چاپ کد خبر: 67291
22 شهریور 1400

بلایی که پسر ناقلای شیرازی سر پدر ۷۰ ساله آورد

رئیس پلیس فتای استان فارس گفت: پسر ۱۶ ساله کارت بانکی پدر بازنشسته خود را در شیراز خالی کرد.

به گزارش گروه حوادث اول فارس، سرهنگ حشمت سلیمانی بیان کرد: با مراجعه مردی ۷۰ ساله به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز ۱۲۰ میلیون ریال از حساب بانکی‌اش، موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در اقدامات اولیه کارشناسان مشخص شد که متهم با استفاده از کارت شاکی اقدام به خرید یک دستگاه گوشی هوشمند موبایل به صورت اینترنتی کرده است.

رئیس پلیس فتای فارس گفت: در بررسی‌های بیشتر مشخص شد متهم پسر ۱۶ ساله شاکی است و پس از حضور در این پلیس منکر انجام هرگونه عمل مجرمانه شد ولی با دیدن ادله دیجیتال و مستندات به بزه انتسابی خود اعتراف کرد.

سرهنگ سلیمانی افزود: متهم در اعترافات خود بیان داشت همیشه می‌دانستم که مبالغ زیادی پول در کارت بانکی پدرم موجود است و همچنین از رمز کارت وی نیز با خبر بودم و از طرفی دوستانم گوشی‌های هوشمند داشتند و من هم می‌خواستم مثل آنها گوشی موبایل جدید داشته باشم و این موضوعات باعث وسوسه من شد و بدون اینکه پدرم متوجه شود با کارت بانکی وی اقدام به خرید کردم.

این مقام سایبری به شهروندان توصیه کرد: کارت‌ها و اطلاعات بانکی خود را در محل‌های امن و دور از دسترس دیگران نگهداری کنید و هنگام انجام هرگونه تراکنش دقت کنید که اطلاعات در اختیار افراد دیگر قرار نگیرد.

وی از عموم مردم خواست هشدارهای پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مواجهه با موارد مشکوک موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir (بخش ارتباطات مردمی) یا به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار