چاپ کد خبر: 40180
23 آذر 1399

پاسخ مخابرات به فعال شدن رومینگ برای بسته های اینترنت همراه اول

همراه اول

به گزارش اول فارس ، فرشید ایزدی در پاسخ به برخی مطالب منتشره در فضای مجازی که اپراتور همراه اول انواع  بسته‌ اینترنت خود را بر روی رومینگ بین الملل تنظیم کرده اند، گفت: رومینگ بین الملل تنها برای مشترکانی که به خارج از کشور سفر کرده اند فعال می‌شود.

مدیر مخابرات منطقه فارس به تعریف کلی رومینگ اشاره کرد و اظهار داشت: در کل به امکان استفاده از تلفن همراه برای ارسال یا دریافت صوت، دیتا وپیامک هنگام مسافرت به خارج از محدوده جغرافیایی تحت پوشش شبکه اپراتور کشور مبدا، با استفاده از شبکه‌های تلفن همراه کشور مقصد را سرویس رومینگ بین الملل می‌گویند.

او در خصوص تعداد کشور‌هایی که رومینگ همراه اول در حال حاضر در آن‌ها فعال است، بیان کرد: رومینگ همراه اول دائمی در ۱۱۲ کشور و همراه اول اعتباری در ۵۶ کشور فعال است

ایزدی افزود: اگر مسافران بخواهند در سفر‌های خارجی از سیم‌کارت‌های ایرانی استفاده کنند، تعرفه‌های رومینگ تنها در صورت خروج از کشور برای مشترکین محاسبه می‌شود.

مدیر مخابرات منطقه فارس با اشاره به شایعه‌های موجود در فضای مجازی اظهار داشت: با توجه به شایعه‌های اخیر برخی تصور می‌کنند هزینه تماس‌ها و دیتا با فعال بودن رومینگ اپراتور‌ها برایشان به‌صورت بین‌الملل محاسبه می‌شود، درحالی که در زمان حضور مشترک در خاک ایران، همواره تعرفه‌های مکالمه و دیتا به صورت عادی برای مشترک محاسبه می‌شود و تنها در صورت خروج مشترک از کشور و قرار گرفتن در مناطق تحت پوشش اپراتور‌های طرف قرارداد، تعرفه‌های رومینگ محاسبه می‌شود.

او افزود: سرویس رومینگ به صورت پیش فرض برای همه فعال می‌باشد و فعال شدن سیم کارت شما در شبکه کشور مقصد، بدون برقراری تماس، هیچ هزینه‌ای برای شما نخواهد داشت و دریافت پیامک در رومینگ بین الملل نیز رایگان است.

مدیر مخابرات منطقه فارس در توضیح مدیریت هزینه مکالمه و دیتای سیم کارت‌های همراه اول افزود: مشترکان همراه اول می‌توانند با ارسال حرف G به شماره ۹۹۰۰۰۹ صورت حساب پایان دوره و ارسال حرف M صورتحساب میان دوره خود را دریافت و هزینه‌های خود را مدیریت کنند.

وی در پایان اظهار داشت: از مشترکان دائمی و اعتباری همراه اول درخواست می‌شود جهت کسب اطلاعات بیشتر و رفع ابهامات موجود پیش از قبول شایعه‌های موجود در فضای مجازی، به سایت همراه اول به آدرس MCI.IR مراجعه کنند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار