چاپ کد خبر: 20170
25 دی 1398

بیش از ۴۵۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع پاسارگاد احیا شد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد گفت: بیش از ۴۵۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع این شهرستان در قالب طرح جنگلانه احیا شد.

اول فارس|جنگل ومرتع: حسن خسروانیان چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: برای احیای این بخش از جنگل‌ها و مراتع شهرستان پاسارگاد ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از سوی صندوق توسعه ملی تامین و پرداخت شده است.
وی ادامه داد: از ۱۶۸ هزار هکتار وسعت شهرستان پاسارگاد ۱۴۸ هزار هکتار را عرصه‌های جنگلی و مرتعی تشکیل می‌دهند که با توجه بهره برداری های غیراصولی از سطح جنگل‌ها و مراتع، بخش‌هایی از آن آسیب دیده‌اند که در طرح جنگلانه، احیای این بخش‌ها در دستور کار است.

156892621
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد گفت: برای اجرای این طرح از دوستداران طبیعت، سازمان‌های مردم‌ نهاد، مرتعداران و شوراهای اسلامی کمک گرفته‌ایم.
خسروانیان افزود: برای احیای عرصه‌های جنگلی از گونه‌های ارژن و بادام کوهی و برای احیای عرصه‌های مرتعی از گونه‌های آنغوزه و باریجه استفاده کردیم.
طرح حفاظت، احیا و اصلاح جنگل‌ها و مراتع یک طرح ملی است که عملیاتی شدن این طرح توانسته در حفظ، توسعه و احیای جنگل‌ها، جلوگیری از خشکیدگی درختان و نابودی جنگل‌ها نقش مهمی را ایفا کند.
شهرستان پاسارگاد به مرکزیت سعادتشهر در ۱۱۰ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار