چاپ کد خبر: 31971
23 تیر 1399

بسته خبری حوادث و رویدادهای پلیسی استان فارس

استان پهناور فارس روزانه شاهد رویدادها،حوادث و اتفاقاتی است که نیاز به مداخلات پلیسی و انتظامی دارد. در این بسته خبری اول فارس برخی از این رویدادها وحوادث که در ۲۴ ساعت گذشته بوقوع پیوسته  به اطلاع رسانده می شود.

حوادث 1

کشف ۱۷۸ کیلو  تریاک در محفظه مخزن گاز خودرو

فرمانده انتظامی استان از توقیف یک وانت مزدا و کشف ۱۷۸ کیلو  تریاک در بازرسی از محفظه مخزن گاز آن خبر داد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی”با اعلام این خبر بیان کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در اجرای طرح مبارزه با قاچاقچیان، حین کنترل خودروهای عبوری به یک وانت مزدا مظنون و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۱۷۸ کیلو تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در محفظه مخزن گاز جاسازی شده بود، کشف شد، افزود: در این خصوص راننده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

رفع تصرف ۸۰ میلیارد اراضی ملی در “لارستان”

فرمانده انتظامی استان از رفع تصرف ۵۰ هکتار از اراضی ملی به ارزش ۸۰ میلیارد ریال در “صحرای لطیفی” شهرستان لارستان خبر داد. 

سردار “رهام‌بخش حبیبی”  اظهار داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر تصرف اراضی ملی توسط افرادی در “صحرای لطیفی” شهرستان لارستان، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی افزود: ماموران پلیس ضمن هماهنگی قضائی به همراه کارشناس اداره منابع طبیعی برای بررسی بیشتر موضوع به محل اعلامی اعزام شدند.

سردار “حبیبی” اظهار داشت: در بازدید از زمین های مورد نظر مشخص شد افرادی حدود ۵۰ هکتار از اراضی ملی را به صورت غیر قانونی به تصرف خود در آورده اند.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه با حکم قضائی از این اراضی رفع تصرف صورت پذیرفت، گفت : برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش زمین های تصرف شده، ۸۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با بیان اینکه تلاش برای دستگیری افراد متخلف در دستور کار است، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف و تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو، مراتب را سریعا به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

کشف قطعات خودرو ۲۰ میلیاردی در “خرمبید”

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف ۲ هزار قطعه لوازم یدکی  قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در شهرستان “خرمبید” خبر داد.

سرهنگ “یوسف ملک‌زاده” در این خصوص گفت: ماموران انتظامی شهرستان “خرمبید” هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی در یک ایست و بازرسی، به دو دستگاه کامیون حامل بار لوازم یدکی مظنون و آنها را متوقف کردند.

سرهنگ “ملک‌زاده” تصریح کرد: پس از بررسی و استعلام از سامانه کالای قاچاق مشخص شد که قطعات خودرو از مبادی غیر قانونی وارد کشور شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در بازرسی از این دو خودرو، ۲ هزار قطعه لوازم یدکی قاچاق کشف و راننده نیز دستگیر شد، افزود: ارزش ریالی این محموله برابر نظر کارشناسان، ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

کشف الکل طبی قاچاق در “بوانات”

فرمانده انتظامی “بوانات” از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف ۲ هزار و ۸۸۰ لیتر الکل طبی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “سید ابوالفضل مسعودی” با بیان این مطلب گفت: در راستای مبارزه با قاچاق و جلوگیری از هدر رفتن سرمایه‌های ملی، ماموران انتظامی شهرستان بوانات هنگام کنترل محورهای اصلی، به یک دستگاه کامیون حامل بار مظنون و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ “مسعودی” با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۲ هزار و ۸۸۰ لیتر الکل طبی قاچاق و فاقد مجوز گمرکی کشف شد، افزود: در این خصوص یک قاچاقچی دستگیر و تحویل مقام قضائی شد.

فرمانده انتظامی “بوانات” با اشاره به اینکه الکل‌های موصوف برای مصارف بهداشتی و پزشکی استفاده می‌شود، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

فرار مالیاتی ۳ میلیاردی در شیراز کشف شد

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان از کشف فرار مالیاتی یکی از شرکت‌های خدمات کشاورزی به ارزش ۳ میلیارد ریال در شیراز خبر داد.

سرهنگ “ابراهیم یگانه” با اعلام این خبر بیان کرد: در پی مراجعه  نماینده حقوقی اداره مالیاتی استان مبنی بر فرار مالیاتی یکی از شرکت‌های خدمات کشاورزی در شیراز، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ “یگانه” تصریح کرد: ماموران پلیس در بررسی‌های اولیه با تحقیقات فنی مطلع شدند یکی از کارکنان شرکت موصوف تعدادی از اسناد مربوط به وضعیت مالیات شرکت را از بین برده و همچنین ضمن صدور چندین حساب صوری، چک های مشتریان، لیست حقوق و دستمزدها را مستقیماً به دلیل فرار مالیاتی به حساب شخصی خود واریز می‌کرده است..

این مقام انتظامی با بیان اینکه ماموران پس از هماهنگی قضائی و با اقدامات فنی و تخصصی، متهم را دستگیر و تحویل مراجع قضائی دادند، گفت: برابر نظر کارشناسان مربوطه، شرکت موصوف ۳ میلیارد ریال فرار مالیاتی داشته است.

دیدار فرمانده انتظامی “مهر”  با  امام جمعه شهر “گله دار”

فرمانده انتظامی شهرستان “مهر” به همراه تعدادی از کارکنان با امام جمعه شهر “گله دار” دیدار کردند.

به گزارش اول فارس ، در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین “محمد گنجی” افزود: نقش پلیس در برقراری نظم و امنیت بر هیچ کسی پوشیده نیست و همه افراد جامعه این موضوع را به خوبی درک می‌کنند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی در همه مواقع و در هر زمانی که لازم بوده  با نهایت سعی و تلاش ماموریت‌های محوله را به خوبی انجام داده و در راه خدمت رسانی به مردم از هیچ گونه کوشش و تلاشی دریغ نکرده است.

امام جمعه شهر “گله دار” افزود: بحمدالله امنیت مطلوبی در سطح شهرحکم فرما می باشد که این امر از یک سو ناشی از تلاش مضاعف کارکنان انتظامی و از سوی دیگر نشان تعامل، همکاری و مشارکت بالای مردم در برقراری نظم و امنیت می باشد.

در ادامه این دیدار فرمانده انتظامی شهرستان “مهر” با تقدیر و تشکر از توجه ویژه امام جمعه به مسائل انتظامی و امنیتی، این موضوع را باعث افتخار پلیس دانست.

سرهنگ “عظیم اله کرمی” با اشاره به گوشه ای از عملکرد فرماندهی انتظامی در سال گذشته، افزود: مردم و مسئولین همیشه یار و یاور کارکنان انتظامی بوده و این موضوع باعث آن شده است که کارکنان ما در ماموریت‌ها، بسیار موفق عمل کنند.

وی در پایان با اشاره به توجه ویژه امام جمعه به مسائل امنیتی و انتظامی، این موضوع را باعث افتخار پلیس دانست و گفت: حمایت‌های معنوی ائمه جمعه نقش به سزایی در پیشبرد اهداف پلیس دارد که این مسئله در شهر “گله دار” به شکل ویژه ای نمود پیدا کرده است.

کشف ۱۵ دستگاه ارز دیجیتال قاچاق  در “پاسارگاد”

فرمانده انتظامی شهرستان “پاسارگاد” از کشف ۱۵ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

بر اساس این گزارش ، سرهنگ “محمد نیکبخت”  اظهار داشت: در تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به دنبال دریافت گزارش مردمی مبنی بر راه اندازی کارگاه تولید ارز دیجیتال در یک گاوداری متروکه در یکی از روستاهای این شهرستان، بررسی موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: با مشخص شدن صحت گزارش های دریافتی و پس از هماهنگی قضائی، ماموران به محل اعزام و موفق شدند در بازرسی از آن مکان، ۱۵ دستگاه ارز دیجیتال قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان “پاسارگاد” با بیان اینکه بنا به نظر کارشناسان، ارزش اموال مکشوفه ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: تلاش برای شناسایی و دستگیری متهم ادامه دارد.

دستگیری باند سارقان حرفه ای با  ۲۸ فقره سرقت دراقلید                                      

فرمانده انتظامی “اقلید” از دستگیری باند ۵ نفره سارقان حرفه‌ای با ۲۸ فقره انواع سرقت در این شهرستان خبر داد.                                                                                           سرهنگ “مراد صارمی” بیان کرد: در پی وقوع چند فقره انواع سرقت منزل، اماکن خصوصی، موتورسیکلت و قطعات خودرو، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.                                                                                         

وی افزود: با تلاش ماموران پلیس آگاهی و با اقدامات فنی و تخصصی، در این رابطه ۵ نفر شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهمان در بازجویی فنی و تخصصی به ۲۸ فقره انواع سرقت منزل، اماکن خصوصی، موتورسیکلت و قطعات خودرو اقرار کردند، گفت: این سارقان حرفه‌ای پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند. 

                                                   کشف ۳۵ کیلو تریاک در “خرمبید”

فرمانده انتظامی خرمبید گفت: در بازرسی از کوله پشتی ۳ نفر مسافر یک دستگاه اتوبوس، ۳۵ کیلو تریاک کشف شد.

سرهنگ “حمید جوکار”  بیان کرد: مأموران انتظامی شهرستان خرمبید حین گشت زنی در محورهای مواصلاتی، به یک دستگاه اتوبوس مظنون و دستور ایست را صادر کردند.

وی ادامه داد: پس از توقیف خودرو، ماموران موفق شدند در بازرسی از کوله پشتی ۳ نفر از مسافران، ۳۵ کیلو تریاک که به صورت حرفه‌ای جاسازی شده بود کشف کنند.

سرهنگ “جوکار” خاطر نشان کرد: در این خصوص ۳ نفر دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

توقیف موتورسیکلت قاچاق دراقلید

فرمانده انتظامی “اقلید” از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال در عملیات ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ “مراد صارمی” در تشریح این خبر گفت: ماموران یگان امداد این فرماندهی با اقدامات فنی و تخصصی از نگهداری یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق در یک منزل مسکونی مطلع شدند.

وی افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و  در بازرسی از آن محل، موفق به کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق شدند.

سرهنگ “صارمی” با اشاره به دستگیری یک متهم در این رابطه و معرفی وی به مراجع قضائی، گفت: کارشناسان ارزش این موتورسیکلت‌ را ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

کشف دوچرخه های قاچاق در” ممسنی”

فرمانده انتظامی “ممسنی” از کشف ۳۵ عدد دوچرخه قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمدهاشم قسام”  بیان کرد: ماموران انتظامی این شهرستان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، حین اجرای ایست و بازرسی مقطعی در محور های مواصلاتی، به یک دستگاه نیسان مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران پس از بررسی مدارک راننده در بازرسی از آن خودرو موفق به کشف  ۳۵ عدد دوچرخه  قاچاق و فاقد هرگونه مدارک شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان “ممسنی” با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، یک میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این راستا یک نفر متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار