چاپ کد خبر: 28777
7 خرداد 1399

بهترین رژیم غذایی ورزشی برای لاغری سریع

بهترین رژیم غذایی ورزشی برای لاغری سریع

پس بدن نیاز داره که جدولی از غذاهای با کیفیت و مفید براش تهیه کنیم تا کنار فعالیت یا ورزش، به هدفمون (کاهش وزن، افزایش حجم، تناسب اندام، عضله‌سازی) برسیم.

اگه شما هم می‌خواهین با بهترین رژیم غذایی ورزشی آشنا بشین و مواد غذایی باارزش رو برای عملکرد فوق‌العاده توی زندگی روزمره و ورزشتون شناسایی کنین، حتماً تا پایان این مطلب با فیتامین همراه باشین.

 چرا باید از رژیم غذایی استفاده کنم؟

recovery foods carousel

همه ورزشکاران به‌خصوص بدنسازان و ورزشکارانی که توی رشته‌های تناسب اندام تمرین می‌کنن، برای رسیدن به این اهداف به تغذیه ورزشی اصولی نیاز دارن:

  • افزایش انرژی
  • حفظ عملکرد ورزشی
  • افزایش حجم عضلانی
  • تسریع در بهبود آسیب
  • تثبیت و نگهداری عضلات
  • پیشگیری از آسیب و بیماری
  • کاهش چربی و تفکیک عضلانی
  • آمادگیِ لازم برای مسابقات ورزشی
  • فرم‌گرفتنِ بدن و رسیدن به وزن دلخواه
  • تجدید قوای ورزشکار در بین تمرینات یا مسابقات

همچنین کوچک‌ترین اشتباه به ظاهر ساده توی برنامه رژیم غذایی، می‌تونه علاوه‌بر چاقی،‌ باعث بی‌نتیجه‌بودنِ تمرینات بشه و باعث بیماری و آسیب بشه.

 

رژیم غذایی ورزشی بگیرم یا رژیم غذایی روزانه؟

yoga mat water bottle towel

ورزشکاران به‌خاطر فعالیت بیشتری که دارن، نیاز به انرژی و تأمین سوخت بیشتری هم دارن تا هم عملکردشون بهتر بشه، هم بدنشون فرم بگیره، و از آسیب‌دیدگی و عضله‌سوزی‌شون هم جلوگیری کنن.

همین موضوع باعث شده تا ورزشکاران به‌خصوص توی رشته بدنسازی نیاز به برنامه تغذیه ورزشی جدا از رژیم غذایی افراد عادی پیدا کنن. نیاز بدن ورزشکاران به مایعات و انرژی‌ای که از مواد غذایی می‌گیرن، براساس سن، وضعیت بدن و نوع ورزش انتخابی‌شون فرق داره.

شما به‌عنوان یه ورزشکار، باید انرژیِ مورد نیاز برای انجام تمریناتتون رو از کربوهیدرات (نان، غلات، برنج، میوه)، پروتئین (گوشت، ماهی، تخم‌مرغ، حبوبات، لبنیات) و چربی (گوشت، تخم‌مرغ، شیر، لبنیات) تأمین کنین.

اما تنظیم رژیم غذایی به این راحتی‌ها هم نیست، چون هرکدوم از مواد غذایی گفته‌شده باید به مقدار مشخص و باتوجه به نوع ورزش، اهداف ورزشی و مشخصات فرد، توی رژیم غذایی گذاشته بشه. این‌جا نیاز به داشتن برنامه رژیم غذایی ورزشی یا همون تغذیه ورزشی کاملاً احساس می‌شه.

کدوم رژیم غذایی رو انتخاب کنم؟

workouts

رعایت رژیم غذایی اصولی حتی بیشتر از تمرینات ورزشی اهمیت داره. به‌خاطر اهمیت بالای برنامه غذایی برای همه افراد به‌خصوص ورزشکاران، کارشناسان تغذیه و ورزش فیتامین در کنار برنامه بدنسازی پیشرفته فیتامین، اقدام به طراحی برنامه رژیم غذایی ورزشی کاملاً شخصی کردن تا همه به‌طور تضمینی و توی سریع‌ترین زمان ممکن به اهداف دلخواهشون برسن. اما چرا میگیم فیتامین رو انتخاب کنین؟

  • با انتخاب رژیم غذایی ورزشی فیتامین می‌تونین به هر هدفی که دارین (کاهش یا افزایش وزن، تناسب اندام، فرم‌دهی به بدن، عضله‌سازی، شرکت در مسابقات ورزشی) برسین.
  • این رژیم به‌طور تخصصی برای همه ورزشکاران با توجه به سن، جنسیت، هدف و شرایط آماده‌سازی توی مسابقات و جلسات تمرینی (۳ روز در هفته) می‌تونه نیاز ورزشکاران از مبتدی تا حرفه‌ای رو برطرف کنه.
  • رژیم غذایی ورزشی برای افراد غیرورزشکار هم می‌تونه طبق هدفی که دارن قابل استفاده باشه.
  • این رژیم بر پایهBMR و ضریب فعالیت کاری و ورزش فرد، و بعد با درنظر گرفتنِ مقدار درشت‌مغذی‌های مورد نیاز او براساس سه هدف کاهش چربی، تثبیت وزن، و افزایش حجم عضلانی طراحی می‌شه.

اگه دغدغه لاغرشدن یا چاق‌شدن رو دارین، یا ورزشکارین و می‌خواهین همیشه متناسب بمونین، فرقی نمی‌کنه، برای رسیدن به هدفتون به یه برنامه غذایی اصولی نیاز دارین.

اگه ورزشکار مبتدی یا حرفه‌ای هستین و هرطورکه شده می‌خواهین به‌طور اصولی به کاهش وزن، تناسب اندام، عضله‌سازی و همه اهداف ورزشی‌تون برسین، باید از یه برنامه ورزشی حرفه‌ای همراه با برنامه تغذیه ورزشی اصولی استفاده کنین.

یادتون باشه که شما تنها با رعایت تمرینات و تغذیه اصولی می‌تونین به بهترین نتیجه برسین.

به کانال تلگرام اول فارس بپیوندید

%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%84 %D8%AA%D9%84%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%85 %D8%A7%D9%88%D9%84 %D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار