رئیس انجمن گوارش و کبد استان فارس:

بیش از ۷۰ درصد بیماری‌های گوارشی ناشی از برگشت اسید معده به مری و سوء هاضمه کارکردی است

20 درصد افراد جامعه مبتلا به سندرم روده تحریک‌پذیر هستند

سید علیرضا هاشمی در حاشیه نخستین همایش یک روزه جایگاه طب سنتی ایرانی در بیماری‌های گوارشی مزمن در شیراز اظهار داشت: بیش از ۷۰ درصد بیماری‌های گوارشی ناشی از برگشت اسید معده به مری و نیزسوء هاضمه کارکردی است که به شکل مزمن و دراز مدت بیماران را با خطر جدی روبه‌رو می‌کند.

وی افزود:  نقش غذا به عنوان دارو، نحوه درست مصرف کردن موادغذایی، تحرک ورزشی، خواب کافی و مناسب و پرهیز و کنترل استرس در پیشگیری از بروز بیماری‌های گوارشی تاثیر بسیاری دارد.

هاشمی با اشاره به اینکه بهره‌گیری از روش‌های طب سنتی و ایرانی یکی از خواسته‌های بیماران گوارشی است، افزود:  راه‌اندازی پژوهشگاه و گروه طب سنتی ایرانی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با هدف آموزش و تربیت پزشکان، روش‌های نوین علمی را مورد تحقیق و بررسی کاربردی قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: همایش جایگاه طب سنتی ایرانی در بیماری‌های گوارشی مزمن با حضور اساتید فوق تخصص گوارش و طب سنتی فرصت مناسب برای آشنایی پزشکان جوان با طب سنتی و ایرانی است.

رئیس انجمن گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: پزشکان داخلی و گوارشی اطلاع اندکی از طب سنتی دارند و آشنا کردن جامه هدف با روش‌های درمان طب ایرانی و سنتی به‌عنوان طب مکمل پزشکی مدرن منجر به درمان و کاهش  بیماران گوارشی می‌شود.

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای گسترش فرهنگ استفاده از طب سنتی و ایرانی علاوه بر برپایی چنین همایش‌هایی برنامه‌های متعدد علمی، تحقیقاتی و پژوهشی درمورد نحوه استفاده از گیاهان دارویی دارد.

دبیر جایگاه طب سنتی ایرانی در بیماری‌های گوارشی مزمن خاطرنشان کرد: این همایش با حضور اساتید و صاحب‌نظران طب سنتی ایرانی از استان‌های فارس، کرمان، اصفهان و تهران در مورد آخرین یافته‌های طب سنتی، پژوهش و درمان غذایی و استفاده از دارو‌های گیاهی در بیماران مزمن گوارشی به بحث و بررسی پرداخته است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار