چاپ کد خبر: 83562
23 اردیبهشت 1401

بررسی و مقایسه پژو ۲۰۷ با پژو ۲۰۶ تیپ ۵

هدف از ارائه این مطلب بررسی مقایسه پژو ۲۰۷ با ۲۰۶ تیپ ۵ است. پژو یک خودروی فرانسوی است که سال‌ها می‌باشد در خیابان‌ها و جاده‌های ایران دیده می‌شود و طرفداران خاص خود را دارد. این خودرو در تیپ‌های مختلف عرضه‌ شده است.

Vs6معرفی

پژو ۲۰۶ در سال ۱۹۹۸ میلادی برای اولین بار معرفی شد و از همان زمان نیز توجه بسیاری از افراد را به‌سوی خود جلب کرد. این خودرو در سال ۱۳۸۰ برای اولین بار به بازار خودروی ایران راه یافت. پژو ۲۰۶ جذاب و اسپرت خیلی خوب خودش را در دل جوانان ایرانی جا کرد. این خودرو در شش تیپ عرضه می‌شود که اکنون فقط تیپ ۲ و ۵ آن در ایران وجود دارند و سایر تیپ‌ها بنا به دلایلی دیگر در ایران تولید نمی‌شوند.

مقایسه پژو 207 با 206 تیپ 5 1

خودرو پژو ۲۰۷ نیز یکی از خودروهای هاچ‌بک است که مدل ایرانی با فرانسوی آن با هم فرق دارند. مدل ایرانی پژو ۲۰۷ را می‌توان مدل فیس‌لیفت شده پژو ۲۰۶ دانست. پژو ۲۰۷ خود، دو نوع پژو ۲۰۷ قدیمی و پژو ۲۰۷ جدید دارد که نام دیگر پژو ۲۰۷ جدید، پژو  ۲۰۷iاست. در خارج از کشور، این خودرو را پژو ۲۰۶ پلاس می‌نامند که از سال ۲۰۰۹ معرفی‌شده است و در سبد کالایی شرکت خودروسازی پژو قرار گرفته است. این خودرو در سال ۱۳۸۹ به شرکت ایران‌خودرو راه یافت. این شرکت، به‌ غیر از سال ۱۳۹۲ تا سال ۱۳۹۴، به‌طور مرتب و مداوم اقدام به تولید و عرضه این خودرو می‌کرده است.

مقایسه پژو 207 با 206 تیپ 5 2

 

مقایسه پژو ۲۰۷ با ۲۰۶ تیپ ۵ از نظر طراحی

در این بخش به مقایسه پژو ۲۰۷ با ۲۰۶ تیپ ۵  از دو جنبه داخلی و خارجی می‌پردازیم.

 

طراحی خارجی

طراحی بدنه پژو ۲۰۶، این هاچ‌بک تخم‌مرغی شکل، برای سال‌های اوایل دهه ۱۳۸۰ طراحی بسیار جذابی بود. این خودرو، اکنون بعد از گذشت ۲۰ سال، با اینکه کمی معمولی و قدیمی به نظر می‌رسد، اما باز هم جایگاه خود را آن‌چنان از دست نداده است. طراحی بدنه تیپ ۵ این خودرو بسیار شبیه سایر تیپ‌ها می‌باشد و حالت اسپرت خود را دارد. چراغ‌های جلو و عقب این خودرو دارای هارمونی خاصی هستند و عدد ۱.۶ روی گلگیر جلو نوشته‌شده است. در فرم و طراحی بدنه این خودرو، خطوط منحنی و گرد زیاد به چشم می‌خورد.

در مقایسه پژو ۲۰۷ با ۲۰۶ تیپ ۵ باید گفت که مشخصات ظاهری بدنه پژو ۲۰۷ شبیه به بدنه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ می‌باشد. اما در آن کمی تغییرات ظاهری اعمال‌شده است ولی تفاوت فاحشی با آن ندارد. از زاویه جلو، تنها تفاوت، چراغ‌های جلو است که به‌صورت اغراق‌آمیزی هلالی شکل بزرگ و کشیده هستند و چهره این خودرو را نسبت به پژو ۲۰۶ اسپرت‌تر کرده است.

سپر جلو، حالت خندان پژو ۲۰۶ را همچنان حفظ کرده و فقط لبخندش بیشتر می‌باشد. از نمای جانبی، فقط آیینه‌های بغل کمی تغییر کرده‌اند. از نمای عقب نیز، چراغ‌های عقب پژو ۲۰۷ کمی از نظر گرافیکی با پژو ۲۰۶ تیپ ۵ متفاوت است. با وجود این تغییرات نه‌چندان زیاد، پژو ۲۰۷ توانسته باعث جلب‌توجه افراد بیشتری شود.

مقایسه پژو 207 با 206 تیپ 5 3

 

طراحی داخلی

از نظر طراحی داخلی نیز باید گفت که پژو ۲۰۶ تیپ ۵ ارگونومی خوبی دارد و در داخل کابین نیز قطعات و خطوط گرد و منحنی زیادی به چشم می‌خورند. همین امر، باعث ایجاد حس لذت‌بخش در سرنشینان می‌شود. فضا برای سرنشینان جلو، کافی است. ولی سرنشینان عقب، فضای سر و پای کافی ندارند. نکته مثبت برای سرنشینان عقب، وجود پشت‌سری برای هر سه سرنشین است.

در مقایسه پژو ۲۰۷ با ۲۰۶ تیپ ۵ از نظر طراحی داخلی کابین، تفاوت بیشتری نسبت به طراحی خارجی وجود دارد. فرم داشبورد و فرمان در پژو ۲۰۷ تغییر زیادی کرده است. اگرچه این طراحی در مقابل طراحی خودروهای لوکس دنیا ساده می‌باشد، اما برای بازار ایران که افراد، با تنوع کم و کیفیت کم خودرو روبه‌رو هستند، بسیار خوشایند است. در مدل‌های جدیدتر این خودرو، یک نمایشگر لمسی باعث مدرن‌تر شدن این کابین شده است. متریال به‌کاررفته در کابین پژو ۲۰۷، از کیفیت بسیار بالایی برخوردار نیست. فضای صندوق‌عقب و فضای سرنشینان عقب نیز در هر دو خودرو پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و پژو ۲۰۷ کم است.

به علت اینکه ابعاد این خودروها و فاصله بین محورهایشان تقریباً مشابه هم هستند، فضای داخلی این دو خودرو شبیه هم می‌باشند. البته ناگفته نماند که چون عرض پژو ۲۰۷ کمی از عرض پژو ۲۰۶ تیپ ۵ بزرگ‌تر است، برای سرنشینان عقب فضای شانه بهتری دارد.

مقایسه پژو 207 با 206 تیپ 5 4

 

مقایسه پژو ۲۰۷ با ۲۰۶ تیپ ۵ از نظر فنی

در مقایسه پژو ۲۰۷ با ۲۰۶ تیپ ۵ از نظر فنی ابتدا باید گفت، پژو ۲۰۷ جدید همان مدل فیس‌لیفت شده پژو ۲۰۶ است. پس انتظار می‌رود از خیلی جهات این دو خودرو به هم شباهت داشته باشند.

مقایسه پژو 207 با 206 تیپ 5 5

مدل خودرو پژو ۲۰۶ تیپ ۵ پژو ۲۰۷
پیشرانه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور ۱۵۸۷ سی‌سی ۱۵۸۷ سی‌سی
حداکثر قدرت ۱۰۵ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه ۱۰۵ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۱۴۲نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه ۱۴۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه
گیربکس ۵ سرعته دستی ۵ سرعته دستی و ۴ سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت (ترکیبی) ۶.۶ لیتر بنزین در هر صد کیلومتر ۶.۴ تا ۷.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
شتاب صفر تا ۱۰۰ ۱۱.۶ ثانیه ۱۱.۶ برای دنده دستی و ۱۲.۶ برای دنده‌اتوماتیک
حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت ۱۸۵ کیلومتر در ساعت

 

مقایسه پژو ۲۰۷ با ۲۰۶ تیپ ۵ از نظر آپشن و امکانات رفاهی

در مقایسه پژو ۲۰۷ با ۲۰۶ تیپ ۵ می‌بینیم که این دو خودرو علی‌رغم شباهت‌های ظاهری، از امکانات رفاهی متفاوتی بهره می‌برند. در جدول زیر امکانات این خودروها لیست شده است.

تجهیزات پژو ۲۰۶ تیپ ۵ پژو ۲۰۷
چراغ چراغ مه شکن جلو و عقب

چراغ بدرقه

قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ خودرو از داخل کابین

چراغ روشنایی در روز یا دیلایت

چراغ مه شکن جلو و عقب

قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ خودرو از داخل کابین

سیستم‌های مولتی‌مدیا سیستم صوتی با قابلیت پخش سی دی با ۶ بلندگو

سیستم صوتی پشت فرمان

رادیوپخش

سیستم صوتی به همراه ۶ اسپیکر و هندزفری

DVD

USB

GPS

بلوتوث

تیوتر صوتی

صفحه‌نمایش  نمایشگر لمسی ۷ اینچی

مانیتور برای ردیف عقب در صورت سفارش

رینگ‌ها فولادی ۱۴ اینچ آلومینیومی یا فولادی

۱۴R65/185

آینه آینه‌های جانبی با سیستم گرم‌کن و حسگر دماسنج آینه‌های جانبی با سیستم تنظیم برقی راهنما دار
تهویه مطبوع تهویه مطبوع اتوماتیک تک گانه سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
صندلی صندلی راننده با تنظیم شش‌حالته دستی

پشت‌سری جلو (تنظیم ارتفاع آن)

پشت‌سری عقب (تنظیم ارتفاع آن)

صندلی شاگرد با تنظیم چهارحالته دستی

صندلی‌های عقب دوتکه و تا شونده

صندلی راننده و سرنشین با تنظیم چهارحالته دستی

پشت‌سری جلو و عقب قابل تنظیم

شیشه شیشه‌های برقی تمام درب‌ها شیشه سولار

سقف شیشه‌ای پانوراما (سفارشی)

سیستم‌های هشداردهنده سنسور دنده‌عقب سنسور و دوربین دنده‌عقب

دوربین شب

سایر امکانات تو دری‌های ست با روکش صندلی‌ها

فرمان هیدرولیک

دماسنج

فرمان هیدرولیک

نویگیشن

مقایسه پژو 207 با 206 تیپ 5 6

 

مقایسه پژو ۲۰۷ با ۲۰۶ تیپ ۵ از نظر ایمنی

اگرچه پژو در ایران کاهش کیفیت داشته است، ولی نمونه اروپایی آن در سال ۲۰۰۰ چهار ستاره ایمنی دریافت کرده است. حتی با کاهش کیفیت نیز از برخی تولیدات داخلی بهتر است.

در پژو ۲۰۶ تیپ ۵ سیستم ترمز جلو، دیسکی خنک‌شونده و ترمز عقب دیسکی یا کاسه‌ای است. در پژو ۲۰۷ سیستم ترمز جلو دیسکی خنک‌شونده و ترمز عقب دیسکی تو پر است. در خودروهایی که ترمز کاسه‌ای دارند، ایمنی کمتر از سیستم دیسکی است.

تجهیزات پژو ۲۰۶ تیپ ۵ پژو ۲۰۷
تجهیزات ایمنی و حفاظتی ایموبلایزر

کمربند ایمنی سه‌نقطه‌ای

قفل مرکزی

کروز کنترل

دزدگیر فابریک سفارشی

قفل مرکزی

ایموبلایزر

کمربند ایمنی سه‌نقطه‌ای

ایزوفیکس

کیسه هوا تعداد دو عدد کیسه هوا برای ردیف جلو تعداد دو عدد کیسه هوا برای ردیف جلو
سیستم ترمز ترمز ضد قفل ABS

توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

سیستم EBA

ترمز ضد قفل ABS

توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

 

 

تجربه رانندگی

در مقایسه پژو ۲۰۷ با ۲۰۶ تیپ ۵ به خاطر شباهت فنی و ابعاد این دو خودرو، شاهد هستیم که هر دو  فضای ردیف عقب و صندوق کمی دارند. همچنین به دلیل ستون‌های ضخیم، دید به بیرون کمی محدود است. ولی به خاطر ابعاد خودرو، راننده همچنان تسلط دارد. چون وزن، جثه و قوای فنی‌ دو خودرو مشابه است، شتاب مشابهی نیز دارند که موردتوجه جوانان است. سیستم تعلیق و جذب ضرباتشان نیز کیفیت متوسطی دارد. در هنگام رانندگی عادی و جاده صاف، هر دو خودرو تعادل و پایداری خوبی دارند. ولی در پیچ جاده‌ها، در عقب خودروها تعادل کم می‌شود.

تحلیل شرایط بازار

در مورد شرایط بازار این دو خودرو باید گفت که خدمات پس از فروش و دسترسی بسیار ساده به قطعات یدکی و همچنین بازار دست‌دوم بسیار پررونق این خودروها باعث شده است که آن‌ها در بین خودروهای هم‌رده خود محبوب‌تر باشند.

جمع‌بندی

با توجه به مواردی که در مقایسه پژو ۲۰۷ با ۲۰۶ تیپ ۵ گفته شد، این دو خودرو خیلی شبیه هم می‌باشند، ولی پژو ۲۰۷ تا حدودی گران‌تر است. حال شما اگر اقتصادی بودن خودرو برایتان اهمیت دارد، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ برایتان مناسب است. اما اگر خودرویی زیباتر و اسپرت تر می‌خواهید، بهتر است پژو ۲۰۷ را انتخاب کنید. اگر هردو مورد را می‌خواهید، پیشنهاد می‌شود یک پژو ۲۰۷ کارکرده تمیز را انتخاب کنید.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار