بهترین زمان و ساعت برای رابطه جنسی چه زمانی است؟

1 101

فواید رابطه جنسی

رابطه جنسی جزو ارکان اصلی زندگی مشترک به حساب می‌آید و ایجاد هر نوع اختلالی در آن می‌تواند در بقیه جنبه‌های زندگی نیز تاثیرگذار باشد.

اما تعدادی از زوج‌ها که کم هم نیستند، این موضوع را دست کم می‌گیرند و برقراری رابطه جنسی با همسر خود را در کم اولویت‌ترین مسائل زندگی قرار می‌دهند که این کار کاملا اشتباه است.

این افراد بهتر است بدانند برقراری رابطه جنسی درست مانند غذا خوردن هنگام گرسنگی و آب خوردن هنگام تشنگی از اعمال ضروری محسوب می‌شود و کم توجهی به آن می‌تواند عواقب زیانباری را به همراه داشته باشد.

یکی از مهم‌ترین فواید رابطه جنسی، تقویت سیستم ایمنی بدن است. محققان باور دارند افرادی که از نظر جنسی فعالیت زیادی دارند و به این موضوع اهمیت می‌دهند، کمتر دچار سرماخوردگی می‌شوند.

این موضوع به این دلیل است که افرادی که دائما رابطه جنسی دارند، سطوح بالاتری از ماده‌ای که از بدن ما در مقابل ویروس‌ها و میکروب‌ها محافظت می‌کند، ترشح می‌کنند.

یکی دیگر از فواید شگفت‌انگیزی که رابطه جنسی به همراه دارد، کاهش فشار خون است. به گفته محققان رابطه مستقیمی میان برقراری منظم رابطه جنسی و کاهش فشار خون وجود دارد و این نکته حائز اهمیت است که خودارضایی چنین مزیتی ندارد.

کاهش خطر حمله قلبی یکی دیگر از ده‌ها مزیت رابطه جنسی است. یک رابطه جنسی منظم و با کیفیت صرف نظر از مفید بودن برای افزایش ضربان قلب، به افزایش استروژن و تستوسترون بدن کمک شایانی می‌کند.

از فواید دیگری که رابطه جنسی برای بدن به ارمغان می‌آورد می‌توان به کاهش درد، کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات در آقایان، بهبود بخشیدن به کیفیت و میزان خواب و کاهش استرس اشاره کرد.

همان‌طور که مشاهده کردید جدی گرفتن رابطه جنسی مزایای بی شماری را برای افراد به ارمغان می‌آورد که مهم‌ترین آن‌ها را ذکر کردیم. حال سوال مهمی که در این زمینه برای زوج‌ها پیش می‌آید این است که بهترین زمان برای رابطه جنسی چه موقع است؟

بسیاری از زوج‌ها نمی‌دانند چه موقع بهترین زمان برای رابطه جنسی است و گاهی برای انتخاب یک زمان مشخص به توافق نمی‌رسند.

به همین منظور قصد داریم در این مطلب به بهترین زمان برای رابطه جنسی بپردازیم و بررسی کنیم برقراری رابطه جنسی در زمان‌های مختلف چه مزایا و معایبی دارد، پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

بهترین زمان برای رابطه زناشویی

بسته به این که شما و همسرتان فرد سحرخیزی باشید یا خیر، معمولا بهترین زمان برای رابطه جنسی متفاوت است. همچنین مولفه‌های دیگری مانند زمان شغل افراد نیز در تعیین بهترین زمان عشق بازی موثر است.

بنابراین مشاهده کردید که نمی‌توان برای تمام افراد یک نسخه مشابه پیچید و گفت بهترین زمان برای اولین رابطه زناشویی و معاشقه مثلا قبل از خواب است.

به همین منظور در ادامه نکات مهم مربوط به برقراری رابطه جنسی در زمان‌های مختلف روز را بررسی می‌کنیم و شما می‌توانید با مطالعه آن‌ها، بهترین زمان برای دخول مختص به خود را تعیین کنید.

شب به عنوان پر طرفدارترین زمان برای رابطه جنسی

حتما می‌دانید که بهترین زمان برای رابطه جنسی از نظر بسیاری از افراد، شب است. تعداد زیادی از زوج‌ها، به‌ویژه زوج‌هایی که یک یا چند فرزند دارند، ترجیح می‌دهند پس از به پایان رسیدن کارهای روزانه و خوابیدن فرزندان رابطه جنسی برقرار کنند.

در ادامه ابتدا به دلایل احتمالی این امر می‌پردازیم و سپس تعدادی از مهم‌ترین مزایا و معایب آن را ذکر می‌کنیم.

دلایل محبوب بودن رابطه جنسی در شب

  • تحقیقات انجام شده نشان می‌دهند که بیش از نیمی از روابط جنسی قبل از خواب انجام می‌شوند؛ عموما بین ساعت‌های ۱۰ شب تا ۲ بامداد.
  • همچنین محققان پی برده‌اند که زوج‌ها معمولا در شب‌های آخر هفته که فردای آن سر کار نمی‌روند رابطه جنسی برقرار می‌کنند و همین موضوع نشان دهنده نقش پررنگ برنامه کاری افراد در زمان بندی رابطه جنسی است.
  • همچنین یکی دیگر از دلایلی که شب را به بهترین زمان برای رابطه جنسی از نظر بسیاری از افراد تبدیل کرده است، این است که افراد قبل از خواب به اصطلاح «در دسترس یکدیگر قرار دارند». ممکن است بپرسید یعنی چه؟
  • می‌دانید تقریبا تمام آقایان و تعدادی از خانم‌ها در طول روز سر کار بوده یا به کارهای روزانه و رسیدگی به فرزندان مشغول هستند که تمام این امور باعث می‌شوند زوج در طول روز حتی یکدیگر را نبینند و اگر هم ببینند، موقعیت مناسب برای برقراری رابطه جنسی به وجود نیاید.
  • علاوه بر این، شب‌ها قبل از خواب زوج‌ها از نظر فیزیکی فاصله زیادی ندارند و همین موضوع باعث ترشح هورمون اکسی‌توسین و تحریک افراد برای برقراری رابطه جنسی خواهد شد.
به همین دلیل بسیاری از زوج‌ها ترجیح می‌دهند در پایان روز و پس تکمیل تمام کارها و خوابیدن فرزندان، رابطه جنسی خود را با خیال راحت شروع کنند.

مزیت‌های رابطه جنسی قبل از خواب

بهتر است این رسم قدیمی را که در سراسر دنیا برقرار است، از نظر علمی بررسی کنیم. جالب است بدانید عادت برقراری رابطه جنسی در شب آن‌چنان بی پایه و اساس نیست و تعدادی دلیل علمی از آن پشتیبانی می‌کند.

اولین دلیل علمی که شب را به عنوان بهترین زمان برای رابطه جنسی حمایت می‌کند، ترشح هورمون‌های سروتنین و اکسی‌توسین پس از رسیدن به ارگاسم است.

زمانی که شما شب قبل از خواب رابطه جنسی برقرار می‌کنید، هورمون‌های نام برده شده که در اثر ارگاسم ترشح می‌شوند، می‌توانند تاثیر شگفت‌انگیزی روی داشتن یک خواب راحت و آرام پس از رابطه جنسی داشته باشند.

علاوه بر این، هورمون اکسی‌توسین معاشقه و عشق ورزیدن به همسر را در طول رابطه جنسی آسان‌تر می‌کند و باعث می‌شود قبل از خواب نوعی احساس مثبت نسبت به همسر خود دریافت کنید.

یکی دیگر از دلایلی که مهر بهترین زمان برای رابطه جنسی را به روابط شبانه می‌زند، این است که شما می‌توانید به کمک روابط شبانه، روز خود را با انگیزه بیشتری به پایان برسانید و چیزی را داشته باشد که در طول روز چشم انتظار آن باشید.

همین موضوع ملاقات با همسرتان را در انتهای روز هیجان‌انگیزتر می‌کند و هر دوی شما را از حالت خستگی و بی حوصلگی انتهای روز در می‌آورد.

معایب رابطه جنسی قبل از خواب

همان‌طور که تعدادی دلیل علمی مبنی بر مفید بودن برقراری رابطه جنسی وجود دارد و حتی شب را به عنوان بهترین زمان برای رابطه جنسی در نظر می‌گیرند، تعدادی نظریه دیگر وجود دارد که شب را زمان مناسبی برای برقراری رابطه جنسی نمی‌دانند.

اولین دلیل مبنی بر این باور، این است که قبل از خواب سطح ترشح هورمون ملاتونین که باعث می‌شود فرد به خواب برود افزایش پیدا می‌کند و هورمون جنسی تستوسترون در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد.

بنابراین زمانی که شما قبل از خواب به رابطه جنسی می‌پردازید، بدن شما آمادگی لازم را ندارد و مدت زمان زیادی لازم است تا سطح ملاتونین بدن کاهش یافته و میزان هورمون تستوسترون برای آماده شدن برای برقراری رابطه جنسی افزایش یابد.

دومین دلیلی که باعث می‌شود شب را به عنوان بهترین زمان برقراری رابطه زناشویی در نظر نگیرند، کم خوابی‌های بعد از آن است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا بر این باور است که افراد بزرگسال ۱۸ تا ۶۰ ساله باید روزانه حداقل ۷ ساعت خواب دریافت کنند و این موضوع با روابط جنسی شبانه در تضاد است.

خواب کم و رابطه جنسی شبانه نه تنها میزان انرژی شما را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود صبح روز بعد نتوانید بهترین عملکرد خود را نشان دهید، بلکه میزان هورمون‌های استروژن و تستوسترون را کاهش می‌دهد که نقش اصلی را در تحریک جنسی ایفا می‌کنند.

مشاهده کردید که شب را نمی‌توان به عنوان بهترین زمان برای داشتن رابطه زناشویی در نظر گرفت و دلایل منفی نیز در رابطه به این امر وجود دارد.

رابطه جنسی تند

رابطه جنسی هنگام صبح

یکی دیگر از پر طرفدارترین زمان‌های روز برای برقراری جنسی، صبح پس از بیدار شدن است که در ادامه بررسی می‌کنیم آیا می‌توان صبح را به عنوان بهترین زمان برای رابطه جنسی دانست یا خیر.

دلایل برقراری رابطه جنسی پس از بیدار شدن

دلایل زیادی وجود دارد که افراد را به برقراری رابطه جنسی هنگام صبح ترغیب می‌کند.

  1. مهم‌ترین و اصلی‌ترین این دلیل‌ها، بالا بودن هورمون تستوسترون بعد از بیدار شدن است.
  2. زمانی که شما صبح از خواب بیدار می‌شوید، هورمون تستوسترون که نقش اصلی را در تحریک جنسی دارد، در بیشترین میزان خود قرار دارد و افراد را تحریک به برقراری رابطه جنسی می‌کند.
  3. دلیل دومی که محققان را وادار به تشویق افراد برای برقراری رابطه جنسی هنگام صبح می‌کند این است که بدن پس از بیدار شدن در صبح در بیشترین حالت آرامش قرار دارد.
  4. در واقع در ساعات اولیه صبح میزان استرس بدن در کمترین حد ممکن قرار دارد و تعداد پایین ضربان قلب می‌تواند رابطه جنسی را برای فرد بسیار آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر کند.
  5. همین موضوع باعث می‌شود بسیاری از زوج‌ها، صبح را به عنوان بهترین زمان برای برقراری رابطه زناشویی در نظر بگیرند.

فواید رابطه زناشویی هنگام صبح

در کنار دلایل مثبتی که برقراری رابطه جنسی را هنگام صبح تشویق می‌کنند، تعدادی مزیت دیگر نیز وجود دارد که افراد را بیشتر به روابط جنسی پس از بیدار شدن از خواب ترغیب می‌کند.

  • از جمله مهم‌ترین این فواید باید بگوییم افراد با داشتن رابطه جنسی پس از بیدار شدن علاوه بر ارضای میل جنسی خود، یک فعالیت فیزیکی خواهند داشت که به سر حال شدن آن‌ها برای انجام کارهای روزانه و رفتن به سر کار کمک شایانی می‌کند.
  • علاوه بر فعالیت فیزیکی، داشتن رابطه جنسی و ارضای میل جنسی در صبح قبل از شروع کارهای روزانه، نوعی احساس رهایی و نشاط برای افراد به ارمغان می‌آوردن و باعث می‌شود عملکرد بسیار بهتری را در شغل و کارهای روزمره خود ارائه دهند.
  • یکی دیگر از فوایدی که رابطه جنسی را در صبح به تجربه‌ای لذت‌بخش تبدیل می‌کند، احساسی است که پس از آن به همسر خود پیدا می‌کنید.
  • زمانی که در نقطه آغازین روز با همسر خود رابطه جنسی داشته باشید، این امر باعث می‌شود در ادامه روز آن احساس مثبت باقی بماند و تاثیر پررنگی در بهبود رابطه‌تان خواهد گذاشت. اگر سوال دیگری در مورد این موضوع دارید می‌توانید با متخصصان مشاوره سلامت جنسی پذیرش ۲۴ به‌صورت آنلاین مطرح کنید.

معایب رابطه جنسی در صبح

علی رغم این موضوع که بسیاری از افراد رابطه جنسی هنگام صبح را به عنوان بهترین زمان برای رابطه جنسی در نظر می‌گیرند، این زمان از روز نیز معایب خودش را دارد.

  1. اولین نکته‌ای که بسیاری از افراد را از رابطه جنسی در صبح منصرف می‌کند، ژولیدگی پس از بیدار شدن و بوی بد دهان است.
  2. به دلیل فاصله فیزیکی بسیار کمی که زوج‌ها هنگام برقراری رابطه جنسی دارند، ممکن است بوی بد دهان یکی از زوجین یا هر دو موجب آزردگی شود و رابطه جنسی را به کام آن‌ها تلخ کند.
  3. مولفه دومی که باعث می‌شود افراد، به‌ویژه خانم‌ها از رابطه جنسی در صبح صرف نظر کنند، زیبایی ظاهری و بهداشت فردی است. بسیاری از بانوان یا حتی آقایان به دلیل داشتن ترشحات ناحیه تناسلی باید لباس زیر خود را دائما و به‌ویژه بعد از بیدار شدن تعویض کنند و نمی‌توانند بلافاصله بعد از بیدار شدن به رابطه جنسی بپردازند.
  4. علاوه بر این، بسیاری از بانوان دوست دارند هنگام شروع رابطه جنسی ظاهر آراسته داشته باشند که این موضوع با رابطه جنسی پس از بیدار شدن از خواب تناقض دارد.
  5. چون بسیاری از افراد در این زمان از روز در ژولیده‌ترین حالت ممکن قرار دارند و باعث می‌شود اعتماد به نفس آن‌ها تا حد زیادی کاهش پیدا کند.

همان‌طور که مشاهده کردید، هر کدام از زمان‌های روز می‌توانند معایب و مزایای خود را برای برقراری جنسی داشته باشند و نمی‌توان به‌طور صد در صد تعیین کرد که کدام یک بهترین زمان برای رابطه جنسی است.

به این منظور زوج‌ها باید با توجه به شرایط زندگی و شغلی خود با یکدیگر روی یک زمان خاص به تفاهم برسند که برای هر دو طرف امکان پذیر باشد.

مولفه‌های تاثیرگذار در تعیین بهترین زمان برای رابطه جنسی

مولفه‌های زیادی وجود دارند که باعث می‌شوند زن و مرد در تعیین یک زمان مشخص برای رابطه جنسی به توافق نرسند و در نتیجه با مشکلاتی در ارضای نیاز جنسی خود مواجه شوند.

اگر شما هم از این دسته از افراد هستید، می‌توانید با شناخت بهتر این عوامل تاثیرگذار دید بازتری نسبت به شرایط به دست آورید و این مشکل را راحت‌تر حل کنید. در ادامه به تعدادی از عوامل تاثیرگذار در تعیین زمان رابطه جنسی می‌پردازیم.

تفاوت در میزان ترشح تستوسترون

به‌طور کلی خانم‌ها و آقایان در میزان و زمان ترشح هورمون تستوسترون که مهم‌ترین هورمون جنسی است، تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند.

این تفاوت به این شکل است که آقایان بیشترین میزان ترشح هورمون تستوسترون را بین ساعت‌های ۶ تا ۹ صبح دارند و به همین دلیل است که بیشتر آقایان هنگام بیدار شدن از خواب با نعوظ مواجه می‌شوند.

از طرف دیگر، خانم‌ها کمترین میزان ترشح تستوسترون را هنگام صبح دارند و بعد از ظهرها با بیشترین ترشح تستوسترون مواجه می‌شوند. بنابراین این ناهماهنگی می‌تواند منجر به ایجاد مشکلات یا بی میلی‌هایی از طرف زوجین در خصوص بهترین زمان برای رابطه جنسی شود.

تفاوت در چرخه هورمونی

جالب است بدانید آقایان می‌توانند روزانه ۲۵ تا ۵۰ درصد تغییر را در میزان ترشح هورمون تستوسترون تجربه کنند که بیشترین مقدار آن صبح‌ها بعد از بیدار شدن است.

در حالی که این میزان تغییر در خانم‌ها نه به‌طور روزانه، بلکه ماهانه (اواسط هر ماه) هنگام تخمک گذاری اتفاق می‌افتد که باز هم به اندازه میزان تغییر در ترشح هورمون‌های آقایان نیست.

 بهداشت فردی

بسیاری از افراد که بخش عمده‌ای از آن‌ها را بانوان تشکیل می‌دهند، به بهداشت فردی خود هنگام برقراری رابطه جنسی بسیار حساس هستند و در صورتی که کاملا تمیز نباشند با برقراری رابطه جنسی مخالفت می‌کنند.

این موضوع به‌ویژه در بانوان رایج است. اکثر خانم‌ها با مسائلی مانند بوی بد واژن و رشد موهای زائد روبه‌رو هستند که باعث می‌شود در صورت برخوردار نبودن از شرایط لازم در خصوص پاکیزگی، با درخواست برقراری رابطه جنسی مخالف کنند تا با بی میلی بپذیرند.

بهترین زمان رابطه جنسی

بهترین زمان نزدیکی از نظر اسلام

یکی دیگر از مواردی که برای مسلمانان جهان در این مقوله اهمیت دارد، بهترین زمان نزدیکی از نظر اسلام است. بهتر است بدانید در اسلام زمان‌های خاصی از روز یا ماه برای برقراری رابطه جنسی مستحب و زمان‌های خاصی مکروه هستند.

به نکات زیر در رابطه با زمان‌های مکروه برقراری رابطه زناشویی در اسلام دقت کنید:
  • آمیزش در ساعات اولیه شب
  • آمیزش در زمان‌های کسوف و خسوف
  • آمیزش در آغاز، وسط و پایان هر ماه قمری به جز ماه رمضان
  • آمیزش در شب نیمه شعبان، شب عید فطر، شب عید قربان و شب اول صفر
  • آمیزش بین اذان صبح تا زمانی که خورشید طول می‌کند.
  • آمیزش بین غروب آفتاب تا اذان مغرب
  • برقراری رابطه جنسی در شب قبل از سفر

در زمان‌های اشاره شده در پایین، آمیزش مستحب است:

  • آمیزش در شب اول ماه رمضان در شب‌های دوشنبه، سه شنبه، پنجشنبه، جمعه و ظهر روز پنجشنبه و عصر روز جمعه

تعداد دفعات مناسب رابطه جنسی

بسیاری از افراد متاهل، این پرسش در ذهنشان پیش می‌آید که چند بار در هفته باید کرد. طبق گفته محققان، عموما نمی‌توان برای تمام زوج‌ها یک نسخه پیچید.

چراکه نیازها و شرایط افراد مختلف کاملا متفاوت است و زوجین باید طبق برنامه روزانه و نیازهای جنسی خود، به یک برنامه ریزی برای تعداد دفعات مناسب رابطه زناشویی دست پیدا کنند.

اما به‌طور کلی برای مشخص کردن یک معیار پایه، گفته می‌شود داشتن ۲ تا ۳ بار رابطه جنسی در هفته بهترین تعداد آمیزش برای افراد است. متخصصان مشاوره سلامت جنسی پذیرش ۲۴ می‌توانند به‌صورت آنلاین در این زمینه اطلاعات بیشتری در اختیارتان قرار دهند.

احتمالا می‌دانید که زن در رابطه جنسی دیرتر از مرد تحریک می‌شود و به‌طور کلی تحریک شدن زن از نظر جنسی بسیار پیچیده‌تر از مرد است. بنابراین برای داشتن یک رابطه جنسی دو نفره که برای طرفین لذت‌بخش باشد و حالت تحمیلی به خود نگیرد، باید نقاط حساس بدن زن را بشناسید.

به همین منظور در ادامه به حساس‌ترین نقاط بدن بانوان که با استفاده از آن‌ها می‌توانید همسرتان را به بالاترین حد تحریک جنسی برسانید، اشاره کرده‌ایم.

کلیتوریس حساس‌ترین قسمت بدن بانوان

کلیتوریس دستگاه تناسلی بدن بانوان، به عنوان حساس‌ترین نقاط بدن بانوان در رابطه جنسی به حساب می‌آید که بیشترین میزان اعصاب حسی بدن زن در همین قسمت قرار گرفته‌ است.

بانوان با ایجاد فشار و لرزش در این نقطه از بدن، به بالاترین میزان تحریک پذیری جنسی و سپس به ارگاسم می‌رسند.

نقطه جی

نقطه جی با اسم انگلیسی G spot یکی از تحریک پذیرترین نقاط دستگاه تناسلی بانوان است که آقایان می‌توانند با استفاده آن لذت زیادی را برای همسر خود به ارمغان آورند.

البته پیدا کردن این نقطه چندان کار آسانی نیست و حتی تعدادی از تحقیقات نشان داده‌اند که بسیاری از خانم‌ها نقطه جی ندارند و اگر هم داشته باشند به سختی پیدا می‌شود.

به طور کلی محل نقطه جی در دستگاه تناسلی، در قسمت پایین استخوان شرمگاهی قرار داشته و از دهانه واژن حدودا دو بند انگشت به سمت داخل قرار دارد. این نقطه بافت تقریبا سفتی دارد که زمان تحریک شدن خانم‌ها به اندازه یک چهارم اندازه خود متورم می‌شود.

گردن

سومین نقطه حساس بدن بانوان، گردن آن‌ها است. به طور کلی خانم‌ها نسبت به نوازش‌های قسمت گردن و زیر گوش بسیار حساس هستند و در صورتی که این قسمت‌ها نوازش شوند، به میزان بالایی از تحریک جنسی می‌رسند.

سینه‌ها

سینه‌ها یکی دیگر از نقاط بسیار حساس بدن بانوان هستند که تحریک این قسمت و به‌ویژه بخش نوک سینه، همان قسمتی از مغز را فعال می‌کند که هنگام تحریک شدن واژن و کلیتوریس فعال می‌شود.

بنابراین شما می‌توانید با تحریک این قسمت از بدن همسر خود، او را به تحریک جنسی بالایی برسانید.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

رابطه جنسی یکی از نکاتی است که افراد باید توجه زیادی به میزان و زمان برقراری آن داشته باشند و با در نظر گرفتن شرایط زندگی، بهترین زمان برقراری رابطه جنسی را مشخص کنند.

اما مشکلی که زوج‌های زیادی در این خصوص با آن مواجه هستند، سازگاری نداشتن برنامه شغلی و روزانه و مشغله‌های بسیار زیادی است که اجازه نمی‌دهند زوجین به بهترین زمان برای رابطه جنسی به توافق برسند.

همچنین بسیاری از افراد درباره چنین موضوعاتی مانند بهترین زمان برای رابطه جنسی از مراجعه به پزشک خجالت می‌کشند و نمی‌توانند مشکل خود را به شکل حضوری با پزشک در میان بگذارند.”منبع:پذیرش ۲۴ “

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار