چاپ کد خبر: 39558
16 آذر 1399

بسته خبری حوادث و رویدادهای انتظامی استان فارس در روز ۱۶ آذر

حوادث 1

اخبار حوادث استان فارس| اول فارس : در روزی که گذشت استان پهناور فارس شاهد حوادث و مسائل خاصی بود که روزانه نیروی های زحمتکش انتظامی این استان به گونه ای با آنان دست و پنجه نرم می کنند. در این بسته خبری که با همت مرکز اطلاع رسانی پلیس فارس تهیه و دراختیار رسانه ها گذاشته می شود برخی از این اتفاقات وحوادث به اطلاع شما خوانندگان گرامی گذاشته می شود.

سردار رهام بخش حبیبی

کشف زمین خواری ۱۳۰ میلیاردی در”قلات”

فرمانده انتظامی استان فارس از رفع تصرف ۵۰ هکتار از اراضی ملی به ارزش ۱۳۰ میلیارد ریال در تپه سبز “قلات” شهرستان شیراز خبر داد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با اول فارس، گفت: در پی شکایت اداره منابع طبیعی در خصوص تصرف اراضی ملی به متراژ ۵۰۰ هزار متر مربع در تپه سبز “قلات” شهرستان شیراز، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان ضمن هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام و مطلع شدند ۲ نفر به هویت معلوم زمین‌های منابع طبیعی را تصرف و اراضی را قطعه‌بندی و با اغفال مشتریان غیر بومی، آنها را به فروش و اقدام به ساخت و سازهای غیر مجاز کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه ماموران موفق شدند در این خصوص هر ۲ نفر که حدود ۵۰ هکتار از اراضی را به صورت غیر قانونی به تصرف خود در آورده بودند دستگیر کنند، تصریح کرد: کارشناسان ارزش زمین‌های مذکور را ۱۳۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

سردار “حبیبی” با بیان اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، از شهروندان خواست هرگونه اخبار در خصوص ساخت و ساز غیر مجاز و تغییر کاربری در اراضی را به مرکز فوریت‌‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

توقیف پژو و کشف بیش از ۱۵۰ کیلو مواد مخدر

جانشین فرماندهی انتظامی استان فارس گفت: ماموران پلیس “نی‌ریز” در بازرسی از سواری پژو، ۱۵۰ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع حشیش و تریاک کشف کردند.

سردار “یوسف ملک‌زاده” با اعلام این خبر بیان کرد: ماموران پلیس “نی‌ریز” با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند یک قاچاقچی حرفه‌ای با یک سواری ۴۰۵ قصد انتقال مواد مخدر به این شهرستان دارد که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران سریعا پس از هماهنگی قضائی به محور “نی‌ریز-سیرجان” اعزام و یک خودرو پژو ۴۰۵ حامل بار را مشاهده و دستور ایست را صادر کردند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۸۸ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک و ۶۸ کیلو حشیش کشف شد، عنوان داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر شد.

سردار “ملک‌زاده” با اشاره به اینکه در مجموع در این ماموریت، ۱۵۰ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر کشف شده است، تصریح کرد: یک سواری پژو پارس با ۲ سرنشین که اسکورت محوله بود نیز توقیف و متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

توقیف کامیون و کشف ۴۴۵ کیلو تریاک

فرمانده انتظامی استان، گفت: با تلاش مأموران انتظامی داراب، ۴۴۵ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک در بازرسی از یک کامیون حامل سوخت کشف شد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” با اعلام این خبر، بیان کرد: ظهر امروز ۱۶ آبان ماه، مأموران انتظامی “داراب” حین گشت زنی در محورهای فرعی منتهی به این شهرستان، به یک دستگاه کامیون حامل سوخت مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو، ۴۴۵ کیلو و ۸۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد، افزود: در این خصوص یک نفر قاچاقچی حرفه‌ای نیز دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد، تصریح کرد: مبارزه با سوداگران مرگ یکی از اولویت‌های اصلی این فرماندهی در سال جاری است.

پیام تسلیت فرمانده انتظامی استان فارس به مناسبت شهادت سردار”عبدالرسول استوار محمودآبادی”

فرمانده انتظامی استان با صدور پیامی شهادت سردارسرتیپ پاسدار “عبدالرسول استوار محمود آبادی” را تبریک و تسلیت گفت.

به گزارش اول فارس به نقل از پلیس فارس، در متن پیام تسلیت سردار “رهام بخش حبیبی” آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

“و بشرالصابرین الذین اذا اصابتهم مصیبه قالوا انا لله و انا الیه راجعون” (سوره بقره آیه ۱۶۹)

“و بشارت ده صابران را آنان که هر گاه مصیبت و گرفتاری برایشان روی دهد می گویند: ما از خداییم و به سوی او باز می گردیم.”

با نهایت تأسف و تأثر عروج سرباز ولایت و یادگار مجاهدت های خستگی ناپذیر دوران انقلاب و دفاع مقدس، برادر عزیز جانباز مرحوم سردار سرتیپ پاسدار “عبدالرسول استوار محمود آبادی” همرزم شهید سپهبد “حاج قاسم سلیمانی” که پس از عمری تلاش در راه اسلام و خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به خیل عظیم شهداء ملحق گردید را به خانواده معزز، همرزمانش در سپاه پاسداران، مردم مؤمن ، انقلابی و ولایتمدار استان فارس تسلیت عرض می‌نمایم.

از درگاه خداوند متعال برای این فرمانده دلاور علو درجات و افتخار همنشینی با سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین ( ع ) و برای بازماندگان آن مرحوم صبر جزیل آرزو می کنم.

 کشف ۱۱۴ راس گوسفند قاچاق در”لارستان”

فرمانده انتظامی “لارستان” از کشف ۱۱۴ راس گوسفند قاچاق به ارزش ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “داود امجدی”  بیان کرد: در راستای مبارزه با قاچاق دام، مأموران پاسگاه انتظامی “هورمود عباسی” لارستان با اقدامات فنی و تخصصی  از محل دپو احشام قاچاق در یک گله دانی مطلع و بلافاصله موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی خاطر نشان کرد: ماموران انتظامی به همراه کارکنان یگان تکاوری پس از هماهنگی قضائی به محل‌ مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان‌، موفق شدند ۱۱۴ راس گوسفند قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه در این خصوص یک نفر که قصد انتقال احشام به کشورهای حاشیه خلیج فارس داشت دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، افزود: ارزش احشام قاچاق مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

برگزاری مراسم تکریم و معارفه فرمانده انتظامی شهرستان “آباده

مراسم تکریم و معارفه فرمانده انتظامی شهرستان آباده با حضور سردار حبیبی و جمعی از مسئولان برگزار شد.

به گزارش اول فارس، مراسم تکریم و معارفه فرمانده انتظامی شهرستان آباده با حضور سردار “رهام بخش حبیبی” فرمانده انتظامی استان فارس و جمعی از مسئولان در سالن جلسات شهید “قاسم پور” ناحیه مقاومت بسیج سپاه این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم، فرمانده انتظامی استان فارس طی سخنانی، گفت: امروز عزت و آبروی نظام جمهوری اسلامی ایران مرهون از خود گذشتگی های سربازان بی ادعای نظام در نیروی انتظامی ، نهادهای امنیتی، اطلاعاتی و نظامی است.

سردار “رهام بخش حبیبی” ادامه داد: نیروی انتظامی خود را به عنوان یک پلیس اسلامی و انقلابی معرفی و تمام توان خود را با هوشمندی مقتدرانه به وسیله کارکنان شجاع و مسئولیت شناس در جهت برقراری نظم و امنیت به کار گرفته است.

وی در پایان بر تعامل و همکاری فرمانده انتظامی شهرستان آباده با اعضای شورای تأمین شهرستان تأکید کرد.

در ادامه این مراسم، طی حکمی که سرهنگ “کوروش سالمی” رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان فارس آن را قرائت کرد، سرهنگ “سید ابوالفضل مسعودی” به عنوان فرمانده انتظامی شهرستان آباده معرفی و منصوب و از تلاش های ارزنده سرهنگ ” خسرو رزمجویی” با اهداء لوح تقدیر، تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

شایان ذکر است، سرهنگ “سید ابوالفضل مسعودی” پیش از این به عنوان فرمانده انتظامی شهرستان “بوانات” مشغول به خدمت بود.

پلمب ۲۳ واحد صنفی متخلف در”فیروزآباد”

فرمانده انتظامی “فیروزآباد” از اجرای طرح نظارت بر اصناف و پلمب ۲۳ واحد صنفی متخلف طی هفته گذشته خبر داد.

بر اساس این گزارش ،سرهنگ “مهدی جوکار” در تشریح این خبر، گفت: در راستای اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا و به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری در بین شهروندان، طرح بازدید و نظارت بر واحدهای صنفی متخلف به صورت مستمر در سطح شهرستان در حال اجرا می‌باشد.

وی افزود: ماموران دایره نظارت بر اماکن عمومی این فرماندهی با همکاری اداره اصناف، شبکه بهداشت و درمان و اداره صمت به صورت روزانه از واحدهای صنفی این شهرستان بازدید و بر رعایت صحیح شیوه نامه های بهداشتی نظارت می‌کنند.

سرهنگ “جوکار” تصریح کرد: ماموران انتظامی ضمن بازدید از ۱۱۵ واحد صنفی، ۲۳ واحد متخلف را به علت عدم رعایت قوانین و مقررات و عدم رعایت موارد بهداشتی با دستور مقام قضائی پلمب و برای ۳۹ واحد صنفی هم اخطاریه صادر کردند.

رئیس پلیس شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه مبارزه و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و برخورد با اصناف متخلف همچنان در دستور کار پلیس قرار دارد، از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف روغن‌های خوراکی‌ احتکار در “شیراز”

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان از کشف ۳۹ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم روغن خوراکی احتکار در شهرستان “شیراز” خبر داد.

سرهنگ “ابراهیم یگانه”  در تشریح این خبر گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی و تخصصی از احتکار مقدار زیادی روغن خوراکی در یک انبار در شیراز مطلع شدند و پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن انبار موفق شدند ۳۹ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم روغن خوراکی احتکار را کشف کنند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان با اشاره به معرفی مالک انبار به مراجع قضائی، خاطر نشان کرد: کارشناسان ارزش اموال احتکار را ۴ میلیارد و  ۸۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

دستگیری سارقان حرفه ای با ۴۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی

فرمانده انتظامی “مرودشت” از دستگیری ۲ سارق و کشف۴۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش اول فارس به نقل از پلیس فارس، سرهنگ “فرشید زینلی” در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت پمپ و کنتور آب و سریالی بودن سرقت‌ها در شهرستان “مرودشت”، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی با تحقیقات فنی و پلیسی موفق شدند در این خصوص ۲ نفر سارق سابقه دار را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

سرهنگ “زینلی” ادامه داد: سارقان در بازجویی فنی و تخصصی و مواجه شدن با ادله و مستندات پلیس چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند و به ۴۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی اقرار کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان “مرودشت” با اشاره به دستگیری ۲ نفر مالخر در این خصوص، تصریح کرد: هر ۴ نفر متهم پس از تشکیل پرونده قضائی و طی مراحل قانونی، روانه زندان شدند.

کشف قند و شکر قاچاق در”قیروکارزین”   

فرمانده انتظامی شهرستان “قیروکارزین” از کشف ۲ تن و ۵۰۰ کیلوگرم قند و شکر قاچاق در بازرسی از یک دستگاه وانت نیسان خبر داد.

سرهنگ “حمیدرضا صالحی‌فرد” با اعلام این خبر گفت:‌ ماموران انتظامی “قیروکارزین” حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، به یک دستگاه وانت نیسان حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران موفق شدند در بازرسی از آن خودرو، ۲ تن و ۵۰۰ کیلوگرم قند و شکر قاچاق و بدون مجوز قانونی کشف کنند.

سرهنگ “صالحی‌فرد” با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، عنوان داست: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را، ۱۶۰ میلیون ریال برآوردکرده‌اند.

شورا ، دهیاران و ریش سفیدان یاری‌گر پلیس در برقراری نظم و امنیت

جانشین انتظامی شهرستان “کازرون”، معتمدین محلی و ریش سفیدان را یاری گر پلیس در برقراری نظم و امنیت پایدار دانست.

به گزارش  پلیس فارس، سرهنگ “حجت اله احمدیان” در دیدار با ریش سفیدان و معتمدین محلی، اظهار داشت: این دیدارها فرصت مناسبی برای برقراری تعامل سازنده و جلب مشارکت مردم در برقراری امنیت می باشد.

وی تصریح کرد: ارائه الگویی مناسب از عملکرد پلیس می‌تواند ضمن ایجاد احساس امنیت در سطح جامعه، موجب جلب رضایت مردمی و آرامش خاطر برای اقشار مختلف شود.

سرهنگ “احمدیان” به نقش شوراها، دهیاران و ریش سفیدان در کمک به پلیس در راستای تامین نظم و امنیت در سطح شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: لازمه موفقیت ماموریت‌های انتظامی، همکاری و همراهی مسئولین، ریش سفیدان و معتمدین است که با هدایت مردم و دعوت آنها به رعایت قانون و مقررات، شهروندان را از انجام اقدامات خودسرانه، غیرمتعارف و غیرقانونی باز می‌دارند.

جانشین انتظامی شهرستان کازرون در پایان خاطر نشان کرد: پلیس همیشه در کنار مردم و در خدمت آنان بوده و امیدواریم شهروندان نیز همکاری مستمر و لازم را با نیروی انتظامی داشته باشند.

دستبند پلیس بر دستان اخاذ مامورنما در “مهر”

فرمانده انتظامی شهرستان “مهر” از دستگیری فرد مامورنمایی که چند اقلام لوازم خانگی به مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال از یک شهروند اخاذی کرده بود خبر داد.

سرهنگ “عظیم‌اله کرمی” گفت: یکی از شهروندان با مراجعه به پلیس آگاهی اعلام می‌کند که فردی خود را مأمور نیروی انتظامی معرفی و چند اقلام لوازم خانگی از وی اخاذی و متواری شده است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به حساسیت موضوع، مراتب به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت و با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، فرد مورد نظر در یکی از محله‌های “مهر” شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

سرهنگ “کرمی” با بیان اینکه پس از بازجویی های پلیسی، متهم به جرم ارتکابی و همچنین ۲ فقره اخاذی دیگر اعتراف کرد، گفت: در استعلامات اولیه، ۲۵ فقره سابقه کیفری از جمله توهین، سرقت موتورسیکلت، قدرت نمایی با اسلحه، اخاذی و… به چشم می‌خورد.

فرمانده انتظامی شهرستان “مهر” با اشاره به اینکه متهم تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: از آنجا که ارتکاب اینگونه جرایم ممکن است در اعتماد عمومی و جلب مشارکت مردمی در ایجاد امنیت پایدار اثر سوء داشته باشد، ‌برخورد با این افراد مجرم در دستور کار پلیس قرار دارد.

در زمان باریدن باران چگونه رانندگی کنیم؟

فرمانده انتظامی شهرستان “کوه چنار” نکاتی را در خصوص نحوه رانندگی در زمان بارش باران در جهت پیشگیری از هرگونه حوادث ترافیکی به شهرمندان  اعلام کرد:

۱-بارش باران علاوه بر کاهش اصطحکاک بین چرخ های خودرو و آسفالت، وسعت و عمق میدان دید شما را کاهش می‌دهد.

۲-لطفا مراعات عابران پیاده را بکنید! در برخی از خیابان‌ها چاله وجود دارد که هنگام باران پر از آب می‌شوند، لذا شرط انصاف این است که با احتیاط عبور کنید تا آب گل آلود به سر و چشم شهروندان پاشیده نشود.

بارش و کاهش ضریب اصطحکاک

-قرار گرفتن قطرات باران میان سطح تماس لاستیک ماشین و جاده باعث می‌شود ضریب اصطحکاک ماشین کاهش پیدا کند. یعنی اینکه وقتی شما ترمز می گیرید، نیروی کمتری از طرف زمین به ماشین وارد می شود و اولین اتفاقی که می افتد این است که خودرو دیرتر متوقف می شود. اما همه مطلب این نیست.

-اگر ترمز شدیدی بگیرید، این احتمال وجود دارد که ماشین بلغزد و روی سطح خیس خیابان لیز بخورد. (این خطر، وقتی یخ زدگی و یا بارش برف وجود دارد با احتمال بیشتری در انتظار شماست) در این حالت کنترل شما روی ماشین به شدت کم می شود. پس، از یک طرف مدت زمان بین ترمز گرفتن شما و توقف خودرو افزایش می یابد و از طرف دیگر خطر لیز خوردن به وجود می آید. به اینها اضافه کنید “زمان واکنش” را که به طور طبیعی بین تصمیم گیری تا عمل کردن شما فاصله می اندازد و درباره آن قبلا توضیح داده شد. این یعنی از وقتی که شما تصمیم می گیرید ترمز کنید تا هنگامی که ترمز واقعا گرفته شود، مدت زمان قابل توجهی طول می کشد.

بنابراین:

-در هنگام بارندگی حداکثر سرعت های مجاز تعیین شده برای معابر مختلف کاهش می یابد و شما باید با سرعت کمتری رانندگی کنید و این احتیاط در سرعت، برای وقتی که تازه باران شروع شده هم صادق است. یعنی وقتی که تازه زمین تر شده، اصطحکاک کاهش می یابد و شما برای احتیاط کردن حتما نباید منتظر یک بارش سخت باشید. به خصوص در اوایل بارندگی، به علت مخلوط شدن آلودگی های سطحی مانند روغن ماشین و … که به طور معمول روی سطح همه خیابان ها و جاده ها هست، حتی خطر جدی تر نیز می شود.

-اگر مجبور به گرفتن ترمز شدیدی شدید، چند بار به طور پیاپی پا را روی ترمز فشار دهید. با این کار از لیز خوردن ماشین جلوگیری خواهید کرد.

-بارش باران علاوه بر کاهش اصطحکاک بین چرخ های خودرو و آسفالت، وسعت و عمق میدان دید شما را کاهش می دهد. علت آن است که نوری که باید از اشیاء به چشم شما برسد تا دیده شود وقتی به قطرات باران برخورد می کند، شکست پیدا کرده و پراکنده می شود. پس ما تصویر مبهمی از اشیاء می بینیم.

-توصیه های متفرقه برای رانندگی در بارندگی: لطفا در هنگام بارندگی دقت بیشتری به خرج دهید، مبادا مناظر زیبا، هوای خوش و بوی نم باران حواستان را از رانندگی پرت کند.

از سالم بودن برف پاک‌کن‌های جلو و عقب خودرو مطمئن باشید و بسته به شدت باران، سرعت برف پاک کن را تنظیم کنید.

کشف کنجاله سویا  قاچاق در”ممسنی”

فرمانده انتظامی “ممسنی” از کشف یک محموله قاچاق به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش اول فارس، سرهنگ “محمد نیکبخت” گفت: در راستای مبارزه همه جانبه با پدیده شوم کالای قاچاق، مأموران انتظامی “ممسنی” در ایست و بازرسی مقطعی در محورهای مواصلاتی، به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این خودرو، ۵ تن و ۲۷۰ کیلوگرم کنجاله سویا خارجی قاچاق را کشف کنند.

سرهنگ “نیکبخت” با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را ۸۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: یک نفر در این رابطه دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی، به مرجع قضائی معرفی شد.

عضو کانال واتس اپ اول فارس شوید

واتساپ

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

حسین دوشنبه , ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵

خدا قوت وخسته نباشیدبه دلاور مردان نیروی انتظامی میگم

آخرین اخبار