چاپ کد خبر: 26213
27 فروردین 1399

به‌زودی در کشور: ژِل ، دستکش لاتکس و ماسک آنتی‌باکتریال تولید می‌شود

رییس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی گفت: ژِل ضد عفونی کننده، دستکش لاتکس و ماسک آنتی باکتریال به زودی توسط این پژوهشگاه در کشور با قیمت مطلوب تولید می‌شود تا از خروج ارز و واردات جلوگیری شود.

پزشک در حال رویت تصاویر سی تی اسکن کرونایی

به گزارش اول فارس،مهدی نکومنش  اظهار داشت: شرکت های دانش بنیان مستقر در مرکز رشد پژوهشگاه پلیمرهایی تولید کرده اند که الکل‌ را به ژل ضد عفونی کننده تبدیل می‌کنند و به زودی به تولید انبوه می رسد. درحال حاضر ژل ها از کشورهای خارجی وارد می شود و قیمت بسیار بالایی دارد.

رییس پزوهشگاه پلیمر و پتروشیمی افزود: محلول‌های ضد عفونی کننده به صورت مایع تولید می شوند و تاکنون ژل در داخل تولید نشده است.

وی ادامه داد: ژل ها ماندگاری بیشتری دارند و می توان از آنها به مقدار بیشتری استفاده کرد و همچنین میکروب کشی بهتری دارند. با استفاده از این نوع پلیمر به مقدار (یک درصد وزنی) الکل به ژل تبدیل می شود. خط تولید این پلیمر در دستور کار قرار گرفته است تا به زودی این ژل ها در دسترس عموم قرار گیرد.

رییس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی عنوان کرد: به دلیل اینکه همان یک درصد مایع پلیمری در کشور وجود ندارد، این ژل ها از سایر کشورها وارد و با قیمت بسیار بالا فروخته می شود که ما موفق به تولید این ماده شدیم.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار