و پر از ویژگی‌های مفید برای کاربران آیفون است. در این مطلب دیوار به بررسی ویژگی‌ها و مشخصات اپل واچ سری ۷ پرداختیم.

مشخصات کلی اپل واچ سری ۷ در یک نگاه

اپل واچ سری ۷ مشخصات
اندازه:                        ۴۱ تا ۴۵ میلی‌متر
ضخامت: ۱۰.۷ میلی‌متر
وزن: ۳۲ / ۳۸.۸ گرم
پردازنده: S7
رم: ۱ گیگابایت
حافظه داخلی: ۳۲ گیگابایت
سنسورها: ECG sensor, blood oxygen sensor, Apple 3rd-gen optical heart sensor, fall detection, NFC, compass, accelerometer, barometric altimeter, GPS, gyroscope, microphone, ambient light sensor
استندبای همیشه  روشن:      دارد
سیستم‌عامل: Apple watchOS 8
عمر باتری: ۱۸ ساعت
مقاومت در برابر آب: ۵۰ متر

رنگ های اپل واچ سری هفت

طراحی اپل واچ سری ۷ و صفحه ‌نمایش

  • از مشخصات اپل واچ سری هفت صفحه نمایش  ۲۰ درصد بزرگتر از نسل قبلی یا اپل واچ ۶ است.
  • صفحه نمایش همیشه روشن در حالت استندبای است.
  • مقاومت در برابر گرد و غبار IPX6 است.
  • مقاومت در برابر آب WR50 است.
  • اپل واچ سری ۷ در دو سایز ۴۱ و ۴۵ میلی‌متر به علاقه‌مندان عرضه می‌شود.
  • صفحه نمایش اپل واچ سری ۷ بزرگتر است و تقریباً ۲۰ درصد مساحت بیشتری نسبت به سری ۶ دارند، که البته در نگاه اول این تفاوت چندان به چشم نمی‌آید. این تفاوت با کاهش حاشیه‌ها به تنها ۱.۷ میلی‌متر، که ۴۰ درصد کوچک‌تر از لبه‌های اپل واچ سری ۶ است، به دست آمده است.
  • مانند اپل واچ سری ۵ و سری ۶، اپل واچ سری ۷ دارای یک صفحه نمایش پُلی‌‌سیلیکونی و اکسیدی با دمای بسیار پایین OLED (LTPO) برای فعال کردن قابلیت Always-On است که به صفحه‌ ساعت و سایر اطلاعات نمایش داده شده روی ساعت، اجازه می‌دهد تا هنگامی که اپل واچ در حال استفاده نیست، به طور مداوم قابل مشاهده باشد و صفحه نمایش دیگر سیاه نشود.
  • هنگامی که مچ دست پایین است، نور صفحه نمایش به منظور حفظ عمر باتری کم می‌شود، اما ویژگی‌های کلیدی مانند عقربه‌های ساعت همیشه روشن می‌مانند.
  • لمس صفحه ساعت یا بالا بردن مچ، صفحه نمایش را به روشنایی کامل باز می‌گرداند و برای به حداقل رساندن تخلیه باتری، اپل صفحه‌های ساعت را برای این ویژگی بهینه کرده است.
  • صفحه نمایش اپل واچ همچنین دارای نرخ نوسازی متغیری است که در صورت غیرفعال بودن ساعت، از ۶۰ هرتز به ۱ هرتز کاهش می‌یابد.
  • در حالی که مچ کاربر پایین است، صفحه نمایش Always-On Retina در داخل خانه تا ۷۰ درصد روشن‌تر از اپل واچ سری ۶ است، و دیدن صفحه ساعت بدون نیاز به بالا بردن مچ یا بیدار کردن صفحه نمایش را آسان‌تر می کند.
  • تعدادی از بهینه‌سازی‌های رابط کاربری برای بهره‌مندی از نمایشگر جدید و بزرگ‌تر، با دو اندازه فونت بزرگ‌تر، عنوان‌ها و دکمه‌های منوی بزرگ‌تر، و یک صفحه‌کلید QWERTY جدید که می‌توان با QuickPath ضربه یا سوایپ کرد وجود دارد.
  • دو صفحه ساعت جدید برای نمایشگر بزرگتر نیز وجود دارد، از جمله صفحه Contour، که صفحه کلید را به سمت راست لبه نمایشگر حرکت می‌دهد، و صفحه جدید Modular Duo که از صفحه نمایش استفاده می‌کند.
  • اپل واچ سری ۷ همچنین دارای گواهی IP6X مقاوم در برابر آب و گرد و غبار است که باعث می‌شود برای محیط‌هایی مانند ساحل یا صحرا بسیار بادوام تر باشد.
  • این دستگاه همچنان دارای مقاومت در برابر آب WR50 است که به لطف مهر و موم‌ها و چسب‌ها برای غوطه‌ور شدن در آب تا عمق ۵۰ متری، رتبه‌بندی شده است.
  • اسپیکر این دستگاه که برای تولید صدا به هوا نیاز دارد، تنها نقطه ورودی است و به گونه‌ای طراحی شده است که با استفاده از ارتعاشات صوتی پس از قرار گرفتن در معرض رطوبت، آب از آن خارج می‌شود.
  • همچنین طراحان اسپیکر اپل واچ سری ۷ تصمیم گرفته‌اند دو حفره‌ی اسپیکر در اپل واچ سری ۶ را ترکیب و یکی کنند و در نتیجه، سری ۷ از یک حفره‌ی اسپیکر بهره می‌برد.

انواع اپل واچ

قابلیت‌های سلامت (Health Features)

  • مانیتورینگ اکسیژن خون
  • قابلیت ردیابی خواب (Sleep Tracking)
  • امکان گرفتن نوار قلب

در مشخصات اپل واچ سری ۷ همان ویژگی‌های پایش سلامت موجود در سری ۶ را ارائه می‌دهد. سنسور ضربان قلب نوری نسل دوم معیارهایی مانند کالری سوزی، ضربان قلب در حالت استراحت و ضربان قلب بسیار بالا را محاسبه می‌کند.

سنسور ضربان قلب الکتریکی می‌تواند برای گرفتن نوار قلب استفاده شود، در حالی که LED و نور مادون قرمز نظارت بر اکسیژن خون را امکان‌پذیر می‌کند. شتاب سنج و ژیروسکوپ داخلی سایر ویژگی‌های مهم مرتبط با سلامت مانند: تشخیص سقوط از ارتفاع را فعال می‌کند.

اپل واچ می‌تواند ضربان قلب پایین، ضربان قلب بالا و ضربان قلب غیرطبیعی را تشخیص دهد، مشکلات سلامتی مانند: فیبریلاسیون دهلیزی را کنترل کند و هنگام تشخیص ناهنجاری‌ها نوتیفیکیشن ارسال کند.

مانیتورینگِ اکسیژن خون

  • حسگرهای پشت اپل واچ سری ۷ قابلیت نظارت بر اکسیژن خون موجود در اپل واچ را فعال می‌کنند. اشباع اکسیژن خون در یک فرد سالم حدود ۹۵ تا ۱۰۰ درصد است و زمانی که درصد اکسیژن خون کمتر از آن می‌شود، می‌تواند نشان دهنده یک مشکل جدی سلامتی باشد که نیاز به توجه فوری دارد.
  • LEDهای سبز، قرمز و مادون قرمز نور را به رگ‌های خونی مچ دست می‌تابانند و فتودیودها میزان نور بازتاب شده را اندازه‌گیری می‌کنند. سپس الگوریتم‌های اپل رنگ خون را محاسبه می‌کنند که نشان دهنده میزان اکسیژن موجود است.
هشدار: خون قرمز روشن به خوبی اکسیژن‌رسانی می‌کند، در حالی که خون تیره‌تر اکسیژن کمتری دارد و اپل واچ به این ترتیب میزان اکسیژن خون را تعیین می‌کند. مانند سری ۶، سری ۷ نیز می تواند اکسیژن خون را بین ۷۰ تا ۱۰۰ درصد اندازه گیری کند.

اپل واچ سری هفت

  • با استفاده از برنامه Blood Oxygen که بر روی اپل واچ نصب شده است، می‌توان اندازه‌گیری اکسیژن خون را بر حسب تقاضا انجام داد. برای اندازه‌گیری، اطمینان حاصل کنید که اپل واچ سری ۷ روی مچ قرار دارد، برنامه را باز کنید، ثابت بمانید و مچ را صاف نگه دارید. روی دکمه Start ضربه بزنید و سپس بازوی خود را به مدت ۱۵ ثانیه ثابت نگه دارید. در پایان زمان سپری شده، اپل واچ سطح اکسیژن خون شما را با داده های ذخیره شده در برنامه Health در آیفون نشان می دهد.
  • اپل واچ سری ۷ همچنین مقداری اکسیژن خون را در پس‌زمینه اندازه‌گیری می‌کند و زمانی که اپل واچ راه‌اندازی می‌شود، باید تنظیم شود. این تنظیمات در برنامه Health در آیفون موجود است. از مسیر: Browse > Respiratory > Blood Oxygen > Setup Blood Oxygen می‌توانید به این اطلاعات دسترسی پیدا کنید.
  • اندازه‌گیری اکسیژن خون زمانی انجام می‌شود که هیچ حرکتی وجود نداشته باشد و بر اساس فعالیت روزانه شما، تعداد اندازه‌گیری در روز متفاوت است. اندازه‌گیری‌های اکسیژن خون منجر به تاباندن نور روشنی روی مچ دست می‌شود که می‌تواند در اتاق‌های تاریک حواس‌تان را پرت کند. بنابراین اندازه‌گیری پس‌زمینه را می‌توان در صورت تمایل از طریق تنظیمات اپل واچ سری ۷ برای حالت خواب و Theater mode را خاموش کرد.
  • در طول خواب، اندازه گیری اکسیژن خون تنها در صورتی انجام می‌شود که گزینه Track Sleep with Apple Watch فعال باشد و ساعت برای اهداف Sleep Tracking استفاده شود.
  • ثابت نگه داشتن دست و ساعت برای اندازه‌گیری‌های دقیق ضروری است و ساعت باید بتواند از طریق یک مچ‌بند محکم با بالای مچ دست تماس خوبی برقرار کند. اپل می‌گوید که خالکوبی می‌تواند بر عملکرد ساعت تأثیر بگذارد، مانند پرفیوژن پوست یا مقدار خونی که در پوست جریان دارد. به عنوان مثال، در هوای سرد، اندازه‌گیری اکسیژن خون ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد.
هشدار: وضعیت‌هایی مانند آویزان کردن بازو به پهلو یا مشت کردن دست نیز مانند حرکت کردن، می‌تواند منجر به اندازه‌گیری‌های ناموفق شود. اگر ضربان قلب در حالت استراحت بالای ۱۵۰ ضربه در دقیقه باشد، اپل واچ نمی‌تواند عملکرد موفقی برای اندازه‌گیری مقدار اکسیژن خون ارائه دهد.

به گفته اپل، اندازه گیری اکسیژن خون که با اپل واچ سری ۷ انجام می شود، برای مصارف پزشکی نیست و برای اهداف کلی تناسب‌اندام و سلامتی طراحی شده است. از آنجایی که مانیتورینگ اکسیژن خون نیازی به تاییدیه نظارتی مشابه با قرائت ECG ندارد، در بیش از ۱۰۰ کشور در دسترس است.

نوار قلب (ECGs) اپل واچ سری ۷

الکترودهای پشت اپل واچ و Digital Crown با هم کار می‌کنند تا به کاربران اجازه دهند نوار قلب بگیرند. این نوار قلب می‌تواند برای تشخیص شرایط سلامتی توسط یک پزشک، مورد استفاده قرار گیرد.

نوار قلب با نگه داشتن انگشت روی تاج دیجیتال اپل واچ گرفته می‌شود و می تواند ریتم سینوسی (طبیعی)، یک نتیجه غیرطبیعی، یا گاهی اوقات، یک نتیجه غیرقطعی را تشخیص دهد که باید با پزشک در میان گذاشته شود. ECG قادر است فیبریلاسیون دهلیزی را در ضربان قلب بالای ۱۰۰ ضربه در دقیقه تشخیص دهد.

نظارت بر خواب ((Sleep Tracking

از دیگر مشخصات اپل واچ سری ۷ این است که می‌توان از آن در شب و برای نظارت بر خواب استفاده کرد، زیرا اپل اطلاعاتی در مورد مدت زمان خواب شما در هر شب ارائه می‌کند. این ویژگی همچنین ابزار مفیدی را برای داشتن خواب بهتر در شب با جزئیات موجود در راهنمای ردیابی خواب ما ارائه می‌دهد.

ردیابی خواب در مدل‌های قدیمی‌تر اپل واچ نیز در دسترس است، اما مدل‌های جدیدتر کارایی باتری و شارژ سریع‌تری دارند، بنابراین می‌توانید صبح‌ها پس از یک خواب شبانه، اپل واچ خود را سریع‌تر شارژ کنید.

باتری و شارژ اپل واچ سری ۷

  • شارژ باتری تا یک روز دوام می‌آورد.
  • استفاده از چند برنامه شارژ زیادی نمی‌برد.
  • تقریباً یک ساعت طول می کشد تا به طور کامل شارژ شود.

اپل واچ سری ۷ همانند نسل قبلی خود با یک بار شارژ، تا ۱۸ ساعت در روز دوام می‌آورد. با توجه به خرابی‌های اولیه، اپل واچ سری ۷ (۴۵ میلی متری) دارای یک باتری ۱.۱۸۹ وات ساعتی (۳۰۹ میلی آمپر ساعتی) است که نسبت به باتری ۱.۱۷ وات ساعتی سری ۶ (۴۴ میلی متری) ۱.۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

همچنین افزایش ۶.۸ درصدی نسبت به باتری ۱.۰۲۴ وات ساعتی در مدل ۴۰ میلی متری نسل قبلی تجربه کرده است. اپل واچ اکنون به لطف طراحی جدید و شارژر مغناطیسی سریع USB0C اپل و یک آداپتور برق ۱۸ وات یا بالاتر، می‌تواند ۳۳ درصد شارژ سریع‌تر را در مقایسه با اپل واچ سری ۶ ارائه کند.

این بدان معناست که تنها هشت دقیقه زمان شارژ می‌تواند تا هشت ساعت، ردیابی خواب (Sleep Tracking) را فراهم کند. کابل USB-C شارژر سریع مغناطیسی با اپل واچ سری ۷ عرضه می‌شود، اما کاربران برای شارژ سریع باید یک آداپتور برق ۲۰ وات یا بالاتر تهیه کنند.

اپل واچ

سیستم‌عامل watchOS 8

  • WatchOS 8 ارتقاء عمده‌‌ای نداشته است.
  • سیری ۸۰ درصد مواقع کار می‌کند.
  • دو صفحه ساعت اختصاصی دارد.
  • صفحه کلید QuickPath Qwerty دارد.
  • پشتیبانی از تایپ داینامیک دارد.

WatchOS 8 سیستم عامل جدید اپل برای سال ۲۰۲۱ است، اما مانند طراحی ساعت جدید که چندان تفاوتی با نسل قبلی خود ندارد، چیزهای چندان جدیدی را برای تجربه‌ی کار بااپل واچ سری ۷ به ارمغان نمی‌آورد. اپل واچ سری ۷ از یک چیپست جدید S7 نیرو می‌گیرد، اما این چیپست چندان قدرتمندتر از S6 موجود در Watch 6 نیست

WatchOS در طول سال‌ها چندین بار تکرار شده است، و به نظر می‌رسد اپل بالاخره به چیزی مفید رسیده است. دکمه بزرگ کناری به شما امکان می‌دهد بین برنامه‌ها بپرید، در حالی که Digital Crown تعامل با لیست‌ها یا تغییر اندازه چیزها را به یک کار ساده تبدیل می‌کند.

در گذشته، watchOS اپل در تمام ساعت‌های هوشمندش مشابه به نظر می‌رسید، منهای برنامه‌های منتخب منحصر به سخت‌افزار جدید در یک مدل خاص. اپل واچ سری ۷ سنسور جدیدی ندارد، بنابراین این شرکت در عوض watchOS 8 را برای صفحه نمایش بزرگتر تغییر داد.

علاوه بر قابلیت‌های خاص و تثبیت‌شده‌ای مانند ردیابی خواب، ردیابی سیکل قاعدگی (که به همین دلیل یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند برای زنان است)، هشدارهای تقویم، اعلان‌های وضعیت آب‌وهوا و App Find My برای اپل واچ، WatchOS 8 چند قابلیت جدید ویژه در سری ۷ دارد.

پردازنده اپل واچ سری ۷

و آخرین حرف در بررسی مشخصات اپل واچ سری ۷ این است که این محصول اپل از یک سیستم دو هسته‌ای S7 (SiP) استفاده می‌کند؛ که مبتنی بر پردازنده S6 اپل واچ سری ۶ است و عملکردی مشابه با آن تراشه ارائه می‌کند.

اپل جزئیاتی در مورد هیچ گونه بهبود سرعت ارائه نکرده است. باورها بر این است که این پردازنده قدرت پردازشی مشابه تراشه S6 نسل قبلی دارد.

حرف آخر در خرید اپل واچ سری ۷

برای کسانی که از مدل‌های قدیمی‌تر اپل واچ استفاده می‌کنند یا به دنبال اولین ساعت هوشمند اپل خود هستند، اپل واچ سری ۷ بهترین گزینه برای آن‌هاست. در ادامه تعدادی از مزایا و معایب اپل واچ سری ۷ را ذکر کرده‌ایم:

مزایای اپل واچ سری ۷

  • صفحه نمایش بزرگ‌تر
  • حالت استندبایِ روشن‌تر
  • کیبوردِ QWERTY
  • شارژر مغناطیسیِ USB-C
  • شارژ سریع‌تر

معایب اپل واچ سری ۷

  • افزوده نشدن قابلیتی جدید در حوزه‌ی سلامت
  • ۱۸ ساعت حفظ باتری مانند نسل قبل

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار