چاپ کد خبر: 40541
27 آذر 1399

بارش برف و باران در ۲۰ استان ایران تا پایان آذر/ پیش‌بینی وضعیت جوی تهران در شب یلدا

جاده بارانی

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام تداوم بارندگی در جنوب غرب، غرب، بخش‌های مرکزی و شمالی کشور طی امروز و فردا (۲۷ و ۲۸ آذر) در خصوص جاری شدن روان‌آب در برخی استان‌ها هشدار داد.

به گزارش گروه محیط زیست اول فارس ، امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: فعالیت سامانه بارشی امروز در جنوب‌غرب و غرب کشور از جمله استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، غرب فارس، شمال بوشهر، ایلام، قم، مرکزی، البرز، همدان و مناطقی از شمال غرب ادامه دارد. در مرکز کشور هم بارندگی خواهیم داشت و بارش پراکنده در شمال‌غرب و دامنه جنوبی البرز پیش‌بینی می‌شود.

نقشینه ادامه داد: امروز شدت بارش‌ها در شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، شمال کهکیلویه و بویراحمد، جزایر شمالی خلیج فارس و غرب استان فارس پیش‌بینی می‌شود. همچنین نسبت به لغزندگی جاده، احتمال برخورد صاعقه و جاری شدن روان‌آب در این استان‌ها وجود دارد.

نقشینه گفت: از فردا در بوشهر، غرب فارس، کهگیلویه، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و پاره‌ای از مناطق مرکزی تهران، البرز، قم، یزد، چهارمحال و بختیاری و خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش باران خواهیم داشت.

به گفته نقشینه، بارش‌ها روز شنبه آینده به صورت پراکنده در بیشتر کشور به جز مناطقی از غرب و جنوب تداوم خواهد داشت و سامانه بارشی روز یکشنبه از کشور خارج خواهد شد. بنابراین روز دوشنبه (یکم دی) جوی آرام در کشور حاکم خواهد بود.

او افزود: امروز اما شمال خلیج فارس و دو روز آینده دریای خزر متلاطم خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی درباره پیش‌بینی وضعیت جوی تهران هم اظهار داشت: آسمان تهران امروز ابری همراه با بارش باران همراه با مه رقیق است و از فرداشب تا صبح شنبه مجددا بارانی خواهد بود

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار