چاپ کد خبر: 66591
15 شهریور 1400

بیوگرافی وحید رهبانی بازیگر نقش «محمد» در سریال تلویزیونی گاندو

14668270 963

 وحید رهبانی متولد ۲۹ فروردین ۱۳۵۸ در تهران بازیگر و کارگردان باسابقه تئاتر است که سال‌ها پیش با سریال تلویزیونی «خانه ما» در نقش یک جوان عشق فوتبال به عنوان یک چهره شناخته شده در تلویزیون مطرح شد.

برخی‌ برای رهبانی جوان انتظار ایفای نقش در سریال‌ها و مجموعه‌های مختلف تلویزیونی را می‌کشیدند، اما انگار رهبانی جوان مسیر حرفه‌ای خود را در هنر، انتخاب کرده بود و در سال‌های متمادی خود را به عنوان یک کارگردان تئاتر مطرح کرد و برای تحصیل در رشته کارگردانی تئاتر راهی کانادا شد و البته قبل از عزیمت به کانادا در فیلم سینمایی «دوئل» احمدرضا درویش به ایفای نقش پرداخت.

14668271 274

وحید رهبانی سال ۱۳۷۴ دوره‌های بازیگری را در آموزشگاه هنری سمندریان گذراند و یک سال بعد وقتی ۱۷ ساله بود با نمایش معرکه داوود میرباقری به روی صحنه رفت.

در سال ۱۳۷۷ با نمایش دایره گچی قفقازی به کارگردانی حمید سمندریان درخشید تا اینکه دو سال بعد در ۲۱ سالگی با سریال خانه ما اولین بار جلوی دوربین رفت.

14668275 881

رهبانی فارغ التحصیل رشته کارگردانی تئاتر از دانشگاه یورک تورنتو کاناداست که از ۱۷ سالگی وارد تئاتر شد و سپس مشغول به کار ترجمه نمایشنامه شد.

حال چند سالی است که رهبانی با اتمام تحصیل خود و برخی فعالیت‌های تئاتری در کانادا به ایران بازگشته او طی این سال‌ها بیشتر درگیر کارگردانی تئاتر بوده است. وحید رهبانی با ایفای نقش در سریال «گاندو» به عنوان نقش نخست خود را دوباره بر سر زبان‌ها انداخت با این تفاوت که «نیمای» خانه ما این روز‌ها تبدیل به «آقا محمد» گاندو شده است.

14668274 801

او به خاطر تسلط خود به زبان انگلیسی شروع به ترجمه نمایشنامه هم کرد.

14668272 247

رهبانی در سال ۱۳۹۷ بعد از چند سال دوری از تلویزیون با سریال گاندو نقش محمد یک مأمور امنیتی را به تصویر کشید.

شما می توانید قسمت‌های پخش شده سریال گاندو را ببینید.

14668273 530

از آثار این بازیگر می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم؛

گاندو – ۱۳۹۷

 بچه‌های گروهان بلال – ۱۳۹۷

 شاید برای شما هم اتفاق بیفتد – ۱۳۹۰

 کمین – ۱۳۸۱

 خانه ما – ۱۳۷۹

فیلم تلویزیونی

 وقت خوب بودن – ۱۳۹۱

 برگ و باد – ۱۳۹۱

 باد بهشت – ۱۳۸۹

وزنه‌های بی وزن – ۲۰۱۰

کار سینمایی

 مادر پاییزی – ۱۳۹۰

 دوئل – ۱۳۸۲

 شیشلیک – ۱۳۹۹

 مصلحت – ۱۳۹۹

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار