چاپ کد خبر: 2825
26 آذر 1397

بهترین باشگاه های سوار کاری کشور در استان فارس راه اندازی می شود

 رئیس فدراسیون سوارکاری گفت: ۲۴ هزار اسب ورزشی دارای پاسپورت و هویت در کشور شناسایی که ۹هزار راس واردتی است .

n83137669 72723064

به گزارش اول فارس ، مسعود خلیلی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا در بوشهر افزود: هشت هزار سوار کار در ۴۴۰ باشگاه سواری کار مشغول به فعالیت هستند.
وی یادآورشد: بهمن ماه امسال یکی از بهترین باشگاه های سوار کاری کشور در استان فارس راه اندازی می شود.
رئیس فدراسیون سوارکاری گفت: ۹۵ درصد از سرمایه گذاری در حوزه فعالیت های سوار کاری توسط بخش خصوصی و مابقی از سوی دولت انجام شده است.
وی عنوان کرد: این پنج درصد شامل فعالیت های سوارکاری نهادها و ارگان های نظامی سطح کشور است.
رئیس فدارسیون سواری کاری اظهارداشت: عمده موفقیت های حوزه سوارکاری کشور به دلیل دخالت کم دولت در این حوزه است.
خلیلی ادامه داد: باوجود مشکلات اقتصادی باشگاه های سوارکاری نه تنها تعطیل نشده بلکه فعالیت آنها طی چند سال گذشته رو به گسترش است.
وی گفت: علاقه فطری مردم و اقتصاد محور بودن حرفه اسب داری باعث شده تا فعالیت سوارکاری در ایران روز به روز در حال گسترش باشد.
خلیلی اظهارداشت: برای نمونه اسبی که توسط اسب داران خریداری می شود در صورت نگهداری مناسب طی ۲ سال می تواند تا سقف هشت برابر ارزش افزوده ایجاد می کند.
وی گفت: در رشته های دامپروری مکانیزه شدن یک اصل است اما تنها رشته دامپروری که نیاز به انسان دارد رشته اسب سواری است که این به اشتغالزایی این حوزه کمک شایانی کرده است.
خلیلی اظهارداشت: در بازی های سوارکاری داخل سالن آسیا ایران با بهره گیری از اسب ۳۰ هزار دلار به رقابت به کشورهای دارنده اسب های چند میلیون دلاری رفت که این نشان از سختی رقابت برای کشور است.
وی گفت: با این وجود ایران در مسابقات به یک نشان ارزشمند برنز آسیایی دست پیدا کرد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار