چاپ کد خبر: 59852
14 تیر 1400

تاثیر شگرف مصرف کاکائو بر بهبود بینایی و حافظه افراد

کاکائو

یک پژوهش جدید اسپانیایی نشان داده که پودر کاکائو ممکن است به بهبود قدرت بینایی و حافظه جوانان سالم و تندرست کمک کند.

به گزارش اول فارس ، وبگاه «فاکشنال فود»، دانشمندان دانشگاه «کامپلوتنس» مادرید و موسسه علوم فناوری تغذیه در یک پژوهش علمی جدید دریافتند که فلاونول‌های موجود در کاکائو اثر تحریک کننده‌ای بر سیستم عصبی دارند که در بهبود تمرکز، حافظه و حدت بینایی (Visual Acuity) تأثیر می‌گذارد.

داوطلبان شرکت کننده در این پژوهش در سه وعده غذایی جداگانه یک لیوان شیر همراه با کاکائو یا توت یا یک نوشیدنی بدون طعم نوشیدند تا حدت بینایی را تعیین کنند. سپس طرح‌های حروف را در چهار متری شرکت کنندگان قرار دادند و آنها را آزمایش کردند.

سونیا دو پاسکوال ترزا، یکی از نویسندگان این پژوهش گفت: «ما باید پژوهش‌هایی برای اثبات تاثیر کاکائو انجام دهیم تا به یافته‌هایی که می‌تواند به بهبود حافظه، حدت بینایی و تمرکز مجموعه‌های مشخصی کمک کند، برسیم.»

در این پژوهش، دانشمندان اثرات دو نوع پلی فنول رژیم غذایی بر بدن، فلاوانول موجود در کاکائو و آنتوسیانین موجود در توت قرمز را بررسی کردند.

گفتنی است که درباره فواید کاکائو تاکنون تحقیقات زیادی انجام شده است، پیشتر یک پژوهش دیگر نشان داد، یک نوع فلاوانول در کاکائو وجود دارد که از چاقی و ابتلا به دیابت پیشگیری می‌کند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار