چاپ کد خبر: 80620
21 فروردین 1401

بهترین مدل‌ لباس عروس برای درخشش در جشن عروسی

با وجود انواع مدل‌های لباس عروسی، انواع سبک‌ها، پارچه‌های متفاوت و موارد دیگر، یافتن مورد دلخواه دشوار است اما با در نظر گرفتن سبک مورد علاقه خود می‌توانید به راحتی از بین انواع لباس عروس انتخاب کنید.

انواع مدل لباس عروس 1

فهرست موضوعات
  • شناخت فرم بدن
  • انواع لباس عروس
    • لباس عروس مدل ماهی
    • لباس عروس دامن پف‌دار
    • لباس عروس مدل راسته
    • لباس عروس کوتاه
  • چگونه لباس عروس انتخاب کنیم؟
    • لباس عروس دنباله ‌دار یا بدون دنباله
    • لوازمی متناسب با لباس خود انتخاب کنید
    • با بودجه واقع بینانه روبرو شوید
    • به یاد داشته باشید که خودتان را بهتر می‌شناسید
    • زمان صرف کنید
    • مدل‌های عجیب و غریب نخرید

روز عروسی یکی از بهترین و در عین حال پر استرس‌ ترین روزهای زندگی هر زوجی به شمار می‌رود. لباس عروس نقش مهمی در درخشش شما برای این روز دارد. انتخاب و خرید از بین انواع مدل‌های لباس عروسی در ابتدا بسیار طاقت فرسا به نظر می‌رسد و معیارهای زیادی وجود دارند که باید در هنگام خرید این لباس خاص در نظر بگیرید.

با وجود انواع مدل‌های لباس عروسی، انواع سبک‌ها، پارچه‌های متفاوت و موارد دیگر، یافتن مورد دلخواه دشوار است اما با در نظر گرفتن سبک مورد علاقه خود می‌توانید به راحتی از بین انواع لباس عروس انتخاب کنید.

لباس‌های زرق و برق‌دار و لباس عروس ساده در بازار وجود دارد، شما باید  با در نظر گرفتن اکسسوری‌های دیگر و حتی مکان عروسی لباستان را خریداری کنید.
شناخت فرم بدن
تناسب اندام یکی از مهم‌ترین جنبه‌های انتخاب لباس است و قبل از در نظر گرفتن انواع مدل‌های لباس عروسی، ابتدا شکل بدن خود را مشخص کنید:

فرم گلابی: شانه‌های شما باریک‌تر از لگن بوده، بیشتر وزن شما در اطراف ران و لگن است.

فرم مستطیل: شانه‌ها و باسن شما تقریبا به یک اندازه هستند و کمر مشخصی ندارید.

فرم ساعت شنی: اندازه مفصل ران و شانه‌ها تقریباً یکسان است، اما ناحیه کمر شما کاملا مشخص هستید.

فرم سیب: شما وزن خود را در قسمت میانی بدن حمل می‌کنید.

فرم مثلث وارونه: شانه‌های شما از لگن پهن‌تر است، دارای یک بالاتنه بزرگ و پایین‌تنه کوچک هستید.

شما برای خرید یک پیراهن زنانه ارزان هم باید فرم بدن خود را بشناسید، هنگامی که فرم بدن خود را شناختید، به دنبال لباسی باشید که بتواند ویژگی‌های مثبت شما را برجسته کند، همچنین حتما به سایز آن دقت کنید تا متناسب با فرم شما باشد.

انواع لباس عروس

لباس عروس منعکس‌ کننده شخصیت عروس است و بسیاری از خانم‌ها می‌خواهند لباس عروسی خود را به عنوان یادبودی برای روز خاص خود حفظ کنند. مدل‌ها و انواع لباس عروس در بازار هستند که می‌توانید بهترین آن‌ها را تهیه کنید.

مدل لباس عروس ایرانی و یا لباس عروس ساده یا حتی اگر مدل خاصی را در نظر دارید، می‌توانید به سراغ خیاط سفارشی بروید، در هر صورت این لباس باید به درستی انتخاب شود تا زیبایی شما را حفظ کند.

علاوه بر این، در زمان انتخاب از بین انواع لباس عروس، حتما با آن راه بروید تا مطمئن شوید در طول جشن با لباستان راحت هستید.

لباس عروس 1

لباس عروس مدل ماهی

این مدل از بالاتنه تا قسمت ران‌ها یا زانوها کاملا فرم بدنتان است و در قسمت پایین، دارای کمی چین و پف است و تاکید آن بر بالاتنه شماست اگر فرم بدن شما به شکل باشد، مدل ماهی مناسبتان است. متناسب بودن لباس یعنی شما به راحتی با آن برقصید و بنشینید همچنین این لباس برای اندام‌های ساعت شنی هم گزینه‌ی خوبی است.

لباس عروس دامن پف‌دار

اگر می خواهید مثل یک پرنسس به نظر برسید، این مدل بهترین انتخاب است که در بین مدل لباس عروس ایرانی طرفداران زیادی دارد. اگر نیم‌تنه‌ی لاغری دارید این مدل تناسب اندامتان را حفظ می‌کند همچنین برای بهتر دیده شدن می‌توانید پف دامن لباس را کم و زیاد کنید. بخاطر داشته باشید اگر پایین‌تنه شما چاق است، دامن این لباس شما را بزرگتر نشان می‌دهد، پس از انتخاب آن خودداری کنید.

لباس عروس مدل راسته

این مدل چین و پف کمتری دارد و اگر به دنبال لباس عروس ساده هستید، این سبک را انتخاب کنید که مناسب افراد کمر باریک و لاغر است. لباس عروس راسته از بالا تا پایین تنگ بوده و دامن آن حالت راسته دارد پس اگر قد متوسط یا بلند دارید، از این مدل غافل نشوید.

شاید تصور کنید مدل لباس عروس ایرانی یعنی حجاب کامل، اما اینطور نیست، طرح و مدل پیراهن عروس ایرانی هم مطابق با هر سلیقه‌ای است. پس سعی کنید در انتخاب این لباس دقت کنید تا در جشن عروسی خود بسیار جذاب به نظر برسید.

لباس عروس کوتاه

انتخاب لباس عروس کوتاه ریسک بالایی دارد و ممکن است هر کسی از این مدل استقبال نکند، اما اگر جش عروسی شما خانوادگی است و تعداد مهمانان کم باشد و همچنین مکان جشن سالن کوچکی باشد، این مدل بهترین انتخاب است و علاوه بر این، برای فصل‌های بهار و تابستان می‌توانید از لباس عروس استفاده کنید.

چگونه لباس عروس انتخاب کنیم؟
عروسی شما روزی است که باید در کانون توجهات قرار بگیرید و همه‌ی نگاه‌ها به شما خواهد بود، بنابراین باید لباسی را انتخاب کنید که شایسته‌ی این مناسبت باشد.

لباس عروس دنباله ‌دار یا بدون دنباله
برای انتخاب لباس دنباله‌دار باید به قد خود توجه کنید زیرا برای خانم‌های قد کوتاه توصیه نمی‌شود. البته این مدل لباس‌ها در فیلمبرداری و عکاسی بسیار با شکوه به نظر می‌رسد اما پوشیدن این لباس‌ها اجازه نمی‌دهد در شب رویایی خود احساس راحتی داشته باشید.

اگر علاقه انواع لباس عروس‌مند به لباس دنباله‌دار هستید، می‌توانید لباسی را انتخاب کنید که پارچه‌ی دنباله‌ی آن جدا می‌شود و فقط در زمان عکاسی و فیلمبرداری از دنباله آن استفاده کنید.

لوازمی متناسب با لباس خود انتخاب کنید
بخشی از درخشش لباس شما یافتن لوازمی است که متناسب با لباس شما باشد. اگر لباس سفید پوشیده‌اید، سعی کنید کفش و لوازمی را پیدا کنید که رنگ آن روشن باشد. پوشیدن کفش یا جواهرات تیره می‌تواند با لباس سفید مطابقت نداشته باشد.

با بودجه واقع بینانه روبرو شوید
یکی از فاکتورهای مهم برای خرید لباس عروس، قیمت آن است و حتما باید محدوده بودجه‌ی خود را از قبل مشخص کنید.

البته لباس عروس فارغ از برچسب قیمت، باید مناسب شما باشد و باید آن را دوست داشته باشید. همچنین می‌توانید برای خرید لباس عروس مقدار هزینه‌ی خود را با فروشنده در میان بگذارید، تا شما را راهنمایی کند.

سعی کنید کل بودجه‌ی خود را خرج نکنید، زیرا ممکن است لباستان به تغییراتی نیاز داشته باشد، که نیاز به هزینه دارد.

در بعضی مواقع مراکز فروش لباس عروس تخفیف‌های خوبی را ارائه می‌دهند، بهتر است از زمان این حراج اطلاع پیدا کنید، گاهی می‌توانید در این موقعیت‌ها لباس زیبا با قیمت مناسب خریداری کنید.

به یاد داشته باشید که خودتان را بهتر می‌شناسید
در مورد این‌ که کدام نوع لباس عروس مناسبتان است، می‌توانید به سراغ لباس‌های دیگر خود بروید، اگرچه رسمیت آن‌ها بسیار کمتر از لباس عروس است، اما بفهمید که به طور کلی از چه لباسی استفاده می‌کنید و در چه سبکی احساس راحتی می‌کنید.

همچنین قبل از رفتن برای خرید لباس عروس‌، بهتر است مدل مورد علاقه خود را در نظر داشته باشید.

 

زمان صرف کنید
سعی کنید زمان زیادی برای انتخاب و خرید لباس عروس در نظر بگیرید، شا باید بین ۶ تا ۸ ماه وقت بگذارید تا لباس متناسب خود را پیدا کنید. در طول این مدت مدل‌های مختلف را بپوشید و فقط به دیدن عکس یا مدل اکتفا نکنید، در صورت نداشتن زمان کافی دچار استرس شده و نمی‌توانید همه‌ی موارد را بررسی کنید و در نهایت انتخاب خوبی نخواهید داشت.

اگر تمایل دارید لباستان را بدوزید حتما باید به زمان توجه داشته باشید تا خیاط بتواند لباستان را با بهترین کیفیت ارائه دهد.

مدل‌های عجیب و غریب نخرید
البته که سلیقه‌ی شما مهم است اما در انتخاب مدل لباس دقت کنید، زیرا بعضی مدل‌ها تا سالیان سال کهنه نخواهند شد و همیشه زیبا به نظر می‌رسند، برای این‌ کار بهتر است از انتخاب لباس‌هایی که فقط در زمان کوتاهی مد هستند، اجتناب کنید تا بعدها با دیدن عکس عروسی خود خجالت نکشید.

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار