چاپ کد خبر: 53993
25 اردیبهشت 1400

 بهترین زمان برای دوش گرفتن چه ساعتی است؟

 دوش گرفتن
ه گزارش اول فاس ب نقل ازmsn ، دوش گرفتن یکی از فعالیت های شخصی است که همه افراد آن را هر روز و یا حداقل چند روز یک بار انجام می دهند. اما بهترین زمان برای دوش گرفتن چه ساعتی از شبانه روز است؟

بعضی از افراد معتقدند صبح زود به حمام رفته و دوش بگیرند و برخی نیز دوش گرفتن در شب ها را ترجیح می دهند اما کدام برای شما مناسب تر است؟

در واقع متخصصان معتقدند هر زمانی که احساس نیاز به دوش گرفتن داشتید این کار را انجام دهید. هرچند استحمام در شب ها به نسبت صبح برای پوست بهتر می باشد.

متخصصان پوست معتقدند دوش گرفتن در شب باعث از بین آلودگی های سطح پوست مانند تعریق بدن شده و به پوستتان اجازه می دهد در شب خود را ترمیم کند.

حمام
با این وجود دوش گرفتن در صبح ها نیز مزایای زیادی دارد. حمام کردن در صبح باعث افزایش گردش خون شما شده، انرژشی شما را افزایش داده و کمک کند تا از نظر روانی صبح خود را به خوبی آغاز کنید.

متخصصان توصیه می کنند که صبح ها با آب سرد دوش بگیرد چرا که می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی شده، استرس را کاهش داده و درخشش پوست شما را چندین برابر کند.

از طرف دیگر دوش گرفتن در وسط روز و ظهر چندان مزیت زیادی برای سلامتی ندارد. به طور عمده مهم ترین دلیل برای استحام در میانه روز می تواند احساس نیاز شما به دلایل مختلف مانند ورزش کردن باشد.

دوش گرفتن
دوش گرفتن در ظهر ها علاوه بر این که شادابی صبح را به شما نمی دهد، پوست شما را تا قبل از خواب از آلودگی ها پاک نمی کند چرا که همچنان در معرض بسیاری از آلودگی های هوا و تعریق باقی خواهید ماند.

اما به هر حال باید توجه داشته باشید که سی تا چهل و پنج دقیقه بعد از خوردن غذا به حمام نروید چرا که می تواند مشکلات مختلفی را برای بدن شما ایجاد کند.

به طور عمده با دوش گرفتن دمای بدن شما تا دو درجه افزایش یافته که سیستم ایمنی شما را فعال کرده و به غدد عرق کمک می کند تا سموم را دفع کنند.

اما اگر یک وعده غذایی کامل در شکم خود وارد کرده اید بدن شما شروع به عمل هایفوتراپی می کند؛ متخصصان بهداشت می گویند که دوش گرفتن می تواند در هضم غذا اختلال ایجاد کند و منجر به گرفتگی عضلات، معده درد و سوختگی قلب شود.

شما هم نظرتان را برای ما ارسال کنید

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار