چاپ کد خبر: 1480
8 آبان 1397

بهترین ها گوشی های هوشمند ارائه شده با جدیدترین فناوری ها

در فصل عرضه ی گوشی های هوشمند،برندها و کمپانی ها سعی دارند تا گوشی های خودرا با بهترین و بروزترین امکانات بیرونی مانند دوربین و صفحه ی لمسی و داخلی مانند پردازنده ها به بازار عرضه نمایند.

به گزارش اول فارس به نقل از خبرگزاری علم و فناوری استان سمنان؛گوشی های هوشمند در سال ۲۰۱۸ دست‌خوش تحولات متعددی شد.استفاده از دوربین چندگانه یکی از این تحولات عمده به حساب می‌آید. دیگر تحول مهم را می‌توان تکیه و تأکید شرکت‌ها بر استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی دانست. همچنین، تلاش بی‌وقفه تولیدکنندگان در حذف هرچه بیشتر حاشیه‌های دور نمایشگر و انتقال حسگر اثر انگشت به زیر نمایشگر نیز از ترندهای سال جاری به حساب می‌آیند.

شیائومی می میکس۳ |هوش مصنوعی

شرکت شیائومی به تازگی از موبایل «شیائومی می میکس ۳» (Xiaomi Mi Mix۳)رونمایی کرده که آخرین پرچمدار این شرکت با نمایشگر تمام صفحه است.

1328bcad 5612 4d47 b03c 3e1be10aac84(1)

دستگاه مذکور مجهز به تراشه کوالکام اسنپ دراگون ۸۴۵ و یک نمایشگر ۶.۳۹ اینچی است. وضوح این موبایل ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است. این بدان معناست که نمایشگر ۹۳.۴ درصد بدنه دستگاه را تشکیل می دهد. همچنین احتمالا این موبایل با استاندارد ۵G همخوان می شود.

در کنار این موارد موبایل مذکور دارای ۴ دوربین ( ۲ واحد در پشت و ۲ واحد درجلوی دستگاه) خواهد بود.  این در حالی است که با توجه به مشخصات گفته شده، باتری ۳۲۰۰ میلی آمپری دستگاه چندان جالب توجه نیست.

یکی از نکات جالب این موبایل، یک صفحه مغناطیسی کشویی است که دوربین های سلفی روی آن قرار دارد. کاربر با لغزندان نمایشگر به سمت پایین می تواند به تماس پاسخ دهد. مشابه این ویژگی  در موبایل های Oppo Find X و Honor Magic۲ نیز وجود دارد.

پشت دستگاه دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی واید انگل و تله فتو قرار دارند. دوربین های سلفی دستگاه نیز به ترتیب ۲۴ و ۲ مگاپیکسل هستند.

همچنین دوربین های پشت و جلو  دستگاه مجهز به سیستم های هوش مصنوعی مختلف برای ادیت عکس، حالت پرتره و نورپردازی خواهند بود.

سه نسخه از این موبایل با RAM  شش یا هشت گیگابایتی و حافظه ۱۲۸ گیگابایتی یا RAM هشت گیگابایتی و حافظه ۲۵۶ مگابایتی عرضه می شود. همچنین یک نسخه با RAM ۱۰ گیگابایتی و حافظه ۲۵۶ گیگابایتی نیز در این مراسم رونمایی شد.

————————————————————————————————–

وان پلاس ۶T|اندروید ۹

شرکت وان پلاس که سابقه‌ی فعالیتی پنج ساله دارد و تا پیش از این هشت گوشی هوشمند را راهی بازار کرده بود، سیاست تبعیت از خواست کاربر را در نهمین محصول خود، وان پلاس ۶T، نیز رعایت کرد تا به نوعی هم رضایت کاربران را جلب کرده باشد هم در بازار رقابت از سایر شرکت‌ها عقب نماند.

884c7c76 5248 4738 8591 0357518aed58

نگاهی گذرا به رقبای وان پلاس ۶T از جمله آیفون XS مکس، می میکس ۳، هواوی میت ۲۰ پرو، سامسونگ گلکسی نوت ۹، پیکسل ۳ XL و ال‌جی V40 تینکیو نشان می‌دهد که پرچمدار جدید وان‌پلاس هرچند ممکن است چندان شگفت‌آور و هیجان‌انگیز به نظر نیاید، اما از نظر سخت‌افزاری به هیچ عنوان نسبت به رقبا دست و پا بسته نیست.

رقبایی که در بالا از آن‌ها یاد شد، به غیر از آیفون XS مکس با نمایشگر ۶.۵ اینچی و گوگل پیکسل ۳ ایکس ال با صفحه‌نمایش ۶.۳ اینچی، همگی از لحاظ اندازه‌ی نمایشگر تقریبا برابر با وان پلاس ۶T هستند؛ اما آن‌چه باعث تفاوت اندازه‌ی این گوشی‌ها می‌شود نسبت نمایشگر به بدنه است. در این مشخصه می میکس ۳ به لطف بهره‌گیری از مکانیزم کشویی و انتقال دوربین سلفی به صفحه‌ی زیرین با ۹۳.۴ درصد بی‌رقیب محسوب می‌شود؛ اما اگر می میکس ۳ را کنار گذاشته و به مقایسه‌ی وان پلاس ۶T با سایر رقبا بپردازیم باید بگوییم تفاوت چشمگیری بین این گوشی و سایر رقبا دیده نمی‌شود و شرکت چینی با استفاده از بریدگی کوچکی که در بالای نمایشگر جهت تعبیه‌ی دوربین سلفی ایجاد کرده، توانسته است نسبت نمایشگر به بدنه را در حد مطلوبی نگه دارد.

از شاخصه‌های مهم هر گوشی هوشمند پردازنده‌ی آن است. وان پلاس درست مثل تمامی رقبایی که تراشه‌ی اختصاصی ندارند، اسنپدراگون ۸۴۵ را بهترین گزینه دیده است. از این جهت می‌توان این گوشی را با رقبایی همچون ال‌جی V40 تین‌کیو، گوگل پیکسل ۳ ایکس ال، شیائومی می میکس ۳ یکسان دانست. چینی‌ها این پردازنده را با ۶ یا ۸ گیگابایت رم همراه کرده‌اند تا پردازش بازی‌ها و اجرای همزمان برنامه‌ها در وان پلاس ۶T چیزی از رقبا کم نداشته باشد.

در بخش دوربین باید گفت وان پلاس با به‌کارگیری دو سنسور ۱۶ و ۲۰ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی در سال ۲۰۱۸ شرکتی میانه‌رو به حساب می‌آید. رقبای اصلی وان پلاس ۶T در این بخش هواوی میت ۲۰ پرو با دوربین سه‌گانه‌ی ۴۰/۲۰/۸ مگاپیکسلی و ال‌جی V40 تینکیو با دوربین سه‌گانه‌ی ۱۲/۱۶/۱۲ مگاپیکسلی هستند که سنسورهای متنوع‌تری را در اختیار می‌گذارند. البته وان پلاس سعی کرده است با اضافه کردن ویژگی‌های نرم‌افزاری همچون نایت‌اسکیپ و استودیو مود تجربه‌ی کاربری را در این بخش بهبود ببخشد.

چینی‌ها در بخش باتری نیز میانه‌رو بوده‌اند. آنها با حذف جک هدفون موفق شدند ظرفیت باتری را در محصول جدید خود به ۳۷۰۰ میلی‌آمپر ساعت برسانند تا پس از میت ۲۰ پرو و گلکسی نوت ۹، رتبه‌ی سوم قوی‌ترین باتری را در این مقایسه به خود اختصاص دهند. آن‌ها همچنین شارژ سریع پنج ولت و چهار آمپری را برای پرچمدار جدید خود در نظر گرفتند تا از این لحاظ نیز نظر کاربران را تأمین کرده باشند.

شاید برگ برنده‌ی وان پلاس ۶T در برابر رقبا، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر آن باشد. چرا که به غیر از میت ۲۰ پرو که در همه‌ی زمینه‌ها رقیبی جدی به حساب می‌آید، هیچ‌یک از سایر رقبا به این قابلیت مجهز نیستند.

وان پلاس ۶T برخلاف می میکس ۳ و گلکسی نوت ۹ با اندروید ۹.۰ پای عرضه می‌شود و جدیدترین نسخه‌ی Oxygen OS را اجرا خواهد کرد. در ادامه می‌توانید مقایسه‌ی کامل گوشی‌های مورد بحث را مشاهده کنید.

————————————————————————————————–

هواوی میت ۲۰ و میت ۲۰ پرو |دوربین های سه گانه

چینی‌ها ادعا می‌کنند که محصولات جدید این شرکت، به‌مدد پردازنده‌ی هفت نانومتری کرین ۹۸۰، دوربین سه‌گانه و باتری‌های حجیم خود، می‌توانند تجربه‌ی بی‌نظیری را برای کاربران به‌ارمغان آورند.

83ed5317 d6d2 45ba 9b2b 8967d3974390

شرکت سازنده ادعا می‌کند که خانواده‌ی میت ۲۰ با دوربین منحصربه‌فرد خود می‌تواند هر شخصی را به یک «عکاس حرفه‌ای» بدل کند. هواوی ادعا می‌کند که سنسور ۱/۱.۷ اینچی دوربین میت ۲۰ پرو حدود ۱۲۵ درصد بزرگ‌تر از سایر سنسورهای به‌کارگرفته شده در پرچم‌داران موجود در بازار است و حساسیت بسیار بالایی در برابر نور دارد. دوربین میت ۲۰ پرو می‌تواند تا ایزوی سطح ۱۰۲۴۰۰ را نیز در اختیار کاربران قرار دهد.

لنز اولترا واید لایکا با فاصله‌ی کانونی معادل لنزهای ۱۶ میلی‌متری فول‌فریم، میدان دید فوق‌العاده‌ عریضی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که به‌موجب آن می‌توان حتی در فضا‌های کوچک نیز می‌توان از سوژه‌های غول‌پیکری همچون هواپیماها، باغ گل یا حتی کوه‌ها، به‌صورت کامل عکاسی کرد.

هواوی ادعا می‌کند که خانواده‌ی میت ۲۰ نخستین گوشی‌های دنیا به‌شمار می‌روند که از عکاسی ماکرو با فاصله‌ی ۲.۵ سانتی‌متری تا سوژه پشتیبانی می‌کنند. به‌مدد واحد پردازش عصبی دوگانه‌ی کرین ۹۸۰ یا Dual NPU، دوربین گوشی‌های سری میت ۲۰ از قابلیت‌های بهبودیافته‌ی هوش مصنوعی موسوم به Master AI جهت بهبود خروجی خود بهره می‌برند؛ بدین ترتیب که گوشی می‌تواند با شناسایی ۱۵۰۰ سناریو و ۵۰۰۰ سوژه از ۲۵ دسته، پارامترهای عکاسی به‌صورت خودکار تنظیم کند.

قابلیت HiVision به‌مدد هوش مصنوعی می‌تواند با شناسایی سازه‌های تاریخی، به‌صورت بی‌درنگ، اطلاعاتی را درباره‌ی آن‌ها ارائه دهد یا با شناسایی کالایی خاص، قیمت آن‌ را در فروشگاه‌های اینترنتی مختلف به‌نمایش بگذارد. قابلیت‌ قابلیت فوکوس خودکار پیش‌بین AI 4D می‌تواند با تشخیص چندین سوژه به‌صورت هم‌زمان، حرکت آن‌ها را به‌صورت بی‌درنگ پایش کند. میت ۲۰ و میت ۲۰ پرو به‌مدد حالت ارتقاءیافته‌ی پرتره، می‌تواند افکت بوکه را اعوجاج پایین و میزان شارپ‌بودن بالاتری ارائه دهد.

AI Color نام قابلیت جدید دیگری است که با شناسایی اجسام و خطوط اصلی در هر فریم، کاربر را برای ثبت بهتر تصویر راهنمایی می‌کند. خانواده‌ی میت ۲۰ با می‌توانند با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، پارامترهایی همچون فام (Hue)، میزان اشباع رنگ و روشنایی را تغییر دهند یا با ایزوله‌کردن رنگ یک سوژه و اشباع‌کردن سایر المان‌های تصویر، جلوه‌ای خاصی را به عکس بدهند. قابلیت AI Spotlight به میت ۲۰ اجازه می‌دهد تا با شناسایی ویدیوهایی با تم مشابه، به‌صورت خودکار از آن‌ها یک میکس ۱۰ ثانیه‌ای بسازد. لنز اولتراواید به‌کاررفته در دوربین اصلی میت ۲۰ و میت ۲۰ پرو به این گوشی‌های هوشمند اجازه می‌دهد تا ویدیو‌هایی با نسبت تصویر سینمایی ۲۱:۹ را به‌صورت Native ضبط کنند.

همان‌طور که اشاره کردیم، میت ۲۰ و میت ۲۰ پرو نخستین گوشی‌‌های اندرویدی دنیا با پردازنده‌ی هفت نانومتری هستند. تراشه‌ی کرین ۹۸۰ از هشت هسته‌ی پردازشی، شامل دو هسته‌ی ۲.۶ گیگاهرتزی Cortex-A76، دو هسته‌ی ۱.۹۲ گیگاهرتزی Cortex-A76 و چهار هسته‌ی کم‌مصرف ۱.۸ گیگاهرتزی Cortex-A55 بهره می‌برد و نسبت به نمونه‌های ۱۰ نانومتری تا ۲۰ درصد بهبود در عملکرد و ۴۰ درصد بهبود در بهره‌وری انرژی را به ارمغان می‌آورد.

————————————————————————————————–

سامسونگ گالکسی ای۹|چهاردوربین در پشت

شرکت سامسونگ به تازگی اولین گوشی دنیا را عرضه کرده که دارای چهار دوربین در پشت خود است. این گوشی دارای یک نمایشگر فوق دقیق ۶.۳ اینچی نیز هست.

Galaxy A9 Star Pro

دقت نمایشگر فوق دقیق Super AMOLED گوشی گالکسی ای ۹، برابر با ۲۲۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است. قرار است عرضه جهانی این گوشی از ماه آینده میلادی آغاز شود.

پردازنده اصلی این گوشی یک پردازنده هشت هسته ای است. شش گیگابایت رم که قابل ارتقا به هشت گیگابایت نیز هست این گوشی را از نظر سخت افزاری بسیار قدرتمند کرده است.

حافظه داخلی این گوشی ۱۲۸ گیگابایت است که با استفاده از کارت حافظه میکرواس دی به ۵۱۲گیگابایت قابل ارتقاست و یک باتری ۳۸۰۰ میلی امپری هم برای گوشی یادشده در نظر گرفته شده است.

چهار لنز دوربین این گوشی به ترتیب ۲۴، ۱۰، ۸ و ۵ مگاپیکسلی هستند که اولی لنز اصلی است و دومی یک لنز تله فوتو محسوب می شود. لنز سوم برای تهیه تصاویر عریض و لنز چهارم برای تهیه تصاویر با عمق بالا به کار می رود.

اما دوربین سلفی این گوشی هم بسیار قدرتمند و ۲۴ مگاپیکسلی است. هوش مصنوعی بالای این دوربین ها تهیه تصاویر با فوکوس های متنوع و باکیفیت بالا به خصوص در تاریکی را ممکن می سازد.

سازگاری با شبکه های نسل چهارم، بلوتوث ۵، وای – فای، فناوری شارژ سریع و بهره مندی از پورت USB Type-C از جمله مزایای دیگر گوشی یادشده است.

————————————————————————————————–

پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس ال |

گوگل چندی پیش گوشی‌های هوشمند پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس‌ال را معرفی کرد.

688a161d 1508 4226 b756 9b4c9b20a67f

گوگل چندی پیش طی رویدادی که در شهر نیویورک برگزار شد، از گوشی‌های هوشمند پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس‌ ال به‌عنوان جانشینان دو محصول سال گذشته‌ی خود، پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال رونمایی کرد و همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، این گوشی‌های هوشمند تفاوتی با آنچه طی مدت اخیر در شایعات مختلف توصیف می‌شد، تفاوتی ندارند.

برخلاف سال گذشته که مسئولیت تولید نسخه‌ی کوچک برعهده‌ی اچ‌تی‌سی و نسخه‌ی ایکس‌ال برعهده‌ی ال‌جی بود، هر دو مدل سال جاری به‌دست تایوانی‌ها ساخته شده‌اند. با صرف‌نظر از تفاوت‌های جزئی در ابعاد و رزولوشن نمایشگر در کنار ظرفیت باتری، دو گوشی جدید گوگل تفاوت‌های چندانی با یکدیگر ندارند.

پیکسل ۳ ایکس‌ال از نمایشگر OLED کشیده‌ای با ابعاد ۶.۳ اینچی، رزولوشن ۲۹۶۰ × ۱۴۴۰ پیکسل و نسبت تصویر ۱۸.۵:۹ استفاده می‌کند، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، این نمایشگر از لبه‌ی بالا با یک بریدگی بلند و از لبه‌ی پایین با حاشیه‌ای نسبتا قطور در بر گرفته شده است. در نقطه‌ی مقابل، پیکسل ۳ از نمایشگر ۵.۵ اینچی OLED با نسبت تصویر متداول‌تر ۱۸:۹ استفاده می‌کند که ۱۰ درصد سطح نمایشگر بیشتری را نسبت به پیکسل ۲ در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در پیکسل ۳ خبری از بریدگی نیست و نمایشگر از دو طرف با حاشیه‌هایی نسبتا ضخیم محاصره شده؛ ضمن اینکه وضوح نمایشگر برخلاف مدل ایکس‌ال، معادل ۲۱۶۰ × ۱۰۸۰ پیکسل است.

نمایشگر هر دو گوشی جدید گوگل از محتوای HDR، قابلیت صفحه‌نمایش همواره روشن (AOD) و پروفایل‌های رنگی پشتیبانی می‌کند و سازگاری با استاندارد HDR سبب شده است تا به‌عنوان دستگاه YouTube Signature لقب بگیرد. در تنظیمات نمایشگر حالت Boosted برای رنگ‌های اشباع‌تر (sRGB + 10%) در اختیار کاربر قرار دارد. به‌موجب قابلیت AOD نیز مشخصات قطعه‌ی موسیقی در حال پخش همواره به نمایش درخواهد آمد. از نمایشگر هر دو گوشی پیکسل ۳ توسط پوشش شیشه‌ای گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود.

در پیکسل‌های جدید دیگر خبری از بدنه‌ی فلزی نیست، پرچم‌داران جدید گوگل از بدنه‌ای متشکل از گوریلا گلس ۵ و فریم آلومینیومی بهره می‌برند؛ البته همانند گذشته نیمه‌ی بالایی گوشی براق است و از دوربین در کنار فلش میزبانی می‌کند، اما سایر بخش‌های پنل پشتی، بافت متفاوتی نسبت به نیمه‌ی بالایی دارد. مقاومت گوشی‌ها در برابر آب و گردوغبار نیز ارتقاء یافته است و هر دو استاندارد IP68 را دریافت کرده‌اند. محصولات جدید گوگل در سه رنگ مشکی، سفید و صورتی روانه‌ی بازار خواهند شد.

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، قلب تپنده‌ی هر دو نسخه‌ی Pixel 3، پردازنده‌ی هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام است؛ اما باید توجه داشته باشید که برای بهینه‌سازی مصرف باتری، فرکانس هسته‌های قدرتمند روی ۲.۵ گیگاهرتز و فرکانس هسته‌های کوچک‌تر روی ۱.۶ گیگاهرتز قفل شده است، این فرکانس‌ها با آنچه از پردازنده‌های عادی اسنپدراگون سراغ داریم، حدود ۰.۲ گیگاهرتز پایین‌تر هستند.

————————————————————————————————–

ال‌جی، کمتر از یکماه گذشته از گوشی پرچمدار V40 ThinQ رونمایی کرده است.

1b79088c 391f 41a3 b842 2ed90b6eb95a

کره‌ای‌ها وی ۴۰ تین‌کیو را با تمرکز روی دوربین روانه‌ی بازار خواهند کرد و این مساله به وضوح در مشخصات فنی این گوشی دیده می‌شود.

ال‌جی بامداد گذشته، وی ۴۰ تین‌کیو را با بهره‌مندی از سه دوربین رونمایی کرد. این گوشی اولین ساخته‌ی کره‌ای‌ها با سه دوربین محسوب می‌شود و توانایی زوم سه ‌برابری را در کنار عکس‌های فوق عریض به کاربران می‌دهد. یک لنز فوق عریض با زاویه‌ی دید ۱۰۷ درجه و یک لنز تله‌فوتو ۴۵ درجه‌ای، لنز اصلی ۷۸ درجه‌ای وی ۴۰ را همراهی می‌کنند؛ از این رو زوم سه‌برابر در این گوشی ممکن شده است. وی ۴۰ تین‌کیو اولین گوشی استفاده‌کننده از دوربین سه‌گانه محسوب نمی‌شود و پی ۲۰ پرو در این بخش پیش‌قدم بوده است.

تقریبا تمام پرچمداران جدید بازار از نمایشگرهای OLED بهره می‌برند و ال‌جی نیز برخلاف آخرین پرچمدار سری G تصمیم به استفاده از این نوع نمایشگر در وی ۴۰ گرفته است. ال‌جی نمایشگر ۶.۴ اینجی OLED وی ۴۰ تین‌کیو را فول‌ویژن نامیده است و طبق انتظار روزولوشن QHD+ دارد. این نمایشگر به مانند گوشی‌‌های جدید ال‌جی دارای یک بریدگی در بخش بالایی است؛ امکان شخصی‌سازی فضای اطراف این بریدگی (ناچ) هنوز هم وجود دارد. وی ۴۰ تین‌کیو همانند آیفون‌های جدید اپل از هر دو استاندارد دالبی ویژن و HDR10 پشتیبانی می‌کند. ناچ یا بریدگی بالای نمایشگر هم مساله‌ی عجیبی در بین پرچمداران سال ۲۰۱۸ نیست و تبدیل به یک ترند در بازار شده است. با توجه به مشخصات فنی اعلام‌شده می‌توان انتظار عمکردی خوب همانند نسل‌های گذشته از صدای اسپیکرها و هدفون وی ۴۰ تین‌کیو داشت.

دیدن نام گواهی‌های IP68 و MIL-STD-810G در مشخصات وی ۴۰ چندان عجیب نبود و ال‌جی در نسل‌های قبل نیز چنین قابلیت‌هایی را در سری وی به کار گرفته بود. متاسفانه در بحث نرم‌افزاری وی ۴۰ تین‌کیو با نسخه‌ی هشتم اندروید روانه‌ی بازار خواهد شد و خبری از اندروید پای در زمان عرضه نخواهد بود؛ اکسپریا ایکس زد ۳ به‌زودی با اندروید پای راهی بازار می‌شود. همانطور که از یک پرچمدار در سال ۲۰۱۸ انتظار داشتیم، ال‌جی از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ در کنار ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم در وی ۴۰ بهره برده است. پرچمداران اندرویدی با این تراشه غریبه نیستند؛ با این حال تراشه‌ی A12 Bionic و تراشه‌ی پرچمدار آتی هواوی چالش بزرگی برای آن هستند. ظرفیت باتری نسبت به وی ۳۵ تین‌کیو و وی ۳۰ اس تغییر نکرده است؛ از این رو نباید انتظار شارژدهی بالاتری نسبت به آن‌ها داشت. وی ۴۰ تین‌کیو ظرفیت باتری تقریبا مشابه دیگر پرچمداران این روزهای بازار ارائه می‌کند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار