چاپ کد خبر: 90133
29 تیر 1401

تأثیرات مفید رزماری برای سلامت مو و جلوگیری از ریزش مو

از تأثیرات مفید رزماری برای مو و فواید آن در جلوگیری از ریزش مو چه می دانید؟

Rosemary1

گیاه رزماری یکی از بهترین و معجزه‌آساترین گیاهانی است که برای تقویت پوست و مو از آن استفاده می شود از تأثیرات رزماری برای مو هرچه بدانید کم است. این گیاه معجزه‌آسا علاوه بر اینکه به‌صورت تازه به مصرف می رسد آن را می‌توانید پودر کنید و در غذا و حتی سالاد از آن استفاده کنید. شاید تابه‌حال به مواد تشکیل‌دهنده شامپوهای تقویتی پوست و مو توجه نکرده باشید اما باید بدانید که بیشتر این محصولات در ساختارشان از رزماری استفاده کردند و رزماری پایه و اساس این محصولات را تشکیل داده است. رزماری فقط برای تقویت پوست و مو استفاده نمی شود بلکه به‌عنوان ماده غذایی باارزش و ویتامین‌دار به مصرف می رسد.

Rosemary3

از تأثیر رزماری برای مو چه می دانید؟

بیشتر افراد مشکل ریزش مو دارند و همیشه می خواهند موهایی پرپشت و بلند داشته باشند؛ و افرادی که موهای بلندی دارند در پی سالم نگه‌داشتن موهای خود هستند تا موهایی پرپشت و با کمترین ریزش را داشته باشد؛ اما خیلی از افراد نمی دانند چه نوع شامپو و یا حتی ماده‌ای رشد مو تأثیر می‌گذارد و اغلب هزینه زیادی برای خرید این‌گونه محصولات می‌کند و نتیجه‌ای در پی ندارد به این افراد توصیه می‌کنیم که از رزماری برای کاهش ریزش و تقویت موهای خود استفاده کنند.

خواص رزماری بر کاهش ریزش مو و سلامت موهای آسیب دیده

عصاره گیاه معجزه‌آسایی رزماری آنتی‌اکسیدان فراوانی دارد همان‌طور که می دانید وظیفه آنتی‌اکسیدان حفاظت از پوست و مو است. رزماری با این مقدار آنتی‌اکسیدانی که دارد این وظیفه را به خوبی انجام می‌دهند و همچنین علائم پیری پوست را تا حد زیادی به تأخیر می‌اندازد و باعث کلاژن سازی می شود. تأثیر رزماری برای مو این را بیدانید که در این گیاه دارای رزمارتیک اسید به مقدار فراوان یافت می شود که بیش‌تر ناراحتی‌های پوستی از جمله اگزما و آلرژی را به‌صورت چشم گیری کاهش می دهد توصیه می‌شود رزماری را به صورت دم کرده استفاده کنید اگر پوست حساسی دارید مقداری از آن را روی پوست خود بگذارید حتماً تأثیر معجزه‌آسای آن را خواهید دید.

Rosemary2

طبق تحقیقاتی که پزشکان سراسر دنیا در مورد تأثیرات رزماری برای مو داشته‌اند به این نتیجه رسیده‌اند که نه‌تنها رزماری در تقویت مو و کاهش ریزش مو تأثیر دارد بلکه باعث به تأخیر افتادن سفیدی مو نیز می شود. به گفته پزشکان کمتر گیاهی پیدا می‌شود که چنین تأثیر معجزه‌آسایی را بر مو و سلامت آن داشته باشد.

ارزش غذایی بالای رزماری و همچنین خاصیت ضد التهابی این گیاه برای کسانی که‌ از شوره سر رنج می‌برند بسیار مفید است. رزماری کیسه‌های ترشحی موجود در پوست سر را تحریک می کند و از این طریق باعث بهبود سردرد در افراد میگرن دار می ‌شود همچنین این گیاه گردش خون در پوست سر را افزایش می دهد د و با تأثیری که بر کاهش ریزش مو دارد باعث رشد بهتر و سلامت بیشتر موها می شود.

چگونه از رزماری برای درمان بیماری‌های پوست و مو استفاده کنیم؟

رزماری را به هر شکلی که می توانید استفاده کنید اما برای تأثیر بهترِ این گیاه چند روش را به شما معرفی کرده‌ایم که با استفاده از آن‌ها می ‌توانید تأثیر رزماری برای مو و همچنین درمان اگزما و ناراحتی‌های پوستی را ببینید.

استفاده از روغن رزماری به‌صورت داغ

روش اولی که برای استفاده از رزماری به شما می گوییم استفاده از روغن این گیاه به‌صورت داغ است قطعاً تأثیر روغن بیشتر از استفاده به‌صورت خشک از این گیاه است چون هنگامی‌که عصاره این گیاه بیرون کشیده می شود به‌مراتب تأثیر بیشتری می گذارد و اثربخشی آن بیشتر می‌شود.

۲-۴ قطره از عصاره رزماری و ۲ قاشق چای‌خوری روغن نارگیل و زیتون بادام را باهم ترکیب کنید و آن را روی حرارت بگذارید تا کاملاً داغ شود توجه کنید حتماً این مواد را در روی شعله گاز گرم کنید چون اگر از ماکروویو استفاده کنید ارزش غذایی این مواد به‌شدت کاهش می یابد و از تأثیر رزماری برای مو می کاهد.

در حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه این ترکیب را بر روی پوست خود بمالید و به خوبی ماساژ دهید. این روغن را طوری ماساژ دهید که ریشه‌ها و نوک موها را به خوبی پوشش دهد. بعد از انجام این کار نیاز دارید باید حوله‌ای انتخاب کنید که بسیار نرم باشد و قدرت آب‌گیری بالایی داشته باشد. سپس این حوله را به دور موهای خود ببندید. البته اگر حوله‌ای که تمام سطح موهای شما را پوشش دهد ندارید می توانید از کلاه استفاده کنید. این کار باعث افزایش اثربخشی رزماری برای مو می شود.

بعد از استفاده از این ترکیب حداقل ۳۰ دقیقه اجازه بدهید تا روی موهای شما بماند و سپس اقدام به شستشو کنید. حتماً این نکته را در نظر داشته باشید که نفوذ و جذب مواد مغذی در محیط‌های گرم زودتر و بهتر رخ می دهد به همین خاطر است که بر استفاده از رزماری به صورت داغ تأکید می شود. بعد از انجام این مراحل موهای خود را با شامپو شستشو دهید. یادتان باشد اگر از آن دسته افرادی هستید که موهای چرب دارید حتماً از نرم‌کننده در حین فرآیند شستشو استفاده کنید. تأثیر رزماری برای مو در این روش بیش‌تر از اثربخشی آن بر روی پوست است.

توصیه می شود برای بالا بردن اثربخشی رزماری موهایتان را با آب سرد شستشو دهید. این کار به بسته شدن روزه‌های پوست سر کمک شایانی می کند. استفاده از این ترکیب را حداقل ۲ مرتبه در طول هفته انجام دهید. تا تأثیر زیاد این ترکیب معجزه‌آسا را بر رشد موهایتان حس کنید.

Rosemary4
  • رزماری را برای نرم کردن موها استفاده کنید

رزماری علاوه بر تأثیری که بر افزایش رشد موهای سر دارد در نرم‌کنندگی مو نیز تأثیرگذار است. تأثیری که رزماری برای مو می گذارد به‌مراتب بیش‌تر از سایر موادی است که برای تقویت مو تجویز می شود. در اکثر شامپوهای نرم‌کننده از رزماری برای عطر و بویی که دارد استفاده می کنند. البته تأثیری که این گیاه در نرم کردن موی سر دارد نیز در این انتخاب بی‌تأثیر نیست.

برای استفاده از رزماری به‌عنوان نرم‌کننده کافی است یک فنجان آب و ۱۵ قطره روغن رزماری را بجوشانید برای این کار از برگ خشک رزماری استفاده کنید. حتی می توانید به‌جای روغن از برگ گیاه نیز برای جوشاندن استفاده کنید. تعدادی از برگ گیاه به مدت ۱۰ دقیقه به همراه آب بر روی شعله قرار دهید. این روش تأثیر رزماری برای مو را بسیار بیش‌تر می کند. بعدازاین مدت، محلول را درون یک آبپاش بریزید و بعد از شستشوی کامل موها آن را روی موهای مرطوب خود اسپری کنید.برای جلوگیری از ریز مو رزماری یکی از راهایی است که شما میتوانید با استفاده از آن به جلوگیری از ریزش مو کمک بگیرید. اما اطلاعات درباره عوامل و راههای جلوگیری از ریزش مو هم بسیار میتواند به جلوگیری از ریزش مو کمک کند.با مراجعه به مقالات ریزش مو سایت فولیمو به کسب اطلاعات بیشتر در این باره بپردازید.

جمع بندی

از تأثیراتی که رزماری بر سلامت و افزایش رشد مو دارد غافل نشوید. به‌جای استفاده از شامپو و داروهای گران‌قیمت مقداری برگ رزماری تهیه کنید و از آن استفاده کنید حتی می توانید رزماری را در گلدان نیز بکارید تا دیگر از تأمین آن بی‌نیاز باشید.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

رویا شنبه , ۲ مهر ۱۴۰۱ - ۵:۰۶

رزماری های ما در گلدان خشک شدند

آخرین اخبار